adozona.hu
4008/2012. NAV tájékoztató
4008/2012. NAV tájékoztató
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kezelt vámadatbázisból kérelemre történő' adatszolgáltatással kapcsolatban
- Kibocsátó(k):
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
A közösségi vámjog végrehajtásának részletes szabályairól szóló 15/2004. (IV. 5.) PM rendelet 58. § (6) bekezdése alapján a következő tájékoztatást teszem közzé:
1. A közösségi vámjog végrehajtásának részletes szabályairól szóló 15/2004. (IV. 5.) PM rendelet (a továbbiakban: végrehajtási rendelet) 58. § (6) bekezdésében foglaltak értelmében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) által kezelt, elektronikusan vezetett adatbázisokban tárolt közérdekű adatok, illetve az adatbázisok f...
1. A közösségi vámjog végrehajtásának részletes szabályairól szóló 15/2004. (IV. 5.) PM rendelet (a továbbiakban: végrehajtási rendelet) 58. § (6) bekezdésében foglaltak értelmében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) által kezelt, elektronikusan vezetett adatbázisokban tárolt közérdekű adatok, illetve az adatbázisok felépítését leíró műszaki információkat tartalmazó dokumentációk díjfizetés ellenében hozzáférhetők.
2. A közösségi vámjog végrehajtásáról szóló 2003. évi CXXVI. törvény (a továbbiakban: Vámtörvény) 16. § (15) bekezdése szerint piackutatásra vagy egyéb célra csak olyan forgalmi adat adható át, amely személlyel nem azonosítható. Ezen túl nem adható át adat stratégiai termékekről, így különösen az állami tartalék célú áruforgalomról, a nemzetbiztonsági és honvédelmi célú áruforgalomról, továbbá ha a forgalmazásban az exportőr, importőr vagy gyártó száma háromnál kevesebb.
3. Az ügyfelek részére történő egyedi, illetve rendszeres adatszolgáltatással kapcsolatos feladatokat, így az adatkiadás teljesítését is a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatszolgáltatás teljesítésére kijelölt szervezete, az Informatikai Intézet (a továbbiakban: INIT) látja el.
4. Az adatszolgáltatás iránti kérelmek az 1. számú mellékletben szereplő "Általános Szerződési Feltételek" alapján kitöltött, a 2. számú mellékletben szereplő "Szerződés" formájában nyújthatók be az INIT-hez. A hozzáférhetővé tett adatok köréhez kapcsolódó információk a "Szerződés" mellékletét képező táblázatban találhatók; a kért adatok köre ezen táblázatban adható meg. Az adatszolgáltatáshoz szükséges dokumentumok a NAV internetes honlapjáról letölthetők.
5. Jelen tájékoztatás a kiadmányozás napjától visszavonásig érvényes.
2. Szerződés
3. Adatszolgáltatás meghatározása
2. Jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben, a polgári törvénykönyv, illetve a minősített adat védelméről szóló jogszabály rendelkezései az irányadóak.
3. A központi vámadatbázis: az Egységes Vámokmány (továbbiakban: EV) adattartalmának elektronikus feldolgozásából előállt egységes elektronikus nyilvántartás.
1. A NAV nevében a szerződések megkötésére feljogosított szervezet a NAV Informatikai Intézet (továbbiakban: INIT)
2. Adatkérésre vonatkozó szerződés megkötésére természetes személy, vagy szervezet (továbbiakban: Szerződő Fél) jogosult.
3. Szerződéskötésre csak a NAV mindenkor hatályos Szervezeti és Működési Szabályzatában erre jogosultsággal rendelkező szerve által előzetesen jóváhagyott szövegű szerződés alkalmas.
4. Az adatkérő által kitöltött és aláírt ajánlatot 3 eredeti példányban kell a INIT-hez eljuttatni. A megküldött szerződés a Szerződő Fél által tett egyoldalú ajánlattételnek minősül, amely alapján - az 5. pontban meghatározottak fennállása esetén -az INIT-nek szerződéskötési kötelezettsége keletkezik.
5. Az INIT a szerződés kézhezvételét követő 5 munkanapon belül megvizsgálja a szerződéskötés feltételeinek meglétét, miszerint
a) a Szerződő Fél nevében eljáró (aláíró) személy arra jogosult-e;
b) nincs a szerződés megkötésének jogszabályi akadálya.
6. Az INIT - amennyiben a szerződéskötés feltételei fennállnak - az általa aláírt szerződés egy eredeti példányát a Szerződő Félnek átadja, vagy megküldi az első adatszolgáltatással együtt.
7. Jelen általános szerződési feltétel ennek elválaszthatatlan részét képező egyedi szerződéssel és annak mellékletét képező, az igényelt adatköröket tartalmazó meghatározással együtt érvényes.
2.2 A szerződés módosítása
1. A szerződés módosítása történhet:
a) az INIT részéről egyoldalúan, a jogviszonyra, vagy az adatkezelésre vonatkozó jogszabályok változásával;
b) a Szerződő Fél részéről egyoldalúan a reá vonatkozó jogszabályok változásával;
c) kétoldalú, egybehangzó akaratnyilatkozattal.
2. A kétoldalú szerződésmódosítás kezdeményezésére a szerződő felek bármelyike jogosult.
3. Amennyiben a Szerződő Fél kezdeményezi a szerződés módosítását, a módosítási javaslatot az INIT részére kell eljuttatni.
4. Az INIT a kézhezvételt követő 15 napon belül megvizsgálja a módosítási javaslatot. Amennyiben azzal egyetért, a módosítási javaslat egy másolati példányát aláírásával hitelesítve visszaküldi a Szerződő Fél részére. Ha az INIT a módosítási kérelemben foglaltakkal nem ért egyet, álláspontjáról a Szerződő Felet tájékoztatja.
