adozona.hu
T/9621. számú törvényjavaslat indokolással - a társasági adóról és osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény és a sportról szóló 2004. évi I. törvény módosításáról
T/9621. számú törvényjavaslat indokolással - a társasági adóról és osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény és a sportról szóló 2004. évi I. törvény módosításáról
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
- Jogszabály indoklása: 2016. évi XVIII. törvény
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
(1) A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tao.) 22/C. § (4a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4a) A látvány-csapatsportban működő hivatásos sportszervezet támogatása esetén a (4) bekezdés e) pontja szerinti mértékeket a támogatási igazolások összértékének támogatási szerződés keretében az (1) bekezdés c) pont cb) alpontjában meghatározott jogcímre nyújtott támogatáshoz kapcsolódó, a támogatott hivatásos sportszervezet rés...
"(4a) A látvány-csapatsportban működő hivatásos sportszervezet támogatása esetén a (4) bekezdés e) pontja szerinti mértékeket a támogatási igazolások összértékének támogatási szerződés keretében az (1) bekezdés c) pont cb) alpontjában meghatározott jogcímre nyújtott támogatáshoz kapcsolódó, a támogatott hivatásos sportszervezet részére megfizetett kiegészítő sportfejlesztési támogatással összevont értékére kell alkalmazni."
(2) A Tao. 22/C. § (6a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6a) A (6) bekezdés a) és d) pontjában a Magyar Állam javára szóló jelzálogjog bejegyzésre vonatkozó rendelkezést nem kell alkalmazni, ha a (6) bekezdés a) vagy d) pontja szerinti, építési engedélyhez kötött tárgyi eszköz beruházás, felújítás
a) állami tulajdonban álló sportcélú ingatlanra irányul, vagy
b) a helyi önkormányzat törzsvagyonának részét képező ingatlanon valósul meg és a beruházás üzembe helyezését követő 30 napon belül a beruházás értékéről szóló megállapodás megkötése mellett a helyi önkormányzat tulajdonába kerül."
"(9) A látvány-csapatsportok támogatása esetében az (1) és (2) bekezdés szerinti rendelkező nyilatkozatban felajánlott összeg 12,5 százaléka kiegészítő sportfejlesztési támogatásnak minősül. A kiegészítő sportfejlesztési támogatásról az adózó és a látványcsapatsportban tevékenykedő szervezet szerződésben rendelkezik, azzal, hogy amennyiben az adózó a szerződés alapján ellenszolgáltatásra jogosult, akkor a kiegészítő sportfejlesztési támogatás az ellenszolgáltatás általános forgalmi adó nélkül számított, a látvány-csapatsportban tevékenykedő szervezet által árbevételként elszámolandó értékét jelenti és az ellenszolgáltatás értékét nem kell figyelembe venni a 22/C. § (4) és (4a) bekezdésében meghatározott támogatási intenzitások meghaladása vonatkozásában."
(2) A Tao. 24/A. §-a a következő (1 la) bekezdéssel egészül ki:
"(11a) Amennyiben az adózó (1) bekezdés szerinti felajánlását látvány-csapatsport támogatása céljából, tárgyi eszköz beruházás, felújítás jogcímén teszi meg, továbbá az építési engedélyhez kötött tárgyi eszköz beruházás, felújítás sportcélú ingatlanra irányul és az e törvény felhatalmazása alapján kiadott kormányrendeletben meghatározottak szerint utófinanszírozottnak minősül, az adóhatóság a (19) vagy a (20) bekezdés szerinti igazolást kiállító szervezet e célra vezetett elkülönített fizetési számlájára teljesíti az átutalást."
(3) A Tao. 24/A. § (15) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(15) Az állami adóhatóság a (11)-(12) bekezdés szerinti átutalások megtörténtéről és annak összegéről az adózót és a (16)-(21) bekezdés szerinti igazolást kiállító szervezetet az átutalást követő 15 napon belül tájékoztatja. Az állami adóhatóság a jelen bekezdés szerinti határidőben az átutalások elmaradásáról is tájékoztatja az igazolást kiállító szervezetet."
