4008/2012. NAV tájékoztató

a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kezelt vámadatbázisból kérelemre történő' adatszolgáltatással kapcsolatban

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Kibocsátó(k):
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

A közösségi vámjog végrehajtásának részletes szabályairól szóló 15/2004. (IV. 5.) PM rendelet 58. § (6) bekezdése alapján a következő tájékoztatást teszem közzé:
1. A közösségi vámjog végrehajtásának részletes szabályairól szóló 15/2004. (IV. 5.) PM rendelet (a továbbiakban: végrehajtási rendelet) 58. § (6) bekezdésében foglaltak értelmében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) által kezelt, elektronikusan vezetett adatbázisokban tárolt közérdekű adatok, illetve az adatbázisok f...

4008/2012. NAV tájékoztató
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kezelt vámadatbázisból kérelemre történő' adatszolgáltatással kapcsolatban
A közösségi vámjog végrehajtásának részletes szabályairól szóló 15/2004. (IV. 5.) PM rendelet 58. § (6) bekezdése alapján a következő tájékoztatást teszem közzé:
1. A közösségi vámjog végrehajtásának részletes szabályairól szóló 15/2004. (IV. 5.) PM rendelet (a továbbiakban: végrehajtási rendelet) 58. § (6) bekezdésében foglaltak értelmében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) által kezelt, elektronikusan vezetett adatbázisokban tárolt közérdekű adatok, illetve az adatbázisok felépítését leíró műszaki információkat tartalmazó dokumentációk díjfizetés ellenében hozzáférhetők.
2. A közösségi vámjog végrehajtásáról szóló 2003. évi CXXVI. törvény (a továbbiakban: Vámtörvény) 16. § (15) bekezdése szerint piackutatásra vagy egyéb célra csak olyan forgalmi adat adható át, amely személlyel nem azonosítható. Ezen túl nem adható át adat stratégiai termékekről, így különösen az állami tartalék célú áruforgalomról, a nemzetbiztonsági és honvédelmi célú áruforgalomról, továbbá ha a forgalmazásban az exportőr, importőr vagy gyártó száma háromnál kevesebb.
3. Az ügyfelek részére történő egyedi, illetve rendszeres adatszolgáltatással kapcsolatos feladatokat, így az adatkiadás teljesítését is a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatszolgáltatás teljesítésére kijelölt szervezete, az Informatikai Intézet (a továbbiakban: INIT) látja el.
4. Az adatszolgáltatás iránti kérelmek az 1. számú mellékletben szereplő "Általános Szerződési Feltételek" alapján kitöltött, a 2. számú mellékletben szereplő "Szerződés" formájában nyújthatók be az INIT-hez. A hozzáférhetővé tett adatok köréhez kapcsolódó információk a "Szerződés" mellékletét képező táblázatban találhatók; a kért adatok köre ezen táblázatban adható meg. Az adatszolgáltatáshoz szükséges dokumentumok a NAV internetes honlapjáról letölthetők.
5. Jelen tájékoztatás a kiadmányozás napjától visszavonásig érvényes.
Mellékletek:
1. Általános Szerződési Feltételek
2. Szerződés
3. Adatszolgáltatás meghatározása
Dr. Vida Ildikó
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Elnöke
4008/2012. számú tájékoztató 1. számú melléklet Általános szerződési feltételek a központi vámadatbázisból történő adatátadáshoz Érvényesség kezdete: 2012. augusztus " ."
1. bevezető rendelkezések
1. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (továbbiakban: NAV) a közösségi vámjog végrehajtásáról szóló 2003. évi CXXVI. törvény 16. § (15) bekezdésében adott felhatalmazás alapján, a közösségi vámjog végrehajtásának részletes szabályairól szóló 15/2004. (IV 5.) PM rendelet 58. § (6) bekezdésében szabályozott módon a központi vámadatbázisból jelen megállapodás szerint adatokat adhat át.
2. Jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben, a polgári törvénykönyv, illetve a minősített adat védelméről szóló jogszabály rendelkezései az irányadóak.
3. A központi vámadatbázis: az Egységes Vámokmány (továbbiakban: EV) adattartalmának elektronikus feldolgozásából előállt egységes elektronikus nyilvántartás.
2. általános rendelkezések
2.1 A szerződés megkötése
1. A NAV nevében a szerződések megkötésére feljogosított szervezet a NAV Informatikai Intézet (továbbiakban: INIT)
2. Adatkérésre vonatkozó szerződés megkötésére természetes személy, vagy szervezet (továbbiakban: Szerződő Fél) jogosult.
3. Szerződéskötésre csak a NAV mindenkor hatályos Szervezeti és Működési Szabályzatában erre jogosultsággal rendelkező szerve által előzetesen jóváhagyott szövegű szerződés alkalmas.
4. Az adatkérő által kitöltött és aláírt ajánlatot 3 eredeti példányban kell a INIT-hez eljuttatni. A megküldött szerződés a Szerződő Fél által tett egyoldalú ajánlattételnek minősül, amely alapján - az 5. pontban meghatározottak fennállása esetén -az INIT-nek szerződéskötési kötelezettsége keletkezik.
5. Az INIT a szerződés kézhezvételét követő 5 munkanapon belül megvizsgálja a szerződéskötés feltételeinek meglétét, miszerint
a) a Szerződő Fél nevében eljáró (aláíró) személy arra jogosult-e;
b) nincs a szerződés megkötésének jogszabályi akadálya.
6. Az INIT - amennyiben a szerződéskötés feltételei fennállnak - az általa aláírt szerződés egy eredeti példányát a Szerződő Félnek átadja, vagy megküldi az első adatszolgáltatással együtt.
7. Jelen általános szerződési feltétel ennek elválaszthatatlan részét képező egyedi szerződéssel és annak mellékletét képező, az igényelt adatköröket tartalmazó meghatározással együtt érvényes.
2.2 A szerződés módosítása
1. A szerződés módosítása történhet:
a) az INIT részéről egyoldalúan, a jogviszonyra, vagy az adatkezelésre vonatkozó jogszabályok változásával;
b) a Szerződő Fél részéről egyoldalúan a reá vonatkozó jogszabályok változásával;
c) kétoldalú, egybehangzó akaratnyilatkozattal.
2. A kétoldalú szerződésmódosítás kezdeményezésére a szerződő felek bármelyike jogosult.