5. Az elfogadott módosítás a felek által meghatározott időpontban, ennek hiányában az INIT által történő aláírás napján lép hatályba. A módosítás hatályba lépését követően a szerződéssel létrehozott jogviszony tekintetében a módosításban foglaltak az irányadók.
6. Az INIT az általános szerződési feltételeket - a jogszabályváltozás esetén -valamennyi Szerződő Fél tekintetében egységesen egyoldalúan módosíthatja.
7. A Felek amennyiben a szerződés egyoldalú módosítására okot adó jogszabályváltozás kihirdetéséről szereznek tudomást, még annak hatályba lépését megelőzően, úgy a legrövidebb időn belül közvetlenül értesítik egymást.
8. A szerződés egyoldalú módosításra okot adó jogszabályváltozás kihirdetéséről való tudomásszerzést követően haladéktalanul intézkedni kell a módosítás előkészítésére úgy, hogy az legkésőbb a jogszabályváltozás napján hatályba lépjen.
2.3 A szerződés megszűnése
1. A szerződés megszűnik
a) írásba foglalt közös megegyezéssel az INIT és a Szerződő Fél által meghatározott időpontban;
b) felmondás esetén, a felmondó nyilatkozatban kikötött idő lejártával;
c) a szerződéskötés, illetve teljesítés feltételei jogszabályváltozás miatt nem állnak fenn, a jogszabály hatálybalépésének napján;
d) ha a szerződő fél a rendszeres adatszolgáltatás után az esedékes díjat és kamatot a fizetési határidőt követő 90 napon belül nem fizeti meg.
2. A szerződés megszűnésével a felek 15 napon belül kötelesek elszámolni a jogviszonnyal összefüggésben keletkező egymással szemben esetlegesen fennálló követeléseiket.
3. A szerződés felmondására 30 napos felmondási idővel bármely fél indoklás nélkül jogosult. A felmondási idő lejártáig a szerződés az eredeti feltételekkel áll fenn, kivéve, ha azt jogszabály tiltja.
4. A felmondás a másik félhez eljutatott írásos nyilatkozattal történhet. A felmondási idő a felmondási nyilatkozat kézhezvételének napján kezdődik.
1. A Szerződő fél, illetve a nevében eljáró személy, amennyiben saját, vagy megbízója forgalmára vonatkozó adatokat kér, a szerződéskötési ajánlatához csatolja az adatokhoz való jogosultságát igazoló, 30 napnál nem régebbi érvényes eredeti, vagy közjegyző által hitelesített másolati okmányokat.
2. Jogosultság igazolására alkalmas különösen a cégbírósági bejegyző végzés és aláírási címpéldány vagy személyi azonosságot igazoló okmány.
3. Amennyiben a jogosultság igazolása nem történik meg, a szerződés nem jön létre, és erről az INIT az ajánlattevőt írásban tájékoztatja.
4. A 15/2004. (IV 5.) PM rendelet 58.§. (6) bekezdésén alapuló jogcímen történő adatigénylés csak személlyel, szervezettel nem azonosítható adatokra irányulhat. Ilyen címen sem adható át azonban adat a stratégiai termékekről, így különösen az állami tartalék célú forgalomról, a nemzetbiztonsági és honvédelmi célú áruforgalomról, továbbá ha a forgalmazásban az exportőr, importőr vagy gyártó száma háromnál kevesebb. Személlyel, szervezettel való azonosítást lehetővé tevő adatok: VPID, az adóigazgatási szám, nevek, címek, vagy az ezekhez kapcsolódó jelek, engedély információk valamint az EV azonosító illetve a hivatkozott azonosító, vagy megelőző vámeljárás azonosítója.
3.1.2 Adatszolgáltatás igénylésének módja
1. A Szerződő Fél a mellékletben szereplő szerződés formátum és a szerződés mellékletét képező adatlap értelemszerű kitöltésével adja le megrendelését.
2. A téves kitöltésből eredő kár, vagy felelősség a Szerződő Felet terheli.
3. A szerződés mellékletén az EV rovatainak megfelelően bejelölhető, hogy a Szerződő fél mely adatokat kívánja megrendelni.
4. Az adatok, műveletek pontatlan, téves, illogikus, félreérthető, vagy nem értelmezhető meghatározása miatt adódó károk - a 3.2.4. esetén - a Szerződő Felet terhelik.
5. Az adatszolgáltatás kérhető papíron, számítástechnikai adathordozón, e-mailben, telefaxon. Személlyel, szervezettel azonosítható adatokat is tartalmazó információk csak papíron, illetve adathordozón rendelhetők meg.
6. A Szerződő Fél az INIT-től ingyenesen kérhet szóban tanácsot a lehető legcélszerűbb adatszolgáltatás kialakítása érdekében.
7. Az adatszolgáltatásért a Szerződő Fél díjat köteles fizetni.
8. A Szerződő Fél a postai úton küldött adatszolgáltatás díját a kézbesítéskor köteles kiegyenlíteni.
a) egyszeri adatszolgáltatás esetén 10 munkanapon;
b) rendszeres adatszolgáltatás esetén, az egyedi szerződésben meghatározott adatszolgáltatással érintett időszak utolsó napját követő 10 munkanapon
c) sürgősségi adatszolgáltatás az INIT visszaigazolása esetén 5 munkanapon;
belül teljesíti, amelybe az adatok rendelkezésre bocsátásának időtartama nem számít bele.