(4) A Tao. 24/A. § (19) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(19) A (3) bekezdés c) pontjában meghatározott kedvezményezett cél megjelölése esetén, ha a támogatás fogadására jogosult szervezet látvány-csapatsport országos sportági szakszövetsége vagy a Magyar Olimpiai Bizottság, a sportpolitikáért felelős miniszter az adózó és a támogatás fogadására jogosult szervezet együttes kérelmére, a sportfejlesztési program jóváhagyásáról rendelkező határozat száma, a felajánlott összeg és a 22/C. § (1) bekezdése szerinti jogcím megjelölésével igazolást állít ki arról, hogy az adózó által felajánlott összeg nem eredményezi 22/C. § (4) és (4a) bekezdésében meghatározott támogatási intenzitások meghaladását. A sportpolitikáért felelős miniszter az e bekezdés szerinti igazolás kiállításakor figyelembe veszi a 22/C. § (3) bekezdése szerint kiállított támogatási igazolások és az e bekezdés szerint ugyanazon adóév vonatkozásában kibocsátott igazolások (11) és (11a) bekezdés alapján esedékessé vált, de az állami adóhatóság által át nem utalt felajánlás összegével csökkentett összegét. Az e bekezdés szerinti igazolás visszavonásig érvényes."
(5) A Tao. 24/A. § (20) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(20) A (3) bekezdés c) pontjában meghatározott kedvezményezett cél megjelölése esetén, ha felajánlás fogadására jogosult szervezet a látvány-csapatsport országos sportági szakszövetsége tagjaként működő amatőr sportszervezet - ideértve a sportról szóló törvényben meghatározott szabályok szerint a szakszövetség tagjaként működő sportiskolát is -, a látványcsapatsport országos sportági szakszövetsége tagjaként működő hivatásos sportszervezet vagy a látvány-csapatsport fejlesztése érdekében létrejött közhasznú alapítvány, a látványcsapatsport országos sportági szakszövetsége az adózó és a támogatás fogadására jogosult szervezet együttes kérelmére, a sportfejlesztési program jóváhagyásáról rendelkező határozat száma, a felajánlott összeg és a 22/C. § (1) bekezdése szerinti jogcím megjelölésével igazolást állít ki arról, hogy az adózó által felajánlott összeg nem eredményezi a 22/C. § (4) és (4a) bekezdésében meghatározott támogatási intenzitások meghaladását. A látvány-csapatsport országos sportági szakszövetsége az e bekezdés szerinti igazolás kiállításakor figyelembe veszi a 22/C. § (3) bekezdése szerint kiállított támogatási igazolások, támogatási szerződés keretében a 22/C. § (1) bekezdés c) pont cb) alpontjában meghatározott jogcímre nyújtott támogatáshoz kapcsolódó, a támogatott hivatásos sportszervezet részére megfizetett kiegészítő sportfejlesztési támogatások és az e bekezdés szerint ugyanazon adóév vonatkozásában kibocsátott igazolások (11), illetve (11a) bekezdés alapján esedékessé vált, de az állami adóhatóság által át nem utalt felajánlás összegével csökkentett összegét. Az e bekezdés szerinti igazolás visszavonásig érvényes."
(6) A Tao. 24/A. § (21) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(21) A (19)-(20) bekezdésben meghatározott igazolást a sportpolitikáért felelős miniszter és a látvány-csapatsport országos sportági szakszövetsége a 22/C. §-ban foglaltak, figyelembevételével állítja ki azzal, hogy az adó 24/A. § alapján kedvezményezett célra történő felajánlása esetében az adózó és a felajánlás fogadására jogosult szervezet állami adóhatóságnál nyilvántartott, végrehajtható, nettó módon számított adótartozása az igazolás igénylésének időpontjában nem haladhatja meg a százezer forintot. Az igazolást kiállító szervezet az igazolás (19)-(20) bekezdésben meghatározott adatairól adatot szolgáltat az adóhatóság részére."
(7) A Tao. 24/A. § (25) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(25) Az állami adóhatóság a (3) bekezdés c) pontja szerinti kedvezményezett célra történő felajánlás esetében a (11) bekezdés szerinti átutalandó összeg 1 százalékának egyharmad részét a sportpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium által közzétett fizetési számlára, kétharmad részét az érintett országos sportági szakszövetség által közzétett fizetési számlára a (11) bekezdés szerint meghatározott határidőben átutalja. Az állami adóhatóság a Magyar Olimpiai Bizottság támogatása esetén az átutalandó összeg 1 százalékát a sportpolitikáért felelős miniszter által közzétett fizetési számlára utalja át."
