(1) Az 1. melléklet szereplő állami tulajdonban álló ingatlanok a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (a továbbiakban: Nvtv.) 13. § (3) bekezdése és az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 36. § (1) bekezdése alapján ingyenesen az Alapítvány tulajdonába kerülnek a 3. § (2) bekezdésben meghatározott közfeladatai ellátásának elős..." />

T/4820. számú törvényjavaslat indokolással - az Erzsébet-programról szóló 2012. évi CIII. törvény módosításáról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 
  • Jogszabály indoklása: 2019. évi XXXIII. törvény

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

Az Erzsébet-programról szóló 2012. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Ept.) a következő 6/A. §-sal egészül ki:
"6/A. §
(1) Az 1. melléklet szereplő állami tulajdonban álló ingatlanok a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (a továbbiakban: Nvtv.) 13. § (3) bekezdése és az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 36. § (1) bekezdése alapján ingyenesen az Alapítvány tulajdonába kerülnek a 3. § (2) bekezdésben meghatározott közfeladatai ellátásának elős...

T/4820. számú törvényjavaslat indokolással - az Erzsébet-programról szóló 2012. évi CIII. törvény módosításáról
2019. évi XXXIII. törvény az Erzsébet-programról szóló 2012. évi CIII. törvény módosításáról
1. §
Az Erzsébet-programról szóló 2012. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Ept.) a következő 6/A. §-sal egészül ki:
"6/A. §
(1) Az 1. melléklet szereplő állami tulajdonban álló ingatlanok a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (a továbbiakban: Nvtv.) 13. § (3) bekezdése és az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 36. § (1) bekezdése alapján ingyenesen az Alapítvány tulajdonába kerülnek a 3. § (2) bekezdésben meghatározott közfeladatai ellátásának elősegítése érdekében, azzal a feltétellel, hogy az Alapítvány az érintett vagyonelemekkel összefüggésben a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (a továbbiakban: MNV Zrt.) által a tulajdon-átruházás teljesítése érdekében kötendő szerződésben meghatározott, valamint a (2) bekezdés szerinti kötelezettségeket teljeskörűen vállalja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti szerződésben az Alapítványnak vállalnia kell, hogy a Fonyód belterület 10232/15 helyrajzi számú ingatlan tekintetében az Nvtv. 13. § (4) bekezdés a) pontjában meghatározott határidő lejártát követően sem akadályozza a Fonyód Város Önkormányzat tulajdonában álló Fonyód 10232/4 helyrajzi számú kivett közpark-szabadstrand ingatlan megközelítését és rendeltetésszerű használatát.
(3) Az (1) bekezdés szerinti tulajdonváltozás ingatlan-nyilvántartásba történő bejegyzésére alkalmas szerződést az állam nevében az MNV Zrt. készíti elő és köti meg. A szerződésben az érintett vagyonelemek forgalmi értékeként az MNV Zrt. által megállapított forgalmi értéket kell megjelölni. A szerződésben rögzíteni szükséges, hogy az ingatlanok használata során az Alapítvány kötelezettsége a környezet- és természetvédelmi szempontok figyelembe vétele, különösen a biológiai sokféleség védelme, fenntartása és a jövő nemzedékek számára való megőrzése."
2. §
Az Ept. a következő 9. §-sal egészül ki:
"9. §
A 6/A. § és az 1. melléklet az Alaptörvény 38. cikk (1) és (2) bekezdése alapján sarkalatosnak minősül."
3. §
Az Ept. az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.
4. §
Ez a törvény a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.
5. §
Az 1. §, a 3. § és az 1. melléklet az Alaptörvény 38. cikk (1) és (2) bekezdése alapján sarkalatosnak minősül.
1. melléklet a 2019. évi.....törvényhez