2. Az adatszolgáltatást a Szerződő Fél által a 3.1.5. módon, az annak megfelelő technikai sajátosságokkal teljesíti.
3. Amennyiben a Szerződő Fél által meghatározott leválogatási feltételek az adatszolgáltatást eredménytelenné, értelmezhetetlenné, vagy kezelhetetlenné teszi, szembetűnően hátrányos a Szerződő Félre, vagy feltűnően célszerűtlen, illogikus, az INIT a szerződés tartalmának megállapítása érdekében - lehetőleg rövid úton 15 napon belül - megkeresi a Szerződő Felet, és jelzi a problémát, valamint amennyiben lehetséges, a Szerződő Fél céljainak figyelembe vételével díjmentesen javaslatot tesz a tartalom kialakítására. Sikeres egyeztetés esetén a Szerződő Fél ajánlatát telefaxon, e-mail-ben, levélben - vagy ha azt elégségesnek tartja - szóban kiegészíti. A kiegészítést az INIT az ajánlathoz csatolja, vagy arra rávezeti, és a rávezetett szöveget Szerződő Fél személyes jelenléte esetén aláíratja, telefonon történő egyeztetés esetén visszaolvassa, és ezt a tényt, valamint a dátumot óra, perc pontossággal, a Szerződő Felet képviselő személy nevének feltüntetésével rávezeti a kiegészítésre.
4. Amennyiben a Szerződő Fél nem elérhető, a megkeresésre nem válaszol, a megrendelt feltételek szerinti kivitelezéshez ragaszkodik, az egyeztetés sikertelen, viszont az adatszolgáltatásnak különös technikai akadálya nincs, az INIT az eredeti szempontok szerint teljesíti.
5. Az INIT írásban nem köteles az adatszolgáltatás helyes kialakításához tanácsot adni, de amennyiben a Szerződő Fél a szerződési ajánlatban ezt kéri, az INIT előző 3. pont szerinti egyeztetést díjmentesen lefolytatja.
6. Az INIT a személlyel, szervezettel egyedileg azonosítható adatokat a Szerződő Fél személyesen megjelent, az eljárási jogosultságát igazoló képviselőjének adja át, illetve kérelmére postai úton tértivevénnyel küldi meg.
7. A postai költség a Szerződő Felet terheli.
- köteles a szerződés teljesítését érintő adataiban beálló változást az INIT-vel 10 napon belül közölni. Az ennek elmulasztásából adódó kár és költség a Szerződő felet terheli.
- amennyiben az INIT megtévesztésével, személlyel vagy szervezettel azonosítható adatokhoz jogosulatlanul jut, az okozott hátrányért felelősséggel tartozik.
- köteles az adatszolgáltatás díját megfizetni. Amennyiben késedelembe esik, a díjfizetés megtörténtéig vele újabb szerződést az INIT nem köt. A rendszeres adatszolgáltatás után esedékes díj és kamat megfizetésének harminc napot meghaladó késedelme esetén a további adatszolgáltatást az INIT felfüggeszti, és azt csak a díj számlájára történt megérkezése után folytatja.
Amennyiben a szerződés alapján a fizetési kötelezettséggel rendelkező fél a fizetendő összeget annak esedékessége napján nem fizeti meg, késedelembe esik, és köteles a lejárt összegre, a késedelem idejére, azaz a késedelembe esés napjától a tényleges fizetés napjáig a mindenkori jegybanki alapkamatnak megfelelő kamatot fizetni.
A késedelembe eső fél köteles a felhalmozódott késedelmi kamatot a partner írásbeli felszólításának kézhezvételét követő 8 napon belül a partner részére megfizetni. A késedelmi kamat összegét 360 napos év figyelembe vételével, a ténylegesen eltelt napok alapján számítják a szerződő felek.
A késedelmi kamat fizetésének olyan pénznemben kell történnie, amilyen pénznemben a fizetendő késedelmi kamat alapjául szolgáló összeget a vonatkozó szerződés fizetési feltételeiben meghatározták.
- a szerződéstől azonnali hatállyal elállhat, ha az INIT jogszabályváltozás miatt egyoldalúan módosítja az általános szerződési feltételeket. Az e pont alapján történő azonnali elállás esetén a 3.2.2. és a 3.2.4. pontokban foglaltaknak eleget kell tenni.
- tudomásul veszi, hogy a 3.3.2 pontban írt igénnyel nem állhat elő, amennyiben az INIT az adatszolgáltatás határidején belül értesíti, hogy az adatszolgáltatás az INIT érdekkörén kívül eső vagy elháríthatatlan okokból nem végrehajtható.
3.3.2 Az INIT
- ha a szerződést jogszabályi lehetőség hiányában nem köti meg, erről a 2.1.5. pontban meghatározott határidőt követő 10 munkanapon belül értesíti a kérelmezőt.
- amennyiben a szerződés teljesítése során észleli, hogy az adatszolgáltatásnak előre nem látott jogszabályi akadálya van, erről a szerződő felet az akadály észlelésétől számított 10 munkanapon belül értesíti. Ennek elmulasztása esetén egyszeri 80 ezer forint kötbért fizet.
- amennyiben a szerződés teljesítésére nyitva álló határidőt elmulasztja, és a mulasztást alapos okkal ki nem menti, a késedelem minden megkezdett napjára az adatszolgáltatás díját alapul véve a jegybanki alapkamatot fizeti meg a szerződő félnek, továbbá a késedelemmel érintett adatszolgáltatás adatait díjmentesen bocsátja a Szerződő fél rendelkezésére. Szerződő Fél kérésére bemutatja a díjazás megállapításának alapjául szolgáló, a vállalás végrehajtására fordított idő kimutatását.