"(18) E törvénynek a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény és a sportról szóló 2004. évi I. törvény módosításáról szóló 2016. évi .... törvénnyel (a továbbiakban: Módtv2.) megállapított 22/C. § (4a) bekezdését, valamint 24/A. § (19) és (20) bekezdését első alkalommal a 2013-2014-es támogatási időszaktól kiállított igazolásokkal összefüggésben is alkalmazni kell.
(19) E törvénynek a Módtv2.-vel megállapított 24/A. § (1 la) bekezdését a folyamatban lévő sportfejlesztési programok megvalósítása során is alkalmazni kell."
"(2) A sportszövetség által a versenyzővel szemben a 12. § (4) bekezdés d) pontja és (5) bekezdése alapján, a sportszakemberre a 12. § (4) bekezdés d) pontja és (6) bekezdése alapján, továbbá a sportszervezetre a 13. § (3) bekezdés b), e),f), n) és o) pontja alapján kiszabott másodfokú fegyelmi büntetéssel szemben a határozat kézbesítésétől számított 30 napos jogvesztő határidővel az érintett keresettel bírósághoz vagy a Sport Állandó Választottbírósághoz fordulhat."
(A szakszövetség ellátja az alapszabályában, a sportága nemzetközi szövetségének szabályzataiban, illetve a jogszabályokban meghatározott feladatokat. Ennek keretében különösen:
a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tao.) 4. § 41. pontja szerinti látvány-csapatsportban működő szakszövetség az a)-e) pontban meghatározott feladatok mellett)
"fh) ellátja a Tao. 24/A. § (20) bekezdésében meghatározott igazolás kiállításával összefüggő feladatokat,"
(2) Az Stv. 22. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A látvány-csapatsportban működő szakszövetség a (2) bekezdés f) pont fa) és fb) alpontjában meghatározott feladatok ellátása során közigazgatási hatósági jogkörben jár el a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) rendelkezései alapján."
(3) Az Stv. 22. §-a a következő (7)-(8) bekezdéssel egészül ki:
"(7) A látvány-csapatsportban működő szakszövetség a (2) bekezdés f) pont fa) alpontjában meghatározott feladat ellátása során a kérelem beérkezésétől számított 120 napon belül hoz döntést. A látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: a látványcsapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló kormányrendelet) meghatározott sportfejlesztési program módosítására, illetve meghosszabbítására irányuló kérelem elbírálására nyitva álló ügyintézési határidő 60 nap.
(8) A Tao. 22/C. § (1) bekezdés b)-d) pontjában meghatározott támogatás igénybevételére jogosult szervezetet nem illeti meg a Ket. 71. § (2) bekezdés a) pontjában meghatározott kérelmezett jog gyakorlása, ha a látvány-csapatsportban működő szakszövetség a (7) bekezdésben előírt határidőben nem hoz döntést."
(A MOB feladatai az olimpiai mozgalom területén elsősorban:
kizárólagos jogokat gyakorol - a NOB előírásaival összhangban - az alábbi területeken:)
"fb) a NOB szabályzataiban - különösen az olimpia szimbólumnak, zászlónak, jelmondatnak, lángnak, fáklyának az "olimpia" és "olimpiai" elnevezésnek -, valamint azok bármely nyelvű fordításának bármilyen módon és formában történő megjelenítése, felhasználása, illetve ezek mások általi bármilyen módon és formában történő megjelenítésének, felhasználásának engedélyezése, valamint az ezzel kapcsolatos vagyoni jogok gyakorlása, illetve az ezekkel való rendelkezés. Az olimpiai tulajdonelemek megjelenítésének tekintendők az olimpiai tulajdonelemekhez hasonló, azokkal összevethető, azokra közvetett, de egyértelműen azonosítható formában utaló megjelenítések."
