adozona.hu
Crowdfunding számlázás
http://test-adozona.hu/kerdesek/2014_3_24_crowdfunding_szamlazas_cdw
Crowdfunding számlázás
Tisztelt Szakértő! Egyik startup vállalkozásunk nemsokára indítana egy crowdfunding kampányt a kickstarter.com vagy az indiegogo.com oldalon keresztül. Ezen oldalak lényege, hogy felraknak egy projektet és a közösséget arra kérik, hogy támogassa az ötletüket, cserébe kapnak a támogatásból megvalósuló terméket. Így kvázi előfinanszírozható egy-egy ötlet megvalósítása. Tehát az ő esetünkben ha fizet valaki 100 USD-t, akkor 2-3 hét múlva szállítják neki az addigra már legyártott terméküket. Egy crowdfunding kampány lefutása úgy néz ki, hogy kb. 2-3 hétig érkezhetnek be az "adományok". Addig a crowdfunding oldal fogja megkapni a beérkező összeget, majd vagy a kampány végeztével vagy egyenként küldi tovább az összegeket a mi ügyfelünk felé. Ők megkapják a pénzt, elkezdhetik a gyártást, és utána szállítják a világ különböző pontjain lévő adományozóknak/előrendelőknek a terméket. De amíg a pénzt egy amerikai crowdfunding oldaltól kapják, addig a terméket vagy egy amerikai, vagy egy EU-beli személynek szállítják ki. Ilyenkor hogyan kell kiállítani a számlát? Kinek a nevére? A megrendelőknek (akiktől közvetlenül pénzt nem kapnak, és akik többségben magánszemélyek lesznek) vagy a crowdfunding oldalnak (de nem nekik szállítanak)? És kinek kell az áfát megfizetni, milyen áfatartalommal kell kiállítani a számlát? Előre is köszönjük a választ.