- amennyiben műszaki, technikai okok miatt az adatszolgáltatás végrehajtásának programozása, a program futtatásának ideje a hasonló terjedelmű, jellegű adatszolgáltatásra általában fordított időt lényegesen meghaladja, a különbözetként mutatkozó időre nem számít fel díjat.
- ellenőrzi, az adatszolgáltatás megfelelőségét és minőségét.
- a NAV hivatalos web lapján a http://nav.gov.hucím alatt közzéteszi a mindenkori szerződés formátumot, illetve annak mellékleteként a kérhető adatok körét.
- az adatszolgáltatás mellé magyarázatot nyújt az adattartalom helyes értelmezéséhez.
A szolgáltatás díja nem foglalja magában a szerződés kezelésére fordított időt, a program tesztet, annak javítását, a műszaki, technikai okok miatti ismételt programfuttatást, adatfeldolgozást, expediálást.
A programozási idő csak egy alkalommal kerül felszámításra a rendszeres, és azonos adattartalomra irányuló szerződés esetén.
2. A műveleti órán felüli díjak:
Adatszolgáltatási díj leválogatott rekordonként:
Mezőszám |
||||||||
M1 |
M2 |
M3 |
M4 |
M5 |
M6 |
|||
1-10 |
11-20 |
21-50 |
51-100 |
101-200 |
201-300 |
|||
Rekord szám: |
R1 |
1-200 |
26 |
28 |
30 |
32 |
34 |
36 |
R2 |
201-500 |
22 |
24 |
26 |
28 |
30 |
32 |
|
R3 |
501-1000 |
18 |
20 |
22 |
24 |
26 |
28 |
|
R4 |
1001-5000 |
14 |
16 |
18 |
20 |
22 |
24 |
|
R5 |
5001-10000 |
10 |
12 |
14 |
16 |
18 |
20 |
|
R5 |
10001-30000 |
6 |
8 |
10 |
12 |
14 |
16 |
A fenti táblázatban szereplő rekord és/vagy mező számot meghaladó terjedelmű lekérdezések díjazása egyedi megállapítás szerint történik, amely nem haladhatja meg a jelen pont szerinti táblázatban feltüntetett legmagasabb díjtételt.
Az INIT a rekordok és mezők számának megállapításakor a leválogatási műveletekhez szükséges rekordok és mezők számát veszi figyelembe.
Az egyedi díj megállapítására illetékes az Informatikai Intézet főigazgatója.
3. Az adathordozó kezelési díja, előbbi díjtételen túl, adatszolgáltatásonként
Floppy esetén: 150 Ft + ÁFA /db
CD esetén: 300 Ft + ÁFA/db
DVD esetén: 1000 Ft + ÁFA/db
Papír alapú adatszolgáltatás esetén: 30 Ft + ÁFA A4 oldalanként, de minimum 1000 Ft +ÁFA
4. Sürgősségi adatszolgáltatási díjként az INIT visszaigazolása esetén 50% felár kerül felszámításra.
5. Postai úton történő kiküldés díját az INIT a Szerződő félre hárítja.
6. A GMS és EBIR napi adatszolgáltatás díja: havonta 50.000,-Ft, + AFA + engedélyszám után 15.000,-Ft,+AFA. További engedélyszámok esetén, engedélyszámonként 3.000,-Ft +AFA összeggel csökkenő díjtétel, de minimum 6000,-Ft +AFA.
7. Az ügyfél saját forgalmára vonatkozó havi rendszerességű adatszolgáltatás teljesítésének havi díja: 50.000,- Ft+AFA.
2. A szerződés az INIT részéről teljesült, ha az adatszolgáltatást a Szerződő Fél képviselőjének, vagy okkal annak vélt személynek átadta, postára adta, igazoltan faxon elküldte, illetve az e-mail a fogadó szerverre megérkezett.
3. Az általános szerződési feltételek és módosításainak érvényességének időpontja az a nap, amelyet az erről szóló tájékoztatás megjelöl. A tájékoztatást a NAV a http://nav.gov.hu Internet honlapján, és a vám- és pénzügyőri igazgatóságokon hirdetményben teszi közzé.