(A sportpolitikáért felelős miniszter:)
"g) a látvány-csapatsportok támogatásával összefüggésben - a ga) és gb) alpontban meghatározott feladatok esetén a Ket. rendelkezései alapján közigazgatási hatósági jogkörben - ellátja a sportfejlesztési programok jóváhagyásával és a támogatási igazolásokkal kapcsolatban a hatáskörébe utalt feladatokat, valamint a látvány-csapatsport támogatás felhasználásának ellenőrzésével kapcsolatos elszámolással, részelszámolással összefüggő feladatokat:
ga) a Tao. 22/C. § (1) bekezdés a) és e) pontjában meghatározott támogatás igénybevételére jogosult szervezet kérelme esetén dönt a Tao. 4. § 44. pontjában és 22/C. §-ában meghatározott támogatás feltételét képező sportfejlesztési program, valamint a Tao. 22/C. § (9) bekezdés szerinti sportfejlesztési program jóváhagyásáról,
gb) a Tao. 22/C. § (1) bekezdés a) és e) pontjában meghatározott támogatás igénybevételére jogosult szervezet kérelme eseten igazolja a támogatások igénybevételére vonatkozó jogosultságot, továbbá kiállítja az adókedvezményekre jogosító, a Tao. 22/C. §-a szerinti támogatási igazolást,
gc) a látvány-csapatsportok támogatásával összefüggő adatszolgáltatási tevékenységet végez,
gd) a Tao. 22/C. § (1) bekezdés a) és e) pontjában, valamint a Tao. 22/C. § (9a) bekezdése szerinti esetben a Tao. 22/C. § (1) bekezdés b)-d) pontjában meghatározott támogatott szervezetek jóváhagyott sportfejlesztési programjai vonatkozásában ellenőrzi a Tao. 4. § 44. pontjában és 22/C. §-ában meghatározott támogatás rendeltetésszerű felhasználását, a támogatással megvalósuló beruházásokkal érintett sportcélú ingatlanok és a támogatásból megvalósuló tárgyi eszköz felújítások sportcélú hasznosításának fenntartását, valamint a 22. § (2) bekezdés f) pont ff) alpontja szerinti, a szakszövetség által készített, ellenőrzésre vonatkozó összesítő elszámolást jóváhagyja,
ge) a szakszövetség kezdeményezésére intézkedik a Tao. 22/C. § (6) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott jelzálogjognak az állam javára az ingatlan-nyilvántartásba történő bejegyeztetésére vonatkozó kérelem benyújtásáról;
gf) kötelezi a támogatott szervezetet a Tao. 4. § 44. pontja, a 24/A. §-a és 22/C. §-a szerinti támogatás, valamint annak a látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló kormányrendeletben meghatározottak szerinti kamata állam részére történő befizetésére, ha a támogatás felhasználásának ellenőrzése során megállapítja, hogy a támogatott szervezet a támogatást nem rendeltetésszerűen vette igénybe;
gg) kezdeményezi az adók módjára behajtandó köztartozásnak minősülő, szabálytalanul igénybe vett és be nem fizetett támogatás, valamint annak a látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló kormányrendeletben meghatározottak szerint megnövelt összege és kamata behajtását, ha a gf) pont szerinti kötelezés ellenére a támogatott szervezet a nem rendeltetésszerűen igénybe vett támogatást és annak kamatát nem fizeti be az állam részére;
gh) ellátja a jogszabályokban meghatározott egyéb feladatokat;
gi) kapcsolatot tart az állami adóhatósággal, a Tao. szerint nyújtott támogatás ellenőrzésére jogosult más szervekkel, valamint a 22. § (2) bekezdés j) pontjában meghatározott jogkörében eljáró látvány-csapatsportág országos sportági szakszövetségével, ennek keretében a kérelem elbírálását követő 8 napon belül tájékoztatja a látvány-csapatsportág országos sportági szakszövetségét az általa kiadott támogatási igazolásokról;
gf) ellátja a Tao. 24/A. § (19) bekezdésében meghatározott igazolás kiállításával összefüggő feladatokat;"
(2) Az Stv. 51. §-a a következő (5)-(6) bekezdéssel egészül ki:
"(5) A sportpolitikáért felelős miniszter a (2) bekezdés g) pont ga) alpontjában meghatározott feladat ellátása során, a kérelem beérkezésétől számított 120 napon belül hoz döntést. A látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló kormányrendeletben meghatározott sportfejlesztési program módosítására, illetve meghosszabbítására irányuló kérelem elbírálására nyitva álló ügyintézési határidő 60 nap.
(6) A Tao. 22/C. § (1) bekezdés a) és e) pontjában meghatározott támogatás igénybevételére jogosult szervezetet nem illeti meg a Ket. 71. § (2) bekezdés a) pontjában meghatározott kérelmezett jog gyakorlása, ha a sportpolitikáért felelős miniszter az (5) bekezdésben előírt határidőben nem hoz döntést."
