adozona.hu
T/8606. számú törvényjavaslat indokolással - A közösségi közlekedés adóterhének csökkentéséről
T/8606. számú törvényjavaslat indokolással - A közösségi közlekedés adóterhének csökkentéséről
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 3. számú melléklet II. része az e törvény 1. melléklete szerint módosul.
E törvény a kihirdetését követő 30. napon lép hatályba.
"Az Áfa tv. 3. számú melléklet II. részében foglalt táblázat a következő 5. ponttal egészül ki:
"
Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség adatai szerint évente közel 15 ezer ember korai halálozásához vezet a légszennyezettség Magyarországon, melynek a nem megfelelő lakossági tüzelés mellett a közlekedés ...
"
A közösségi közlekedés támogatása tehát elengedhetetlen, hogy elkerüljük a dugókat és azt az állapotot, hogy minden autóban egy ember ül. Ez egészségügyi és környezeti szempontból is fenntarthatatlan, ezért az LMP javasolja a közösségi közlekedés Áfáját csökkenteni, ezzel is teret adva annak, hogy többen használják az ilyen típusú közlekedési formát.
A törvényjavaslat bevételkieséssel járna az állam számára, amely az előterjesztők álláspontja szerint - a közlekedési vállaltok nettó bevételeit alapul véve - mintegy 60 milliárd forint lenne. Ezt a bevételkiesést ugyanakkor az államnak vállalnia kell, annak érdekében, hogy hosszú távon élhető környezetet biztosíthasson az emberek számára. A közösségi közlekedés olcsóbbá tétele ugyanis kedvezően hathat a lakosság közlekedési szokásainak változásaira, autóból többen szállnak ki és választják a közösségi közlekedést. A személygépkocsival nem rendelkezők kiadásait is csökkentjük ezáltal. Országos szinten, elsősorban a nagyvárosokban és a fővárosban jelentősen hozzájárulhatunk ezáltal a légszennyezettség szintjének jelentős csökkentéséhez.
A törvényjavaslat célja a közösségi közlekedési szolgáltatások, azaz a menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatás általános forgalmi adó terhének 5%-ra történő mérséklése, annak érdekében, hogy e közösségi közlekedési szolgáltatások adóterhe csökkenjen és ezzel együtt csökkenjen e szolgáltatások igénybevételének költsége, annak érdekében, hogy mind több ember számára váljon elérhetővé a közösségi közlekedés és váljon valós és vonzó alternatívává a személyautó használatával szemben.