4. A NAV fenntartja magának azt a jogot, hogy a díjszabását korrigálja. A díjszabás módosítására a NAV Elnöke jogosult.
4008/2012. számú tájékoztató 2. számú melléklet
Szerződés iktatószáma:.................. |
|
szerződés A Központi Vámadatbázisból történő adatátadásra |
|
Amely létrejött Nemzeti Adó- és Vámhivatal nevében
szerződéskötésre feljogosított Informatikai Intézet (1023 Budapest, 15789934-2-51). .mint Szerződő Fél -
továbbiakban együtt Felek - között a Közpon- |
|
1. A szerződő fél adatai |
|
1.1. Székhely/lakcím ................................................................................................................................................................................................ ......................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................... |
|
1.2. Adóigazgatási/adóazonosító szám....................................................................................................................................................................... |
|
1.3. VPID (ha van) ................................................................................................................................................................................................... |
|
1.4. Levelezési cím (ha nem azonos 1.1-el)............................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................................. |
|
................................................................................................................................................................................................................................. |
|
1.5. Bankszámlát vezető bank megnevezése, bankszámla száma .............................................................................................................................. |
|
................................................................................................................................................................................................................................. |
|
Telefonszám:.......................Kapcsolattartó:.............................................................................................................................................................. |
|
2. Az adatszolgáltatás tartalma |
|
A jelen szerződés elválaszthatatlan részét képező
mellékletben feltüntetett adatkörökből ”X" jellel kiválasztott adatok,
az Egy- |
|
1 Az adatleválogatásba csak azok az EV okmány adatok
kerülnek, melyekhez tartozó határozat már kézbesítésre került. Az
adatfeldolgozás technológiai |
3. A teljesítés rendszeressége (megfelelő kockába X írandó) |
3.1. Egyszeri alkalommal □ Vámkezelés dátuma szerint...........................-tól...................................-ig |
3.2. Hetente □ amely kifejezés alatt a hét
naptári nap alatt gyűjtött forgalmi adatok értendők, és amely első
adatszolgáltatásában az |
3.3. Havonta □ amely kifejezés alatt egy
naptári hónap alatt gyűjtött forgalmi adatok értendők, és amelynek első
adatszolgáltatásában az |
3.4. Negyedévente □ amely kifejezés alatt három
naptári hónap alatt gyűjtött forgalmi adatok értendők, és amely első
adatszolgáltatásában az |
3.5. Félévente □ amely kifejezés alatt hat
hónap alatt gyűjtött forgalmi adatok értendők, és amely első
adatszolgáltatásában az |
3.6. Naponta □ Amely kifejezés alatt az
utasítás mellékletének XV. és XVI. pontja az aktuális GMS és Egységes
Biztosítékkezelő |
A rendszeres
adatszolgáltatási mód kiválasztása nem akadálya annak, hogy az azt megelőző
intervallum tekintetében egyszeri |
4. A teljesítés módja (megfelelő kockába X írandó) |
4.1. Nyomtatásban □ CD lemezen □
1,44 MB floppy lemezen □ e-mail-ben □ |
4.2. Amennyiben nem nyomtatásban kéri, az alkalmazandó fájltípus: Excell/XML:......................................................................................................................................................................... □, illetve kizárólag előzetes egyeztetés alapján más:.................................................................................................................... □ |
4.3 A GMS és EBIR adatok napi zárását
követően (éjjel 02.00 óra), automatikus adatleválogatással az OPEN KKK
portálon |
5. Átvétel módja: (megfelelő kockába X írandó) 5.1. Postai úton □ cím:.............................................................................................................................................................. ................................................................................................................................................................................................. |
5.2. Személyesen □ (a jogosultságot átvételkor meghatalmazással, megbízással, aláírási címpéldánnyal, ................................. személyi azonosító okmánnyal, útlevéllel vagy más, személyazonosításra alkalmas módon kell igazolni. |
5.3. E-mail □ e-mail cím:.......................................................................................................................................................... |
5.4 Telefax □ telefax szám: ...................................................................................................................................................... (VPID-t,