"78/C. § (1) E törvénynek a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény és a sportról szóló 2004. évi I. törvény módosításáról szóló 2016. évi ... törvénnyel (a továbbiakban: Módtv2.) megállapított 14. § (2) bekezdését a Módtv2. hatálybalépésekor folyamatban lévő sportfegyelmi eljárásokra is alkalmazni kell.
(2) E törvénynek a Módtv2.-vel megállapított 22. § (7) bekezdése, valamint 51. § (5) bekezdése szerinti sportfejlesztési program jóváhagyására nyitva álló ügyintézési határidőt első alkalommal a 2016-2017-es támogatási időszakra benyújtott sportfejlesztési programok jóváhagyása során kell alkalmazni.
(3) E törvénynek a Módtv2.-vel megállapított 22. § (7) bekezdése, valamint 51. § (5) bekezdése szerinti sportfejlesztési program módosítására, illetve meghosszabbítására irányuló kérelem elbírálására nyitva álló ügyintézési határidőt, valamint a 22. § (8) bekezdését és az 51. § (6) bekezdését a Módtv2. hatálybalépésekor folyamatban lévő sportfejlesztési programok esetében is alkalmazni kell.
(4) E törvénynek a Módtv2.-vel megállapított 51. § (2) bekezdés g) pontját a Módtv2. hatálybalépésekor folyamatban lévő sportfejlesztési programok és elszámolások ellenőrzései vonatkozásában is alkalmazni kell."
A sportról szóló 2004. évi I. törvény (a továbbiakban: Stv.) módosításának indoka alapvetően a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi. CXL törvény (a továbbiakban: Ket.) ügyintézési határidőre vonatkozó rendelkezéseinek módosítása, amely szerint a határozatot, az eljárást megszüntető végzést, valamint a másodfokú döntést hozó hatóságnak az első fokú döntést megsemmisítő és új eljárásra utasító végzését a kérelem hatósághoz történő megérkezését követő naptól számított huszonegy napon belül kell meghozni és gondoskodni a döntés közléséről. Ennél rövidebb határidőt bármely jogszabály, hosszabbat pedig törvény állapíthat meg (Ket. 33. § (1) bekezdés).
A fenti módosítás alapján - a korábban hatályos szabályozással szemben - a jogszabályi hierarchiában a törvénynél alacsonyabb szinten álló jogszabályok, így kormányrendelet sem határozhat meg a Ket. általános rendelkezéseinél hosszabb eljárási határidőt. Ennek következtében a látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) rendelkezései ellentétben állnak a Ket. hatályos rendelkezéseivel, amelyek a Ket. szerinti általános - 21 napos - ügyintézési határidőnél hosszabb ügyintézési határidőt biztosítanak.
A módosítás célja, hogy az eddig a Rendeletben szabályozott ügyintézési határidők - a Ket. rendelkezéseivel összhangban - a rendeleti szint helyett, törvényi szintű szabályozást nyerjenek, és ezáltal lehetővé váljék - a sportfejlesztési programok jóváhagyásával összefüggő ügyek megítélésének összetett jellegére figyelemmel - a hosszabb ügyintézési határidő biztosítása.
A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény alapján az állam és a helyi önkormányzat tulajdona nemzeti vagyon. Az állam vagy a helyi önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló (önkormányzat esetén törzsvagyon) nemzeti vagyon nem idegeníthető el, a törvényben meghatározott kivételekkel nem terhelhető meg, biztosítékul nem adható, azon osztott tulajdon nem létesíthető. Az önkormányzatok csak az üzleti vagyonba tartozó vagyonelemeiket adhatják biztosítékul, illetve terhelhetik meg, azonban a nemzeti vagyonról szóló törvény szerint az a vagyonelem, amely önkormányzati törzsvagyonnak minősül, nem képez kivételt a főszabály alól, tehát azon jelzálogjog nem alapítható.
A fentiekre tekintettel a módosítás a Tao.-ban meghatározott értékhatárt elérő, építési engedélyhez kötött tárgyi eszköz beruházás, felújítások vonatkozásában a jelzálogjog bejegyzés rendelkezésével kapcsolatban határoz meg további kivételt a helyi önkormányzat törzsvagyonába tartozó ingatlanok esetében.