3. Amennyiben a Szerződő Fél kezdeményezi a szerződés módosítását, a módosítási javaslatot az INIT részére kell eljuttatni.
4. Az INIT a kézhezvételt követő 15 napon belül megvizsgálja a módosítási javaslatot. Amennyiben azzal egyetért, a módosítási javaslat egy másolati példányát aláírásával hitelesítve visszaküldi a Szerződő Fél részére. Ha az INIT a módosítási kérelemben foglaltakkal nem ért egyet, álláspontjáról a Szerződő Felet tájékoztatja.
5. Az elfogadott módosítás a felek által meghatározott időpontban, ennek hiányában az INIT által történő aláírás napján lép hatályba. A módosítás hatályba lépését követően a szerződéssel létrehozott jogviszony tekintetében a módosításban foglaltak az irányadók.
6. Az INIT az általános szerződési feltételeket - a jogszabályváltozás esetén -valamennyi Szerződő Fél tekintetében egységesen egyoldalúan módosíthatja.
7. A Felek amennyiben a szerződés egyoldalú módosítására okot adó jogszabályváltozás kihirdetéséről szereznek tudomást, még annak hatályba lépését megelőzően, úgy a legrövidebb időn belül közvetlenül értesítik egymást.
8. A szerződés egyoldalú módosításra okot adó jogszabályváltozás kihirdetéséről való tudomásszerzést követően haladéktalanul intézkedni kell a módosítás előkészítésére úgy, hogy az legkésőbb a jogszabályváltozás napján hatályba lépjen.
2.3 A szerződés megszűnése
1. A szerződés megszűnik
a) írásba foglalt közös megegyezéssel az INIT és a Szerződő Fél által meghatározott időpontban;
b) felmondás esetén, a felmondó nyilatkozatban kikötött idő lejártával;
c) a szerződéskötés, illetve teljesítés feltételei jogszabályváltozás miatt nem állnak fenn, a jogszabály hatálybalépésének napján;
d) ha a szerződő fél a rendszeres adatszolgáltatás után az esedékes díjat és kamatot a fizetési határidőt követő 90 napon belül nem fizeti meg.
2. A szerződés megszűnésével a felek 15 napon belül kötelesek elszámolni a jogviszonnyal összefüggésben keletkező egymással szemben esetlegesen fennálló követeléseiket.
3. A szerződés felmondására 30 napos felmondási idővel bármely fél indoklás nélkül jogosult. A felmondási idő lejártáig a szerződés az eredeti feltételekkel áll fenn, kivéve, ha azt jogszabály tiltja.
4. A felmondás a másik félhez eljutatott írásos nyilatkozattal történhet. A felmondási idő a felmondási nyilatkozat kézhezvételének napján kezdődik.
3. különös rendelkezések
3.1 Az adatszolgáltatás igénylése
3.1.1 Az igénylési jogosultság
1. A Szerződő fél, illetve a nevében eljáró személy, amennyiben saját, vagy megbízója forgalmára vonatkozó adatokat kér, a szerződéskötési ajánlatához csatolja az adatokhoz való jogosultságát igazoló, 30 napnál nem régebbi érvényes eredeti, vagy közjegyző által hitelesített másolati okmányokat.
2. Jogosultság igazolására alkalmas különösen a cégbírósági bejegyző végzés és aláírási címpéldány vagy személyi azonosságot igazoló okmány.
3. Amennyiben a jogosultság igazolása nem történik meg, a szerződés nem jön létre, és erről az INIT az ajánlattevőt írásban tájékoztatja.
4. A 15/2004. (IV 5.) PM rendelet 58.§. (6) bekezdésén alapuló jogcímen történő adatigénylés csak személlyel, szervezettel nem azonosítható adatokra irányulhat. Ilyen címen sem adható át azonban adat a stratégiai termékekről, így különösen az állami tartalék célú forgalomról, a nemzetbiztonsági és honvédelmi célú áruforgalomról, továbbá ha a forgalmazásban az exportőr, importőr vagy gyártó száma háromnál kevesebb. Személlyel, szervezettel való azonosítást lehetővé tevő adatok: VPID, az adóigazgatási szám, nevek, címek, vagy az ezekhez kapcsolódó jelek, engedély információk valamint az EV azonosító illetve a hivatkozott azonosító, vagy megelőző vámeljárás azonosítója.
3.1.2 Adatszolgáltatás igénylésének módja
1. A Szerződő Fél a mellékletben szereplő szerződés formátum és a szerződés mellékletét képező adatlap értelemszerű kitöltésével adja le megrendelését.
2. A téves kitöltésből eredő kár, vagy felelősség a Szerződő Felet terheli.
3. A szerződés mellékletén az EV rovatainak megfelelően bejelölhető, hogy a Szerződő fél mely adatokat kívánja megrendelni.
4. Az adatok, műveletek pontatlan, téves, illogikus, félreérthető, vagy nem értelmezhető meghatározása miatt adódó károk - a 3.2.4. esetén - a Szerződő Felet terhelik.
5. Az adatszolgáltatás kérhető papíron, számítástechnikai adathordozón, e-mailben, telefaxon. Személlyel, szervezettel azonosítható adatokat is tartalmazó információk csak papíron, illetve adathordozón rendelhetők meg.
6. A Szerződő Fél az INIT-től ingyenesen kérhet szóban tanácsot a lehető legcélszerűbb adatszolgáltatás kialakítása érdekében.
7. Az adatszolgáltatásért a Szerződő Fél díjat köteles fizetni.
8. A Szerződő Fél a postai úton küldött adatszolgáltatás díját a kézbesítéskor köteles kiegyenlíteni.
3.2 Az adatszolgáltatás teljesítése
1. Az INIT az adatszolgáltatást a szerződés hatálybalépését követő:
a) egyszeri adatszolgáltatás esetén 10 munkanapon;
b) rendszeres adatszolgáltatás esetén, az egyedi szerződésben meghatározott adatszolgáltatással érintett időszak utolsó napját követő 10 munkanapon
c) sürgősségi adatszolgáltatás az INIT visszaigazolása esetén 5 munkanapon;
belül teljesíti, amelybe az adatok rendelkezésre bocsátásának időtartama nem számít bele.
2. Az adatszolgáltatást a Szerződő Fél által a 3.1.5. módon, az annak megfelelő technikai sajátosságokkal teljesíti.
