Ez a törvény a kihirdetés..." />

T/2983. számú törvényjavaslat indokolással - Az üzemanyagcélú sűrített gáz halmazállapotú földgáz adómértékének csökkentéséről

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény 52. § (1) bekezdés g) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:
[Az adó mértéke - figyelemmel a (S)-(4) bekezdés rendelkezéseire is -:]
"g) a 2711 21 00 és a 2711 29 00 vámtarifaszám alatti gáztermékekből arra a sűrített gáz halmazállapotú szénhidrogénre, amelyet közúti járművek üzemanyagaként értékesítenek, importálnak vagy használnak fel, 0 Ft/nm3,"
Ez a törvény a kihirdetés...

T/2983. számú törvényjavaslat indokolással - Az üzemanyagcélú sűrített gáz halmazállapotú földgáz adómértékének csökkentéséről
2015. évi ... törvény az üzemanyagcélú sűrített gáz halmazállapotú földgáz adómértékének csökkentéséről
1. §
A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény 52. § (1) bekezdés g) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:
[Az adó mértéke - figyelemmel a (S)-(4) bekezdés rendelkezéseire is -:]
"g) a 2711 21 00 és a 2711 29 00 vámtarifaszám alatti gáztermékekből arra a sűrített gáz halmazállapotú szénhidrogénre, amelyet közúti járművek üzemanyagaként értékesítenek, importálnak vagy használnak fel, 0 Ft/nm3,"
2. §
Ez a törvény a kihirdetését követő hónap első napján lép hatályba.
INDOKOLÁS
Általános indokolás
A környezetellenes kormányzati politika újabb áldozata az üzemanyagcélú sűrített gáz halmazállapotú földgáz (CNG). A január 1-től a CNG-t terhelő jövedéki adó költségvetési szempontból jelentéktelen, ám környezeti szempontból annál inkább káros, és komoly visszalépés a környezetbarát üzemanyag-felhasználás terén. A CNG üzemű motorok jóval kevesebb üvegházhatást okozó gázt bocsátanak ki, mint a benzines társaik. A benzines autókhoz képest jelentős mértékben csökken a nitrogén-oxidok kibocsátása is, ráadásul a légkörbe kerülő kén-oxidok és a korom mennyisége lényegében nulla. Nincs ma még egy olyan energiahordozó, amely a költségek jelentős emelkedése nélkül a közlekedés ilyen mértékű tisztítását és externáliáinak csökkenését eredményezhetné. Ehhez képest Európában alig találni országot, ahol ne lenne jelentősen alacsonyabb a CNG ára, illetve a fogyasztók megtérülési ideje ne volna jóval kedvezőbb, mint Magyarországon. A helyzetet ráadásul a jövedéki adó mellett számos egyéb árdrágító tényező, pl. az egyedülállóan magas ÁFA is súlyosbítja.
A javaslat ezen a helyzeten enyhítene a 2015. január 1. előtti jövedékiadó-szabályozáshoz való visszatéréssel.
Részletes indokolás
Az 1. §-hoz
A javaslat a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény módosításával visszaállítja a 28 Ft/nm3-es adómértéket a korábbi 0 Ft-os értékre.
A 2. §-hoz
Hatálybaléptető rendelkezés.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.