EV azonosítót, nevet, címet tartalmazó, személlyel, szervezettel azonosítható
adatok csak postán |
6. A díj megfizetése |
|
Az adatszolgáltatás díját a Nemzeti Adó- és
Vámhivatal Magyar Államkincstár által vezetett 10023002-00299389 számú |
|
Számlázási cím (ha nem azonos 1.1-el).................................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................................................................................................ |
|
Költségviselőszámla:................................................................................................................................................................................................ (ha a költségviselő és a megrendelő személye eltér, a költségviselő hiteles hozzájárulását a szerződéshez csatolni kell) |
|
Az ASZF 3.3.2. pontjában írt esetbenjóváírandó számla:......................................................................................................................................... |
|
7. Csatolt okmányok |
|
A személlyel, szervezettel
azonosítható adatok szolgáltatásához való jogosultság igazolására az alábbi
dokumentumokat csa- |
|
............................................................................................................................................................................................................................... |
|
............................................................................................................................................................................................................................... |
|
............................................................................................................................................................................................................................... |
|
Megbízotti, meghatalmazotti jogviszony - ha fennáll - igazolására csatolva ............................................................................................................. |
|
............................................................................................................................................................................................................................... |
|
............................................................................................................................................................................................................................... |
|
Cégaláírási jogosultság igazolására csatolva ............................................................................................................................................................ . |
|
............................................................................................................................................................................................................................... |
|
8. Nyilatkozatok |
|
Felek kijelentik, hogy a Központi Vámadatbázisból
történő adatátadásra vonatkozó ÁSZF-ben foglaltakat
megismerték, tudo- Jelen szerződést az aláírók elolvasták és értelmezés után, mint akaratukkal mindenben egyezőt, jóváhagyólag aláírják. |
|
Budapest, 20......................hó.....napján |
|
.................................... INIT |
........................................ Szerződő fél |
I. |
Vámkezelési adatok |
||||
MEZŐ |
EV rovat |
Tartalom |
Megadott |
Eredményét kéri |
|
CDPSID |
Egyedi azonosító |
□ |
|||
EXPORTŐR |
2 |
Feladó / exportőr |
□ |
||
IMPORTŐR |
8 |
Címzett / Importőr |
□ |
||
VKK |
14 |
Vámkezelést kérő / képviselő |
□ |
||
IORSZKOD |
15/a |
Indító/kiléptető ország kódja |
□ |
||
RENORSZKOD |
17/a |
Rendeltetési ország kódja |
□ |
||
SZJELIND |
18/a |
Szállítóeszköz jele induláskor |
□ |
||
FUVPAR |
20/1 |
Szállítási feltételek |
□ |
||
PARHELY |
20/2 |
Paritás helye |
□ |
||
PARHELYKOD |
20/3 |
Paritás helyének kódja |
□ |
||
SZJELHAT |
21/1 |
A határt átlépő szállítóeszköz |
□ |
||
DNEM |
22/1 |
Pénznem DNEM |
□ |
||
DEVO |
22/2 |
Számlázott összeg |
□ |
||
VHKOD |
29 |
Ki- / Beléptető vámhivatal |
□ |
||
BRUTTO |
35 |
Bruttó tömeg |
□ |
||
TETELSORSZAM |
32/1 |
Tételsorszám |
□ |
||
KESZME |
31 |
Kereskedelmi / elszámoló mennyiség |
□ |
||
KESZMEGYS |
31 |
Kereskedelmi / elszámoló mennyiségi egység |
□ |
||
ARUNEV |
31 |
Árumegnevezés |
□ |
||
KONOMEN |
33/1 |
Vámtarifaszám (Kombinált Nómenklatúra) |
□ |
||
TARICKOD |
33/2 |
Vámtarifaszám
(TARIC kód |
□ |
||
TARIC KIEGKOD1 |
33/3 |
Vámtarifaszám (TARIC első kiegészítő kód) |
□ |
||
TARICKIEGKOD2 |
33/4 |
Vámtarifaszám
(TARIC második |
□ |
||
NEMZETI KIEGKOD |
33/5 |
Vámtarifaszám (Nemzeti kiegészítő kód) |
□ |
||
SZORSZKOD |
34/a |
Származási ország |
□ |
||
PREFERENCIA |
36 |
Preferencia |
□ |
||
EKOD1 |
37/1 |
Eljáráskód |
□ |
||
EKOD2 |
37/2 |
Eljáráskód |
□ |
||
NETTO |
38 |
Nettó tömeg |
□ |
||
KMENNY |
41 |
Mennyiség a különös mértékegységben |
□ |
||
TETSORE |
42 |
Tételsor érték |
□ |
||
STATERTEK |
46 |
Statisztikai érték |
□ |
||
EDATUM |
31 |
Elfogadás dátuma |
□ |
||
HATSZAM |
Határozat száma |
□ |
|||
VAMOSZ |
Vám összesen |
□ |
|||
AFOSZ |
Általános forgalmi adó összege |
□ |
|||
REGOSZ |
Regisztrációs adó összege |
□ |
II. Kiléptetésiadatok |
||||
MEZO |
Tartalom |
Megadott érték |
Eredményét kéri |
|
VÁMREG |