3. Amennyiben a Szerződő Fél által meghatározott leválogatási feltételek az adatszolgáltatást eredménytelenné, értelmezhetetlenné, vagy kezelhetetlenné teszi, szembetűnően hátrányos a Szerződő Félre, vagy feltűnően célszerűtlen, illogikus, az INIT a szerződés tartalmának megállapítása érdekében - lehetőleg rövid úton 15 napon belül - megkeresi a Szerződő Felet, és jelzi a problémát, valamint amennyiben lehetséges, a Szerződő Fél céljainak figyelembe vételével díjmentesen javaslatot tesz a tartalom kialakítására. Sikeres egyeztetés esetén a Szerződő Fél ajánlatát telefaxon, e-mail-ben, levélben - vagy ha azt elégségesnek tartja - szóban kiegészíti. A kiegészítést az INIT az ajánlathoz csatolja, vagy arra rávezeti, és a rávezetett szöveget Szerződő Fél személyes jelenléte esetén aláíratja, telefonon történő egyeztetés esetén visszaolvassa, és ezt a tényt, valamint a dátumot óra, perc pontossággal, a Szerződő Felet képviselő személy nevének feltüntetésével rávezeti a kiegészítésre.
4. Amennyiben a Szerződő Fél nem elérhető, a megkeresésre nem válaszol, a megrendelt feltételek szerinti kivitelezéshez ragaszkodik, az egyeztetés sikertelen, viszont az adatszolgáltatásnak különös technikai akadálya nincs, az INIT az eredeti szempontok szerint teljesíti.
5. Az INIT írásban nem köteles az adatszolgáltatás helyes kialakításához tanácsot adni, de amennyiben a Szerződő Fél a szerződési ajánlatban ezt kéri, az INIT előző 3. pont szerinti egyeztetést díjmentesen lefolytatja.
6. Az INIT a személlyel, szervezettel egyedileg azonosítható adatokat a Szerződő Fél személyesen megjelent, az eljárási jogosultságát igazoló képviselőjének adja át, illetve kérelmére postai úton tértivevénnyel küldi meg.
7. A postai költség a Szerződő Felet terheli.
3.3 A szerződésből fakadó kötelmek
3.3.1 A Szerződő Fél
- köteles a szerződés teljesítését érintő adataiban beálló változást az INIT-vel 10 napon belül közölni. Az ennek elmulasztásából adódó kár és költség a Szerződő felet terheli.
- amennyiben az INIT megtévesztésével, személlyel vagy szervezettel azonosítható adatokhoz jogosulatlanul jut, az okozott hátrányért felelősséggel tartozik.
- köteles az adatszolgáltatás díját megfizetni. Amennyiben késedelembe esik, a díjfizetés megtörténtéig vele újabb szerződést az INIT nem köt. A rendszeres adatszolgáltatás után esedékes díj és kamat megfizetésének harminc napot meghaladó késedelme esetén a további adatszolgáltatást az INIT felfüggeszti, és azt csak a díj számlájára történt megérkezése után folytatja.
Amennyiben a szerződés alapján a fizetési kötelezettséggel rendelkező fél a fizetendő összeget annak esedékessége napján nem fizeti meg, késedelembe esik, és köteles a lejárt összegre, a késedelem idejére, azaz a késedelembe esés napjától a tényleges fizetés napjáig a mindenkori jegybanki alapkamatnak megfelelő kamatot fizetni.
A késedelembe eső fél köteles a felhalmozódott késedelmi kamatot a partner írásbeli felszólításának kézhezvételét követő 8 napon belül a partner részére megfizetni. A késedelmi kamat összegét 360 napos év figyelembe vételével, a ténylegesen eltelt napok alapján számítják a szerződő felek.
A késedelmi kamat fizetésének olyan pénznemben kell történnie, amilyen pénznemben a fizetendő késedelmi kamat alapjául szolgáló összeget a vonatkozó szerződés fizetési feltételeiben meghatározták.
- a szerződéstől azonnali hatállyal elállhat, ha az INIT jogszabályváltozás miatt egyoldalúan módosítja az általános szerződési feltételeket. Az e pont alapján történő azonnali elállás esetén a 3.2.2. és a 3.2.4. pontokban foglaltaknak eleget kell tenni.
- tudomásul veszi, hogy a 3.3.2 pontban írt igénnyel nem állhat elő, amennyiben az INIT az adatszolgáltatás határidején belül értesíti, hogy az adatszolgáltatás az INIT érdekkörén kívül eső vagy elháríthatatlan okokból nem végrehajtható.
3.3.2 Az INIT
- ha a szerződést jogszabályi lehetőség hiányában nem köti meg, erről a 2.1.5. pontban meghatározott határidőt követő 10 munkanapon belül értesíti a kérelmezőt.
- amennyiben a szerződés teljesítése során észleli, hogy az adatszolgáltatásnak előre nem látott jogszabályi akadálya van, erről a szerződő felet az akadály észlelésétől számított 10 munkanapon belül értesíti. Ennek elmulasztása esetén egyszeri 80 ezer forint kötbért fizet.
- amennyiben a szerződés teljesítésére nyitva álló határidőt elmulasztja, és a mulasztást alapos okkal ki nem menti, a késedelem minden megkezdett napjára az adatszolgáltatás díját alapul véve a jegybanki alapkamatot fizeti meg a szerződő félnek, továbbá a késedelemmel érintett adatszolgáltatás adatait díjmentesen bocsátja a Szerződő fél rendelkezésére. Szerződő Fél kérésére bemutatja a díjazás megállapításának alapjául szolgáló, a vállalás végrehajtására fordított idő kimutatását.
- amennyiben műszaki, technikai okok miatt az adatszolgáltatás végrehajtásának programozása, a program futtatásának ideje a hasonló terjedelmű, jellegű adatszolgáltatásra általában fordított időt lényegesen meghaladja, a különbözetként mutatkozó időre nem számít fel díjat.
- ellenőrzi, az adatszolgáltatás megfelelőségét és minőségét.
- a NAV hivatalos web lapján a http://nav.gov.hucím alatt közzéteszi a mindenkori szerződés formátumot, illetve annak mellékleteként a kérhető adatok körét.
- az adatszolgáltatás mellé magyarázatot nyújt az adattartalom helyes értelmezéséhez.
3.4 A szolgáltatás díjtétele
1. Az adatszolgáltatás díja minden megkezdett műveleti órára 20.000 Ft + ÁFA. A műveleti óra magában foglalja az adatszolgáltatás megvalósítására fordított időt, különösen a programozást, a program futtatásának gépidejét, valamint a további feldolgozásra fordított időt.
A szolgáltatás díja nem foglalja magában a szerződés kezelésére fordított időt, a program tesztet, annak javítását, a műszaki, technikai okok miatti ismételt programfuttatást, adatfeldolgozást, expediálást.
A programozási idő csak egy alkalommal kerül felszámításra a rendszeres, és azonos adattartalomra irányuló szerződés esetén.
2. A műveleti órán felüli díjak:
Adatszolgáltatási díj leválogatott rekordonként:

