adozona.hu
Végső előterjesztői indokolás a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartásáról és ellenőrzéséről szóló 369/2013. (X. 24.) Korm. rendelet, valamint a tartós ápolást végzők időskori támogatásáról szóló 383/2017. (XII. 12.) Korm. rendelet módosításáról szóló 271/2019. (XI. 19.) Korm. rendelethez - Indokolások Tára 2019/50.
Végső előterjesztői indokolás a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartásáról és ellenőrzéséről szóló 369/2013. (X. 24.) Korm. rendelet, valamint a tartós ápolást végzők időskori támogatásáról szóló 383/2017. (XII. 12.) Korm. rendelet módosításáról szóló 271/2019. (XI. 19.) Korm. rendelethez - Indokolások Tára 2019/50.
- Jogterület(ek):
- Tipus:
- Érvényesség kezdete:
- Érvényesség vége:
- Jogszabály indoklása: 271/2019. (XI. 19.) Korm. rendelet
MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?
Az Alkotmánybíróság (a továbbiakban: AB) a 25/2019. (VII. 23.) AB határozatában megállapította a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 44/A. § (1) bekezdés a) és b) pontját összekötő "és" szövegrész, valamint b) pontjának "ugyanazon gyermekre tekintettel" szövegrésze alaptörvény-ellenességét, egyben rendelkezett e szövegrészek megsemmisítéséről.
Az AB döntésének indokolásából egyértelműen kiderül, hogy a testület szándéka nem terjed ki a feltétele...
Az AB döntésének indokolásából egyértelműen kiderül, hogy a testület szándéka nem terjed ki a feltételek kiiktatására. Annak érdekében, hogy az AB szerint is vizsgálható jogosultsági feltételek ismét a tartós ápolást végzők időskori támogatása feltételrendszerének részét képezzék, szükséges annak rögzítése, hogy a tartós ápolást végzők időskori támogatásának törvényi rendelkezései tekintetében az ápolási, gondozási szükségletet a tartós betegség, súlyos fogyatékosság igazolásával kell bizonyítani. Szükséges annak szabályozása is, hogy a saját háztartásban történő ápolás, gondozás akkor tekinthető bizonyítottnak, ha a kérelmező igazolja, hogy az ápolás, gondozás időszakában legfeljebb napi 4 órában végzett keresőtevékenységet, vagy a keresőtevékenységet otthonában végezte.
A tervezet továbbá a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartásáról és ellenőrzéséről szóló 369/2013. (X. 24.) Korm. rendelet módosításával - a Társadalmi Esélyteremtési Főigazgatóságról, valamint egyes kormányrendeleteknek a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság egyes feladatainak átadásával kapcsolatos módosításáról szóló 180/2019. (VII. 26.) Korm. rendeletben foglaltakkal összhangban - egyértelművé teszi, hogy a Társadalmi Esélyteremtési Főigazgatóság jár el szakértőként tanoda és Biztos Kezdet Gyerekház szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzése, azaz működési engedélyezése és ellenőrzése esetén, ha a működést engedélyező fővárosi és megyei kormányhivatal a szakértő kirendelését szükségesnek tartja.
A jogszabály indokolásának az Indokolások Tárában történő közzététele - a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján - szükséges.