ÁRUREG |
|||
AZON |
areg_szall.azon |
Kiléptetési azonosító |
□ |
|
VKDAT |
areg_ellered.datum |
Kiléptetés dátuma |
□ |
|
RENDVH |
areg_szall.azon.krendvh |
Kiléptető vámhivatal |
□ |
|
Kiléptető vámhivatal megnevezése |
□ |
|||
GAZD |
areg_ugyfel.vpid |
Gazdálkodó adószáma/ VPID |
□ |
|
NEV |
areg_ugyfel.nev |
Gazdálkodó neve |
□ |
|
BRUTTO |
areg_szall.brutto |
Bruttó tömeg |
□ |
|
FEJEL |
areg_szalleszk.szam |
Fuvareszköz jele |
□ |
|
POTJEL |
areg_szalleszk.szam |
Pótkocsi jele |
□ |
|
MEE |
areg_aru.mennye |
Mennyiségi egység |
□ |
|
MENNY |
areg_aru.menny |
Mennyiség |
□ |
|
HS |
areg_aru.tarifsz |
Vámtarifaszám |
□ |
|
HSNEV |
areg_aru.arumegnev |
Árunév |
□ |
|
INDORSZ |
areg_szall.indorsz |
Indító ország |
□ |
|
RENOR |
areg_szall.rendorsz |
Rendeltetési ország |
□ |
|
FELADÓ |
ugyfel.ugyfeltip/10 |
Feladó |
□ |
|
ugyfel.ugyfeltip/11 |
Címzett |
□ |
||
ugyfel.ugyfeltip/12 |
Engedélyezett címzett |
□ |
||
ugyfel.ugyfeltip/13 |
Főkötelezett |
□ |
||
ugyfel.ugyfeltip/14 |
Bejelentő |
□ |
||
ugyfel.ugyfeltip/15 |
Elektronikus bejelentő |
□ |
||
ugyfel.ugyfeltip/16 |
Engedélyezett feladó |
□ |
III. |
Számítási műveleteket igénylő adat meghatározás és egyéb kérés |
|
Az adatszolgáltatás alapját képező mezőszintű meghatározás |
||
Esetleges számítási műveleteket igénylő adatok meghatározása |
||
Pontos számítási definíció |
||
ROVAT(-ok) |
Definíció a számításhoz |
|
A fentiekben az esetleges számítási műveleteket lehet meghatározni. Ilyen esetekben a ROVAT(-ok) |
||
mezőben megadott mezők a definíció szerint kerülnek számításra és az eredményben megjelenítésre. (Pl: |
||
adott értékek összesítése) |
||
Egyéb kérés: |
||
IV. |
|||||||
GMS adatszolgáltatás igénybevétele során választható információcsoportok: |
|||||||
1. GRN alapján a felhasználható referenciaösszeg lekérdezése: □ |
|||||||
GRN SZÁM |
|||||||
ADAT |
TARTALOM |
TÁBLA.OSZLOP/KIFEJEZES |
|||||
GRN |
Garancia azonosítószám |
GMS32_GUARANTEE_DET. GRN |
|||||
Referenciaösszeg (EUR) |
A teljes garanciakeret |
First(GMS32_GUARANTEE_DET.REF_AMOUNT)/247,410004 |
|||||
Felhasznált összeg (EUR) |
A teljes garanciakeretből lekötött összeg |
GMS32_GUARANTEE_USE.AMO_USED |
|||||
Felhasználható |
Árutovábbítási
eljárás megindításához |
(First(GMS32_GUARANTEE_DET.REF_ GUARANTEE_ USE.AMO_USED)) |
|||||
2. GRN alapján a lekötött összegekhez tartozó árutovábbítások MRN azonosítószámának lekérdezése: □ |
|||||||
GRN SZAM |
| |
||||||
ADAT |
TARTALOM |
TÁBLA.OSZLOP/KIFEJEZES |
|||||
GRN |
Garancia azonosítószám |
GMS32_GUARANTEE_USE.GRN |
|||||
MRN |
Árutovábbítási azonosítószám |
GMS32_GUARANTEE_USE.MRN |
|||||
Felhasznált összeg (EUR) |
Az
adott MRN azonosítószámú árutovábbításhoz a teljes garanciakeretből |
GMS32_GUARANTEE_USE.AMO_USED |
|||||
Pénznem |
Pénznem |
GMS32_GUARANTEE_USE.CURRENCY |
|||||
V. EBIR rendszeres adatszolgáltatás igénybevétele során választható információcsoportok: 1. A
vámletét számlán a Magyar Államkincstár által a NAV felé továbbított
göngyölített szabad keret és aktuális lekötési |
|||||||
ADAT |
Tartalom |
Tábla.oszlop/kifejezés |
|||||
Szabad keret |
A NAV vámletéti számlán elszámolható összeg forintban |
||||||
Azonosító |
EBIR lekötési szám |
||||||
Összeg |
Az eljárás során lekötött összeg |
||||||
Jogcím |
Lekötés jogcíme |
||||||
Vhkod |
Lekötést elvégző vámhivatal kódja |
||||||
CDPSID |
Az eljárás azonosítószáma (CDPS ID, Vámfelügyeleti ID) |
||||||
Tárolás kelte |
Lekötés időpontja |
||||||
2. A vámletét számlára befizetett, lekötött összegek VP igazgatósági elszámolási adatainak lekérdezése: □ |
|||||||
ADAT |
Tartalom |
Tábla.oszlop/kifejezés |
|||||
Elszámolás típusa |
Az
igazgatóság a vámletét számlára befizetett, lekötött összeg vonatkozásában
végzett |
||||||
Összeg |
Az elszámolt összeg |
||||||
Számlakód |
Annak
az államháztartási számlának a kódja melyre az elszámolás során a vámletét |
||||||
Állapot |
A
befizetéssel kapcsolatosan a NAV KH Folyószámla-felügyeleti Főosztályának a |
||||||
CDPSID |
Az eljárás azonosítószáma |
||||||
Határozatszám |
Az eljáráshoz kapcsolódó határozat azonosítószáma |
||||||
Lekötés azonosító |
A vámletét számlára befizetett összeg lekötéséhez kapcsolódó azonosítószám |
||||||
Lekötés dátuma |
A lekötési cselekmény dátuma |
||||||
Elszámolás dátuma |
Az elszámolási cselekmény dátuma |
||||||
Jóváhagyás dátuma |
A NAV KH Folyószámla-felügyeleti Főosztály jóváhagyási cselekményének dátuma |
3. A regisztrációs adó számlán szabad keret és aktuális lekötési adatok lekérdezése: □ |
||
Engedélyszám |
||
ADAT |
Tartalom |
Tábla.oszlop/kifejezés |
Szabad keret |
A
regisztrációs adó számlán elszámolható |
|
Azonosító |
EBIR
lekötési szám + 4 pozícióban az |
|
Összeg |
Az eljárás során lekötött összeg |
|
Jogcím |
Lekötés jogcíme |
|
Vhkod |
Lekötést elvégző igazgatóság kódja |
|
Határozatszám |
A regisztrációs adó kiszabás határozatszáma |
|
Tárolás kelte |
Lekötés időpontja |
|
4. Az
ETR rendszerben nyilvántartott biztosítékköteles tevékenységi engedéllyel
kapcsolatos szabad garanciaösszeg és |
||
Engedélyszám |
||
ADAT |
Tartalom |
Tábla.oszlop/kifejezés |
Szabad keret |
A
tevékenységi engedélyhez tartozó |
|
Azonosító |
EBIR lekötési szám |
|
Biztosíték típus |
Tevékenységi engedély száma |
|
Összeg |
Az eljárás során lekötött összeg |
|
Jogcím |
Lekötés jogcíme |
|
Vhkod |