Mezőszám

M1

M2

M3

M4

M5

M6

1-10

11-20

21-50

51-100

101-200

201-300

Rekord szám:

R1

1-200

26

28

30

32

34

36

R2

201-500

22

24

26

28

30

32

 R3

501-1000

18

20

22

24

26

28

R4

1001-5000

14

16

18

20

22

24

 R5

5001-10000

10

12

14

16

18

20

 R5

10001-30000

6

8

10

12

14

16

A feltüntetett díjak Forintban szerepelnek és nem tartalmazzák a mindenkor érvényes Általános Forgalmi Adót.
A fenti táblázatban szereplő rekord és/vagy mező számot meghaladó terjedelmű lekérdezések díjazása egyedi megállapítás szerint történik, amely nem haladhatja meg a jelen pont szerinti táblázatban feltüntetett legmagasabb díjtételt.
Az INIT a rekordok és mezők számának megállapításakor a leválogatási műveletekhez szükséges rekordok és mezők számát veszi figyelembe.
Az egyedi díj megállapítására illetékes az Informatikai Intézet főigazgatója.
3. Az adathordozó kezelési díja, előbbi díjtételen túl, adatszolgáltatásonként
Floppy esetén: 150 Ft + ÁFA /db
CD esetén: 300 Ft + ÁFA/db
DVD esetén: 1000 Ft + ÁFA/db
Papír alapú adatszolgáltatás esetén: 30 Ft + ÁFA A4 oldalanként, de minimum 1000 Ft +ÁFA
4. Sürgősségi adatszolgáltatási díjként az INIT visszaigazolása esetén 50% felár kerül felszámításra.
5. Postai úton történő kiküldés díját az INIT a Szerződő félre hárítja.
6. A GMS és EBIR napi adatszolgáltatás díja: havonta 50.000,-Ft, + AFA + engedélyszám után 15.000,-Ft,+AFA. További engedélyszámok esetén, engedélyszámonként 3.000,-Ft +AFA összeggel csökkenő díjtétel, de minimum 6000,-Ft +AFA.
7. Az ügyfél saját forgalmára vonatkozó havi rendszerességű adatszolgáltatás teljesítésének havi díja: 50.000,- Ft+AFA.
3.5 Vegyes rendelkezések
1. A szerződő felek között felmerülő vitás kérdéseket egyeztetés útján kell rendezni. Amennyiben az egyeztetés nem vezet eredményre a jogviták eldöntésére a Felek a mindenkor hatályos Polgári Perrendtartás előírásai szerint járnak el.
2. A szerződés az INIT részéről teljesült, ha az adatszolgáltatást a Szerződő Fél képviselőjének, vagy okkal annak vélt személynek átadta, postára adta, igazoltan faxon elküldte, illetve az e-mail a fogadó szerverre megérkezett.
3. Az általános szerződési feltételek és módosításainak érvényességének időpontja az a nap, amelyet az erről szóló tájékoztatás megjelöl. A tájékoztatást a NAV a http://nav.gov.hu Internet honlapján, és a vám- és pénzügyőri igazgatóságokon hirdetményben teszi közzé.
4. A NAV fenntartja magának azt a jogot, hogy a díjszabását korrigálja. A díjszabás módosítására a NAV Elnöke jogosult.
4008/2012. számú tájékoztató 2. számú melléklet

Szerződés iktatószáma:..................

szerződés

A Központi Vámadatbázisból történő adatátadásra

Amely létrejött Nemzeti Adó- és Vámhivatal nevében szerződéskötésre feljogosított Informatikai Intézet (1023 Budapest,
Lajos u. 17-21), továbbiakban INIT (Számlakiállító: Nemzeti Adó- és Vámhivatal, 1054 Budapest, Széchenyi u. 2., adószám:

15789934-2-51).   

                .mint Szerződő Fél - továbbiakban együtt Felek - között a Közpon-
ti Vámadatbázisból történő adatátadásra vonatkozó Általános Szerződési Feltételekben (továbbiakban ÁSZF) foglaltak alapján.