A módosítás másrészt kivételt határoz meg a felajánlás fogadására jogosult szervezet részére történő átutalás alól arra az esetre, ha az adózó a felajánlást a látvány-csapatsport támogatása céljából, tárgyi eszköz beruházás, felújítás jogcímén teszi meg, továbbá az építési engedélyhez kötött tárgyi eszköz beruházás, felújítás sportcélú ingatlanra irányul és az e törvény felhatalmazása alapján kiadott kormányrendeletben meghatározottak szerint utófinanszírozottnak minősül. Ezen feltételek fennállása esetén az adóhatóság az átutalást az igazolást kiállító szervezet részére teljesíti.
A módosítás egyúttal rendezi az adóhatóság és az igazolást kiállító szervezet közti adatszolgáltatási kötelezettséget is.
A módosítás előírja az igazolást kiállító szervezet által vizsgálandó összeszámítások során, a 22/C. § (4a) szerinti szabályozással összhangban, kizárólag a támogatási szerződés alapján megfizetett kiegészítő sportfejlesztési támogatási összegek - azon belül a 22/C. § (1) bekezdés c) pontja cb) alpontjában meghatározott jogcímre nyújtott támogatáshoz kapcsolódó, a támogatott hivatásos sportszervezet részére megfizetett kiegészítő sportfejlesztési támogatások - figyelembevételét.
A jogalkalmazási tapasztalatok alapján a módosítás a látvány-csapatsporttal kapcsolatos adókedvezmény és adó-felajánlás közti koherenciát segíti, továbbá rendelkezik arról, hogy az igazolásban szereplő adatokról az igazolást kiállító szervezet közvetlenül adatot szolgáltat az adóhatóság részére.
A módosítás pontosítja az ellenőrzési feladatok ellátásával összefüggő költségek utalásának szabályait, tekintettel arra, hogy az ellenőrzési feladatok ellátásával összefüggő költséget a MOB támogatása esetén az adóhatóság a teljes egy százalékot a sportpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium által közzétett fizetési számlára fizeti meg, az nem osztható meg 1/3-2/3 részre.
A Ket. általános ügyintézési határidőre vonatkozó rendelkezéseinek 2016. január 1-től hatályos módosításával összhangban a korábban kormányrendeleti szinten rögzített 21 napnál hosszabb ügyintézési határidőket törvényi szinten rögzíti. A látvány-csapatsportban működő szakszövetségnek a sportfejlesztési program jóváhagyásáról a kérelem beérkezésétől számított 120 napon belül kell döntést hoznia, a sportfejlesztési program módosítására, illetve meghosszabbítására irányuló kérelem elbírálásának határideje 60 nap.
A Ket. 71. § (2) bekezdés a) pontja az ügyfélnek az ügyintézési határidő jogtalan túllépésével okozott károk, hátrányok csökkentése érdekében általánosan a hallgatás-beleegyezés lehetőségét írja elő, ez alól viszont eltérési lehetőséget enged az ágazati jogszabályoknak. Tekintettel arra, hogy a látvány-csapatsportban működő országos sportági szakszövetségek alapvetően nem közigazgatási szervek, így nem rendelkeznek az ügyek ellátásához szükséges apparátusi rendszerrel, a fentiekben hivatkozott rendelkezés aránytalan terhet jelentene számukra, ezért a módosítás alapján a támogatás igénybevételére jogosult szervezetet nem illeti meg a kérelmezett jog gyakorlása, ha a szövetség nem hoz határidőben döntést.
A módosítás kiterjeszti a törvény hatályát a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 24/A. §-a szerinti támogatásokra.
A módosítás a Tao. és az Stv. közötti hatásköri szabályokat egyértelműsíti a sportpolitikáért felelős miniszter 24/A. § szerinti adókedvezménnyel kapcsolatos feladatai vonatkozásában.
A Ket. általános ügyintézési határidőre vonatkozó rendelkezéseinek 2016. január 1-től hatályos módosításával összhangban a korábban kormányrendeleti szinten rögzített 21 napnál hosszabb ügyintézési határidőket rögzíti. A sportpolitikáért felelős miniszternek a sportfejlesztési program jóváhagyásáról a kérelem beérkezésétől számított 120 napon belül kell döntést hoznia, a sportfejlesztési program módosítására, illetve meghosszabbítására irányuló kérelem elbírálásának határideje 60 nap.
A támogatás igénybevételére jogosult szervezetet szintén nem illeti meg a kérelmezett jog gyakorlása, ha a sportpolitikáért felelős miniszter nem hoz határidőben döntést.