"1. melléklet a 2012. évi CIII. törvényhez
Az Alapítvány tulajdonába kerülő ingatlanok
"
INDOKOLÁS
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Az Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány (a továbbiakban: Alapítvány) kizárólag ifjúsági és gyermekprogramokban való részvétellel, gyermek- és ifjúsági táborok szervezésével, valamint az ezekhez kapcsolódó szervezési és lebonyolítási teendőkkel kapcsolatos közfeladatokat lát el a központi költségvetésből az Erzsébet-program megvalósításához biztosított támogatás felhasználásával.
A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősített Zánkai, illetve Fonyódligeti Erzsébet-táborok infrastrukturális fejlesztésének, ingatlan-felújításának megvalósítása, valamint az Alapítvány törvényben meghatározott közfeladatának minél hatékonyabb ellátása érdekében ezért a gyermektáborok területének kiegészítéseként az Alapítvány a Magyar Államtól ingyenesen tulajdonba kapja a törvényjavaslat 1. mellékletében meghatározott helyrajzi számmal rendelkező három ingatlant.
A törvényjavaslatban szereplő, most átadásra kerülő ingatlanok közül - az állami vagyon alkotmányos védelme szempontból általában megkülönböztetett jelentőséggel bíró közparki besorolására tekintettel - fontos kiemelni a Fonyódligeti Erzsébet-táborhoz kapcsolódó, Fonyód belterületi 10232/15 helyrajzi számú, "kivett közpark" besorolású ingatlant, amely a táborhely 1970-es években történt megnyitása óta folyamatosan a táborozó gyermekek Balatonhoz történő lejutását, strandolását szolgálta a gyermektábor részeként. A közpark - a földrajzi elhelyezkedésén túl - az azt használó nyaraló gyermekek nagy létszáma miatt sem tudott soha a jelenlegi formális ingatlan-nyilvántartási besorolásának megfelelően, valódi közparkként funkcionálni; használatának eddigi módja, funkciója az előterjesztés elfogadása esetén is változatlan marad.
RÉSZLETES INDOKOLÁS
1. §
A Javaslat rendelkezik az alapvetően a gyermektáborok működtetéséhez kapcsolódó két fonyódi és egy zánkai ingatlan tulajdonjogának az Alapítvány részére történő ingyenes tulajdonba adásáról.
Az ingatlanok ingyenes átadása a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (a továbbiakban: Nvt.) 13. § (3) bekezdése és az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény (a továbbiakban: Ávt.) 36. § (1) bekezdése alapján valósul meg [a Kormány határozatával ingyenesen átruházható esetekről szóló Ávt. 36. § (2) bekezdés e) pontja szerinti céllal megegyezően]. A tulajdonjog átadására az Alapítvány, mint közhasznú szervezet számára, az Erzsébet-program szerinti közfeladatainak a jövő nemzedékek érdekeinek és szükségleteinek, valamint a környezet- és természetvédelem szempontjainak szem előtt tartásával történő ellátása céljából kerül sor, amely közfeladat hosszú távú ellátását az Nvt. szerinti elidegenítési tilalom és a juttatási célhoz kötött hasznosítási kötelezettség előírása is biztosítja. Az Alapítvány továbbá -az Nvt. 13. § (2) bekezdésében foglalt előírásra figyelemmel - eleget tesz az átlátható szervezetekre vonatkozó rendelkezéseknek.
2., 5. §
Tekintettel az Alaptörvény és az Nvt. rendelkezéseire, a törvényjavaslat sarkalatossági záradékot tartalmaz.
3. §
Az Alapítvány alapító okiratában meghatározott alapvető célja a Kárpát-medencében élő magyar gyermekek üdültetésével összefüggő feladatok ellátása, így az Erzsébet-program keretében a gyermek- és ifjúsági táborok és azok fejlesztésének zavartalan lebonyolítása érdekében az 1. mellékletben felsorolt ingatlanok ingyenesen az Alapítvány tulajdonába kerülnek.
4. §
Hatályba léptető rendelkezés.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.