1. A szerződő fél adatai

1.1. Székhely/lakcím ................................................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................

1.2. Adóigazgatási/adóazonosító szám.......................................................................................................................................................................

1.3. VPID (ha van) ...................................................................................................................................................................................................

1.4. Levelezési cím (ha nem azonos 1.1-el)...............................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

 .................................................................................................................................................................................................................................

1.5. Bankszámlát vezető bank megnevezése, bankszámla száma ..............................................................................................................................

 .................................................................................................................................................................................................................................

Telefonszám:.......................Kapcsolattartó:..............................................................................................................................................................

2. Az adatszolgáltatás tartalma

A jelen szerződés elválaszthatatlan részét képező mellékletben feltüntetett adatkörökből ”X" jellel kiválasztott adatok, az Egy-
séges Vámárunyilatkozat (továbbiakban: EV) elfogadásának dátumát alapulvéve1 a 3. pont szerint időtartamokra azzal a kikö-
téssel, hogy a 2004. május 1. előtt keletkezett adatokat az akkor érvényes EV kitöltési útmutatóban meghatározott kötelezően
kitöltendő rovatok alapulvételével lehet igényelni, ideértve a vámhatóság által kiszabott, megállapított közterheket, hatósági
bejegyzéseket is.

1 Az adatleválogatásba csak azok az EV okmány adatok kerülnek, melyekhez tartozó határozat már kézbesítésre került. Az adatfeldolgozás technológiai
rendjéből adódóan azonban a kézbesítés dátuma 1-2 napos késéssel kerülhet be az adatbázisba. Ezt az adatleválogatás kért időtartamának meghatározásánál figyelembe kell venni.

3. A teljesítés rendszeressége (megfelelő kockába X írandó)

3.1.    Egyszeri alkalommal □

Vámkezelés dátuma szerint...........................-tól...................................-ig

3.2.    Hetente □

amely kifejezés alatt a hét naptári nap alatt gyűjtött forgalmi adatok értendők, és amely első adatszolgáltatásában az
adatszolgáltatás szerződés hatálybalépésének naptári hetének hétfőjével számított hét naptári nap adatait tartalmazza

3.3.   Havonta □

amely kifejezés alatt egy naptári hónap alatt gyűjtött forgalmi adatok értendők, és amelynek első adatszolgáltatásában az
adatszolgáltatási szerződés hatálybalépésének hónapját megelőző naptári hónap adatai jelennek meg

3.4.    Negyedévente □

amely kifejezés alatt három naptári hónap alatt gyűjtött forgalmi adatok értendők, és amely első adatszolgáltatásában az
adatszolgáltatási szerződés hatálybalépésének negyedévét megelőző negyedév adatait tartalmazza

3.5.    Félévente □

amely kifejezés alatt hat hónap alatt gyűjtött forgalmi adatok értendők, és amely első adatszolgáltatásában az
adatszolgáltatási szerződés hatálybalépésének félévét megelőző félév adatait tartalmazza

3.6.    Naponta □

Amely kifejezés alatt az utasítás mellékletének XV. és XVI. pontja az aktuális GMS és Egységes Biztosítékkezelő
Rendszer adatai értendők, és amely adatszolgáltatás a lekérdezés napján 02.00 óráig feldolgozott adatokat tartalmazza.

A rendszeres adatszolgáltatási mód kiválasztása nem akadálya annak, hogy az azt megelőző intervallum tekintetében egyszeri
adatszolgáltatás igénylése is történjen.

4.      A teljesítés módja (megfelelő kockába X írandó)

4.1.    Nyomtatásban □ CD lemezen □ 1,44 MB floppy lemezen □ e-mail-ben □
DVD lemezen □

4.2.    Amennyiben nem nyomtatásban kéri, az alkalmazandó fájltípus:

Excell/XML:......................................................................................................................................................................... □,

illetve kizárólag előzetes egyeztetés alapján más:.................................................................................................................... □

4.3     A GMS és EBIR adatok napi zárását követően (éjjel 02.00 óra), automatikus adatleválogatással az OPEN KKK portálon
- a T. Cím részére biztosított jelszóval védett és ezáltal egyedileg beazonosítható - a lekötött garanciaösszegek és az
aktuális szabad keret 03.00 órakor történő feltöltése □

5. Átvétel módja: (megfelelő kockába X írandó)

5.1. Postai úton □ cím:..............................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................

5.2. Személyesen □ (a jogosultságot átvételkor meghatalmazással, megbízással, aláírási címpéldánnyal, .................................

személyi azonosító okmánnyal, útlevéllel vagy más, személyazonosításra alkalmas módon kell igazolni.

5.3. E-mail □ e-mail cím:..........................................................................................................................................................

5.4 Telefax □ telefax szám: ......................................................................................................................................................

(VPID-t, EV azonosítót, nevet, címet tartalmazó, személlyel, szervezettel azonosítható adatok csak postán
továbbíthatók, illetve személyesen vehetők át)

6. A díj megfizetése

Az adatszolgáltatás díját a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Magyar Államkincstár által vezetett 10023002-00299389 számú
számlájára banki átutalással, vagy készpénzfizetés esetén az INIT házi pénztárába kell megfizetni a számla kézhezvételé-
től számított 8 (nyolc) napon belül. A postai díjat kézbesítéskor kell leróni.

Számlázási cím (ha nem azonos 1.1-el)....................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................

Költségviselőszámla:................................................................................................................................................................................................

(ha a költségviselő és a megrendelő személye eltér, a költségviselő hiteles hozzájárulását a szerződéshez csatolni kell)

Az ASZF 3.3.2. pontjában írt esetbenjóváírandó számla:.........................................................................................................................................

7. Csatolt okmányok

A személlyel, szervezettel azonosítható adatok szolgáltatásához való jogosultság igazolására az alábbi dokumentumokat csa-
tolta Szerződő Fél:

 ...............................................................................................................................................................................................................................

 ...............................................................................................................................................................................................................................

 ...............................................................................................................................................................................................................................

