Végső előterjesztői indokolás az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet módosításáról szóló 41/2020. (XI. 13.) ITM rendelethez - Indokolások Tára 2020/142.

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 
  • Jogszabály indoklása: 41/2020. (XI. 13.) ITM rendelet

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

A hálózatfejlesztés üteme az elmúlt időszakban olyan mértékben felgyorsult, hogy szükségessé vált az évközi módosítás. A 2020. év során több olyan úthálózati elem (többségében az útdíjfizetés szempontjából drágább gyorsforgalmi út) került átadásra, amely a tranzitforgalom szempontjából is kiemelkedő jelentőségű. Ezeket az utakat (különösen például az M4 vagy az M25 gyorsforgalmi utakat) a díjasítás elmaradása esetén a teherforgalom ingyen használhatja.
Az átadásra kerülő új szakaszok közül t...

Végső előterjesztői indokolás az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet módosításáról szóló 41/2020. (XI. 13.) ITM rendelethez - Indokolások Tára 2020/142.
A hálózatfejlesztés üteme az elmúlt időszakban olyan mértékben felgyorsult, hogy szükségessé vált az évközi módosítás. A 2020. év során több olyan úthálózati elem (többségében az útdíjfizetés szempontjából drágább gyorsforgalmi út) került átadásra, amely a tranzitforgalom szempontjából is kiemelkedő jelentőségű. Ezeket az utakat (különösen például az M4 vagy az M25 gyorsforgalmi utakat) a díjasítás elmaradása esetén a teherforgalom ingyen használhatja.
Az átadásra kerülő új szakaszok közül több is olyan jelentős, hogy alkalmas lehet más, fizetős utakról is a forgalom átterelésére, amely jelentős bevételkiesést okozhatna a Magyar Államnak.
A tervezet tartalmazza továbbá azokat a szükségszerű módosításokat is, amelyek nem okvetlenül új utak átadásához kötődnek, de következnek például átépítésekből, korrekciókból vagy olyan új lehajtópontok kiépüléséből, amelyek miatt a díjköteles hálózat módosítása szükséges. E korrekciókra a javaslatokat a Kormány stratégiai partnerei, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége adták.
A tervezet indokolását a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdésére figyelemmel, a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (1) bekezdése, valamint a (2) bekezdés b) pontja alapján kell közzétenni.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.