adozona.hu
Végső előterjesztői indokolás a lakáscélú munkáltatói kölcsönről szóló 44/2012. (VIII. 29.) BM rendelet módosításáról szóló 7/2021. (III. 10.) BM rendelethez - Indokolások Tára 2021/37.
Végső előterjesztői indokolás a lakáscélú munkáltatói kölcsönről szóló 44/2012. (VIII. 29.) BM rendelet módosításáról szóló 7/2021. (III. 10.) BM rendelethez - Indokolások Tára 2021/37.
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
- Jogszabály indoklása: 7/2021. (III. 10.) BM rendelet
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
Az indokolás a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában közzétételre kerül.
A lakáscélú munkáltatói kölcsönről szóló 44/2012. (VIII. 29.) BM rendelet (a továbbiakban: R.) módosítását elsősorban az elmúlt években, az ingatlanárak vonatkozásá...
A lakáscélú munkáltatói kölcsönről szóló 44/2012. (VIII. 29.) BM rendelet (a továbbiakban: R.) módosítását elsősorban az elmúlt években, az ingatlanárak vonatkozásában lezajlott jelentős mértékű változások, valamint a belügyi szervek állománymegtartó képességének növeléséhez kapcsolódó rendészeti érdekek indokolják.
Módosítja továbbá a tervezet a rendelet 4. § (3) bekezdés b) pontját annak érdekében, hogy társasház építtetése esetén is megfelelően alkalmazható legyen az ott meghatározott feltétel, hiszen nyilvánvaló, hogy az 50%-os tulajdonrész nem a teljes társasház vonatkozásában értendő, hanem a külön tulajdonba kerülő lakás vonatkozásában, amely viszont csak a társasház nyilvántartásba vételét követően értelmezhető.
A futamidő meghosszabbítása esetén is be kell tartani ugyanakkor a futamidő leghosszabb időtartamára vonatkozó rendelkezéseket. A rendelkezés alkalmazása esetén szükség lehet a pénzintézettel kötött szerződés módosítására is. Ha e körben a helyi lakásügyi szerv és a pénzintézet közötti megállapodás nem rendezi az ezzel járó költség viselését, akkor a szerződésmódosítás díja a dolgozót terheli. Ezt a törlesztőrészlet csökkentése melletti átütemezés esetén a dolgozónak mérlegelnie kell.
Munkáltatóváltás esetén a kölcsön új munkáltató által történő átvállalása vagy megfizetése esetén az egyösszegű teljesítés előírása célszerű.
A d) pont pontosítja a 10. § (4) bekezdését, egyértelművé téve, hogy a törlesztés felfüggesztésére a futamidő alatt csak egyszer kerülhet sor.
A g) és h) pont határidőt szab az eljárás egyes mozzanataihoz kapcsolódóan, gyorsítva az eljárást.
A b) pont a 7. § (2) bekezdésének hatályon kívül helyezésével az általános szabályozástól való eltérés lehetőségét zárja ki a szubjektivitás mérséklése érdekében, különös tekintettel arra, hogy a munkáltatói támogatás célja elsősorban a dolgozó lakhatásának támogatása. Ha valaki eladta, elajándékozta a már tulajdonában álló lakását, az előnyösebb helyzetben van, mint akinek nincs vagy nem megfelelő a lakása. Az állami, önkormányzati tulajdonú lakásszerzés pedig jelenleg is jóval kedvezőbb feltételekkel történik, mint egy piaci forgalomban lévő lakás vásárlása, építése.