Megbízotti, meghatalmazotti jogviszony - ha fennáll - igazolására csatolva .............................................................................................................

 ...............................................................................................................................................................................................................................

 ...............................................................................................................................................................................................................................

Cégaláírási jogosultság igazolására csatolva ............................................................................................................................................................ .

 ...............................................................................................................................................................................................................................

8. Nyilatkozatok

Felek kijelentik, hogy a Központi Vámadatbázisból történő adatátadásra vonatkozó ÁSZF-ben foglaltakat megismerték, tudo-
másul vették, és az magukra nézve kötelezőnek ismerik el. A nem a NAV által üzemeltetett informatikai rendszerek meghibá-
sodása során bekövetkező adatszolgáltatás elmaradása illetve pontatlansága esetén a NAV-ot kártérítési felelősség nem terheli.
Felhívom a szerződő fél figyelmét, hogy szerződésben foglalt adatok szolgáltatása az elektronikus rendszerek sajátosságánál
fogva tájékoztató jellegű!

Jelen szerződést az aláírók elolvasták és értelmezés után, mint akaratukkal mindenben egyezőt, jóváhagyólag aláírják.

Budapest, 20......................hó.....napján

....................................

INIT

........................................

Szerződő fél

4008/2012. számú tájékoztató 3. számú melléklet A központi vámadatbázisból történő adatátadáshoz - igényléshez megadható adatok köre
ADATSZOLGÁLTATÁS meghatározása
Az adatigényt meghatározó mezőszintű adatok

I.

Vámkezelési adatok

MEZŐ

EV rovat
száma

Tartalom

Megadott
érték

Eredményét kéri
megjeleníteni
Összes □

CDPSID

Egyedi azonosító

EXPORTŐR

2

Feladó / exportőr

IMPORTŐR

8

Címzett / Importőr

VKK

14

Vámkezelést kérő / képviselő

IORSZKOD

15/a

Indító/kiléptető ország kódja

RENORSZKOD

17/a

Rendeltetési ország kódja

SZJELIND

18/a

Szállítóeszköz jele induláskor

FUVPAR

20/1

Szállítási feltételek

PARHELY

20/2

Paritás helye

PARHELYKOD

20/3

Paritás helyének kódja

SZJELHAT

21/1

A határt átlépő szállítóeszköz

DNEM

22/1

Pénznem DNEM

DEVO

22/2

Számlázott összeg

VHKOD

29

Ki- / Beléptető vámhivatal

BRUTTO

35

Bruttó tömeg

TETELSORSZAM

32/1

Tételsorszám

KESZME

31

Kereskedelmi / elszámoló mennyiség

KESZMEGYS

31

Kereskedelmi / elszámoló mennyiségi egység

ARUNEV

31

Árumegnevezés

KONOMEN

33/1

Vámtarifaszám (Kombinált Nómenklatúra)

TARICKOD

33/2

Vámtarifaszám (TARIC kód
árunyilatkozat)

TARIC KIEGKOD1

33/3

Vámtarifaszám (TARIC első kiegészítő kód)

TARICKIEGKOD2

33/4

Vámtarifaszám (TARIC második
kiegészítő kód)

NEMZETI KIEGKOD

33/5

Vámtarifaszám (Nemzeti kiegészítő kód)

SZORSZKOD

34/a

Származási ország

PREFERENCIA

36

Preferencia

EKOD1

37/1

Eljáráskód

EKOD2

37/2

Eljáráskód

NETTO

38

Nettó tömeg

KMENNY

41

Mennyiség a különös mértékegységben

TETSORE

42

Tételsor érték

STATERTEK

46

Statisztikai érték

EDATUM

31

Elfogadás dátuma

HATSZAM

Határozat száma

VAMOSZ

Vám összesen

AFOSZ

Általános forgalmi adó összege

REGOSZ

Regisztrációs adó összege

II.    Kiléptetésiadatok

MEZO

Tartalom

Megadott érték

Eredményét kéri
megjeleníteni
Összes □

VÁMREG

ÁRUREG

AZON

areg_szall.azon

Kiléptetési azonosító

VKDAT

areg_ellered.datum

Kiléptetés dátuma

RENDVH

areg_szall.azon.krendvh

Kiléptető vámhivatal

Kiléptető vámhivatal megnevezése

GAZD

areg_ugyfel.vpid

Gazdálkodó adószáma/ VPID

NEV

areg_ugyfel.nev

Gazdálkodó neve

BRUTTO

areg_szall.brutto

Bruttó tömeg

FEJEL

areg_szalleszk.szam

Fuvareszköz jele

POTJEL

areg_szalleszk.szam

Pótkocsi jele

MEE

areg_aru.mennye

Mennyiségi egység

MENNY

areg_aru.menny

Mennyiség

HS

areg_aru.tarifsz

Vámtarifaszám

HSNEV

areg_aru.arumegnev

Árunév

INDORSZ

areg_szall.indorsz

Indító ország

RENOR

areg_szall.rendorsz

Rendeltetési ország

FELADÓ

ugyfel.ugyfeltip/10

Feladó

ugyfel.ugyfeltip/11

Címzett

ugyfel.ugyfeltip/12

Engedélyezett címzett

ugyfel.ugyfeltip/13

Főkötelezett

ugyfel.ugyfeltip/14

Bejelentő

ugyfel.ugyfeltip/15

Elektronikus bejelentő

ugyfel.ugyfeltip/16

Engedélyezett feladó

A dőlt betűvel jelzett mezők kizárólag saját forgalomra vonatkozó adatkérés esetén adhatók át

III.

Számítási műveleteket igénylő adat meghatározás és egyéb kérés

 Az adatszolgáltatás alapját képező mezőszintű meghatározás

 Esetleges számítási műveleteket igénylő adatok meghatározása

 Pontos számítási definíció

 ROVAT(-ok)

Definíció a számításhoz

A fentiekben az esetleges számítási műveleteket lehet meghatározni. Ilyen esetekben a ROVAT(-ok)

mezőben megadott mezők a definíció szerint kerülnek számításra és az eredményben megjelenítésre. (Pl:

adott értékek összesítése)

Egyéb kérés:

IV.