Lekötést elvégző VP igazgatóság kódja |
|
CDPSID |
Vámeljárás azonosítószáma |
|
Tárolás kelte |
Lekötés rendszerdátuma |
|
Összes lekötés összege |
A
tevékenységi engedéllyel kapcsolatos |
|
VI. EBIR eseti adatszolgáltatás igénybevétele során választható információcsoportok: |
||
1. A vámletét számlára a gazdálkodók által befizetett pénzösszegek adatainak lekérdezése: □ |
||
ADAT |
Tartalom |
Tábla.oszlop/kifejezés |
MÁK azonosító |
A
befizetéshez kapcsolódó Magyar |
|
Befizetés összege |
A vámletét számlára befizetett összeg |
|
Bevételi számla |
Itt a vámletét számla |
|
Befizetés dátuma |
A
vámletét számla javára kezdeményezett |
|
Banki dátum |
A
befizetett összeg a banktól a Magyar |
|
Atvétel dátuma |
A
befizetett összeg adatainak a Magyar |
2. A vámletét számlára befizetett, lekötött összegek VP igazgatósági elszámolási adatainak lekérdezése: □ |
|||
ADAT |
Tartalom |
Tábla.oszlop/kifejezés |
|
Elszámolás típusa |
A VP
igazgatóság a vámletét számlára befizetett, lekötött összeg |
||
Összeg |
Az elszámolt összeg |
||
Számlakód |
Annak
az államháztartási számlának a kódja, melyre az elszámolás során a |
||
Állapot |
A
befizetéssel kapcsolatosan a NAVKH Folyószámla-felügyeleti |
||
CDPSID |
Az eljárás azonosítószáma |
||
Határozatszám |
Az eljáráshoz kapcsolódó határozat azonosítószáma |
||
Lekötés azonosító |
A vámletét számlára befizetett összeg lekötéséhez kapcsolódó azonosítószám |
||
Lekötés dátuma |
A lekötési cselekmény dátuma |
||
Elszámolás dátuma |
Az elszámolási cselekmény dátuma |
||
Jóváhagyás dátuma |
A NAV
KH Folyószámla-felügyeleti Főosztályán jóváhagyási |
||
3. A vámletét számlán fennmaradó szabad keret adatainak lekérdezése: □ |
|||
ADAT |
Tartalom |
Tábla.oszlop/kifejezés |
|
Garancia forrás |
Folyószámla |
||
Biztosíték típus |
Vámletét |
||
Öszeg |
A teljes a vámletét számlára befizetett és el nem számolt összeg |
||
Lekötések összege |
A lekötött és még el nem számolt összeg |
||
Aktuális szabad keret |
A vámletét számlára befizetett le nem kötött összeg |
||
4. A regisztrációs adó számlán szabad keret és aktuális lekötési adatok lekérdezése: □ |
|||
Engedélyszám |
|||
ADAT |
Tartalom |
Tábla.oszlop/kifejezés |
|
Szabad keret |
A regisztrációs adó számlán elszámolható összeg forintban |
||
Azonosító |
EBIR lekötési szám + 4 pozícióban az engedély típusa |
||
Összeg |
Az eljárás során lekötött összeg |
||
Jogcím |
Lekötés jogcíme |
||
Vhkod |
Lekötést elvégző VP igazgatóság kódja |
||
Határozatszám |
A regisztrációs adó kiszabás határozatszáma |
||
Tárolás kelte |
Lekötés időpontja |
||
5. Az
ETR rendszerben nyilvántartott biztosíték köteles tevékenységi engedéllyel
kapcsolatos szabad garanciaösszeg és |
|||
Engedélyszám |
|||
ADAT |
Tartalom |
Tábla.oszlop/kifejezés |
|
Szabad keret |
A
tevékenységi engedélyhez tartozó vámbiztosíték keret összeg felhasználható |
||
Azonosító |
EBIR lekötési szám |
||
Biztosíték típus |
Tevékenységi engedély száma |
||
Összeg |
Az eljárás során lekötött összeg |
||
Jogcím |
Lekötés jogcíme |
||
Vhkod |
Lekötést elvégző VP igazgatóság kódja |
||
CDPSID |
Vámeljárás azonosítószáma |
||
Tárolás kelte |
Lekötés rendszerdátuma |
||
Összes lekötés összege |
A tevékenységi engedéllyel kapcsolatos lekötött vámletét összegzése forintban |
||
A kitöltésnél az alábbiak fogadhatóak el:
1. Vámkezelési adatok I.
2. Kiléptetési adatok II.
3. Számítást igénylő adat meghatározás és egyéb kérés III.
4. GMS, EBIR adatok esetén: IV-VI.
I. A kitöltésnél a jelölő négyzettel írt rovatok közül értelemszerűen a kívánt négyzetbe kell egyértelmű "X" jelöléssel beírni a választásnak megfelelő lehetőséget.
II. Az adatokat meghatározó táblázatoknál a fejrovatban meghatározott oszlopoknál lehet beírni a megadott leválogatási szempontokat, konkrét adatokat.
III. Az adatokat meghatározó táblázatoknál a fejrovatban meghatározott oszlopoknál be kell jelölni a leválogatás során kért eredmény adatokat, melyek az adatszolgáltatás keretein belül kerülnek átadásra. Azoknál az adatoknál, melyek feltételként nem megadhatóak csak az adat igénylését kell jelölni. Amennyiben a táblázat összes rendelkezésre álló adatát kérik az adatátadásban, akkor fejrovatban kell egy darab "X"-t elhelyezni.
IV. A III. pont "Az adatszolgáltatás alapját képező mezőszintű meghatározás" táblázatának kitöltésénél a pontos definíció megadása szükséges az eredményes adatszolgáltatáshoz. Ebben a táblázatban lehetséges megadni minden olyan egyéb műveleti igényt, melyet a szolgáltatás eredményeként kíván megkapni. Az ilyen számított adatok pontos műveletmeghatározást igényelnek a szerződő fél részéről. A részletes egyeztetés során minden esetben, ha számítási művelet is szóba kerül, akkor egyeztetni kell a még elvégezhető összesítéseket. Az adatszolgáltatás keretein belül jelentős és bonyolult számításokat és összegzéseket tartalmazó műveletek nem végezhetőek el. Az adatszolgáltatás célja nem statisztikai számítások elvégzése. Az értelemszerű és szűkítésként alkalmazható műveletek és feltételek határozhatóak meg itt. A bonyolultabb elemző tevékenység az átadott adatok alapján, jelen szerződés keretein kívül végezhető el, mely nem célja és hatóköre az adatszolgáltatásnak.
V. A GMS, EBIR adatok szolgáltatásához az adatszolgáltatás leírását tartalmazó fejcímben kell egy darab " X"-t elhelyezni.