GMS adatszolgáltatás igénybevétele során választható információcsoportok:

1. GRN alapján a felhasználható referenciaösszeg lekérdezése: □

GRN SZÁM

ADAT

TARTALOM

TÁBLA.OSZLOP/KIFEJEZES

GRN

Garancia azonosítószám

GMS32_GUARANTEE_DET. GRN

Referenciaösszeg (EUR)

A teljes garanciakeret

First(GMS32_GUARANTEE_DET.REF_AMOUNT)/247,410004

Felhasznált összeg (EUR)

A teljes garanciakeretből lekötött összeg

GMS32_GUARANTEE_USE.AMO_USED

Felhasználható
maradvány összeg (EUR)

Árutovábbítási eljárás megindításához
aktuálisan felhasználható összeg

(First(GMS32_GUARANTEE_DET.REF_
AMOUNT)/247,410004-Sum(GMS32_

GUARANTEE_ USE.AMO_USED))

2. GRN alapján a lekötött összegekhez tartozó árutovábbítások MRN azonosítószámának lekérdezése: □

GRN SZAM

|

ADAT

TARTALOM

TÁBLA.OSZLOP/KIFEJEZES

GRN

Garancia azonosítószám

GMS32_GUARANTEE_USE.GRN

MRN

Árutovábbítási azonosítószám

GMS32_GUARANTEE_USE.MRN

Felhasznált összeg (EUR)

Az adott MRN azonosítószámú árutovábbításhoz a teljes garanciakeretből
lekötött összeg

GMS32_GUARANTEE_USE.AMO_USED

Pénznem

Pénznem

GMS32_GUARANTEE_USE.CURRENCY

V.

EBIR rendszeres adatszolgáltatás igénybevétele során választható információcsoportok:

1. A vámletét számlán a Magyar Államkincstár által a NAV felé továbbított göngyölített szabad keret és aktuális lekötési
adatok lekérdezése: □

ADAT

Tartalom

Tábla.oszlop/kifejezés

Szabad keret

A NAV vámletéti számlán elszámolható összeg forintban

Azonosító

EBIR lekötési szám

Összeg

Az eljárás során lekötött összeg

Jogcím

Lekötés jogcíme

Vhkod

Lekötést elvégző vámhivatal kódja

CDPSID

Az eljárás azonosítószáma (CDPS ID, Vámfelügyeleti ID)

Tárolás kelte

Lekötés időpontja

2. A vámletét számlára befizetett, lekötött összegek VP igazgatósági elszámolási adatainak lekérdezése: □

ADAT

Tartalom

Tábla.oszlop/kifejezés

Elszámolás típusa

Az igazgatóság a vámletét számlára befizetett, lekötött összeg vonatkozásában végzett
elszámolási tevékenységének módja

Összeg

Az elszámolt összeg

Számlakód

Annak az államháztartási számlának a kódja melyre az elszámolás során a vámletét
számláról a befizetett összegeket átvezetik.

Állapot

A befizetéssel kapcsolatosan a NAV KH Folyószámla-felügyeleti Főosztályának a
döntését (jóváhagyását) tartalmazza.

CDPSID

Az eljárás azonosítószáma

Határozatszám

Az eljáráshoz kapcsolódó határozat azonosítószáma

Lekötés azonosító

A vámletét számlára befizetett összeg lekötéséhez kapcsolódó azonosítószám

Lekötés dátuma

A lekötési cselekmény dátuma

Elszámolás dátuma

Az elszámolási cselekmény dátuma

Jóváhagyás dátuma

A NAV KH Folyószámla-felügyeleti Főosztály jóváhagyási cselekményének dátuma

3. A regisztrációs adó számlán szabad keret és aktuális lekötési adatok lekérdezése: □

Engedélyszám

ADAT

Tartalom

Tábla.oszlop/kifejezés

Szabad keret

A regisztrációs adó számlán elszámolható
összeg forintban

Azonosító

EBIR lekötési szám + 4 pozícióban az
engedély típusa

Összeg

Az eljárás során lekötött összeg

Jogcím

Lekötés jogcíme

Vhkod

Lekötést elvégző igazgatóság kódja

Határozatszám

A regisztrációs adó kiszabás határozatszáma

Tárolás kelte

Lekötés időpontja

4. Az ETR rendszerben nyilvántartott biztosítékköteles tevékenységi engedéllyel kapcsolatos szabad garanciaösszeg és
aktuális lekötési adatok lekérdezése: □

Engedélyszám

ADAT

Tartalom

Tábla.oszlop/kifejezés

Szabad keret

A tevékenységi engedélyhez tartozó
vámbiztosíték keret összeg felhasználható
szabad kerete

Azonosító

EBIR lekötési szám

Biztosíték típus

Tevékenységi engedély száma

Összeg

Az eljárás során lekötött összeg

Jogcím

Lekötés jogcíme

Vhkod

Lekötést elvégző VP igazgatóság kódja

CDPSID

Vámeljárás azonosítószáma

Tárolás kelte

Lekötés rendszerdátuma

Összes lekötés összege

A tevékenységi engedéllyel kapcsolatos
lekötött vámletét összegzése forintban

VI.

EBIR eseti adatszolgáltatás igénybevétele során választható információcsoportok:

1. A vámletét számlára a gazdálkodók által befizetett pénzösszegek adatainak lekérdezése: □

ADAT

Tartalom

Tábla.oszlop/kifejezés

MÁK azonosító

A befizetéshez kapcsolódó Magyar
Allamkincstári azonosító

Befizetés összege

A vámletét számlára befizetett összeg

Bevételi számla

Itt a vámletét számla

Befizetés dátuma

A vámletét számla javára kezdeményezett
befizetés dátuma

Banki dátum

A befizetett összeg a banktól a Magyar
Államkincstár felé történő továbbításának
dátuma

Atvétel dátuma

A befizetett összeg adatainak a Magyar
Államkincstártól a NAV felé továbbításának
dátuma

2. A vámletét számlára befizetett, lekötött összegek VP igazgatósági elszámolási adatainak lekérdezése: □

ADAT

Tartalom

Tábla.oszlop/kifejezés

Elszámolás típusa

A VP igazgatóság a vámletét számlára befizetett, lekötött összeg
vonatkozásában végzett elszámolási tevékenységének módja

Összeg

Az elszámolt összeg

Számlakód

Annak az államháztartási számlának a kódja, melyre az elszámolás során a
vámletét számláról a befizetett összegeket átvezetik.

Állapot

A befizetéssel kapcsolatosan a NAVKH Folyószámla-felügyeleti
Főosztályának a döntését tartalmazza.

CDPSID

Az eljárás azonosítószáma

Határozatszám

Az eljáráshoz kapcsolódó határozat azonosítószáma

Lekötés azonosító

A vámletét számlára befizetett összeg lekötéséhez kapcsolódó azonosítószám

Lekötés dátuma

A lekötési cselekmény dátuma

Elszámolás dátuma

Az elszámolási cselekmény dátuma

Jóváhagyás dátuma

A NAV KH Folyószámla-felügyeleti Főosztályán jóváhagyási
cselekményének dátuma

3. A vámletét számlán fennmaradó szabad keret adatainak lekérdezése: □

ADAT

Tartalom

Tábla.oszlop/kifejezés

Garancia forrás

Folyószámla

Biztosíték típus

Vámletét

Öszeg

A teljes a vámletét számlára befizetett és el nem számolt összeg

Lekötések összege

A lekötött és még el nem számolt összeg

Aktuális szabad keret

A vámletét számlára befizetett le nem kötött összeg

4. A regisztrációs adó számlán szabad keret és aktuális lekötési adatok lekérdezése: □

Engedélyszám

ADAT

Tartalom

Tábla.oszlop/kifejezés

Szabad keret

A regisztrációs adó számlán elszámolható összeg forintban

Azonosító

EBIR lekötési szám + 4 pozícióban az engedély típusa

Összeg

Az eljárás során lekötött összeg

Jogcím

Lekötés jogcíme

Vhkod

Lekötést elvégző VP igazgatóság kódja

Határozatszám

A regisztrációs adó kiszabás határozatszáma

Tárolás kelte

Lekötés időpontja

5. Az ETR rendszerben nyilvántartott biztosíték köteles tevékenységi engedéllyel kapcsolatos szabad garanciaösszeg és
aktuális lekötési adatok lekérdezése: □

Engedélyszám

ADAT

Tartalom

Tábla.oszlop/kifejezés

Szabad keret

A tevékenységi engedélyhez tartozó vámbiztosíték keret összeg felhasználható
szabad kerete

Azonosító

EBIR lekötési szám

Biztosíték típus

Tevékenységi engedély száma

Összeg

Az eljárás során lekötött összeg

Jogcím

Lekötés jogcíme

Vhkod

Lekötést elvégző VP igazgatóság kódja

CDPSID

Vámeljárás azonosítószáma

Tárolás kelte

Lekötés rendszerdátuma

Összes lekötés összege

A tevékenységi engedéllyel kapcsolatos lekötött vámletét összegzése forintban

Kitöltési tájékoztató
Az ASZF alapján meghatározott és szerződés keretében elfogadott adatszolgáltatás elválaszthatatlan mellékletét képezi a jelen dokumentáció kitöltött formában.
A kitöltésnél az alábbiak fogadhatóak el:
1. Vámkezelési adatok I.
2. Kiléptetési adatok II.
3. Számítást igénylő adat meghatározás és egyéb kérés III.
4. GMS, EBIR adatok esetén: IV-VI.
I. A kitöltésnél a jelölő négyzettel írt rovatok közül értelemszerűen a kívánt négyzetbe kell egyértelmű "X" jelöléssel beírni a választásnak megfelelő lehetőséget.
II. Az adatokat meghatározó táblázatoknál a fejrovatban meghatározott oszlopoknál lehet beírni a megadott leválogatási szempontokat, konkrét adatokat.
III. Az adatokat meghatározó táblázatoknál a fejrovatban meghatározott oszlopoknál be kell jelölni a leválogatás során kért eredmény adatokat, melyek az adatszolgáltatás keretein belül kerülnek átadásra. Azoknál az adatoknál, melyek feltételként nem megadhatóak csak az adat igénylését kell jelölni. Amennyiben a táblázat összes rendelkezésre álló adatát kérik az adatátadásban, akkor fejrovatban kell egy darab "X"-t elhelyezni.
IV. A III. pont "Az adatszolgáltatás alapját képező mezőszintű meghatározás" táblázatának kitöltésénél a pontos definíció megadása szükséges az eredményes adatszolgáltatáshoz. Ebben a táblázatban lehetséges megadni minden olyan egyéb műveleti igényt, melyet a szolgáltatás eredményeként kíván megkapni. Az ilyen számított adatok pontos műveletmeghatározást igényelnek a szerződő fél részéről. A részletes egyeztetés során minden esetben, ha számítási művelet is szóba kerül, akkor egyeztetni kell a még elvégezhető összesítéseket. Az adatszolgáltatás keretein belül jelentős és bonyolult számításokat és összegzéseket tartalmazó műveletek nem végezhetőek el. Az adatszolgáltatás célja nem statisztikai számítások elvégzése. Az értelemszerű és szűkítésként alkalmazható műveletek és feltételek határozhatóak meg itt. A bonyolultabb elemző tevékenység az átadott adatok alapján, jelen szerződés keretein kívül végezhető el, mely nem célja és hatóköre az adatszolgáltatásnak.
V. A GMS, EBIR adatok szolgáltatásához az adatszolgáltatás leírását tartalmazó fejcímben kell egy darab " X"-t elhelyezni.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.