T/12977. számú törvényjavaslat indokolással - Az egységes közszolgáltatói számlaképről

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

Az Országgyűlés - összhangban az Alaptörvény fogyasztók érdekeit védő rendelkezéseivel - a közüzemi szolgáltatási területeken való egységes, érthető és átlátható számlakép megteremtése érdekében, figyelemmel a rezsicsökkentési törekvésekre és szabályozásokra, a villamos energia és a földgáz egyetemes szolgáltató, a villamos energia és földgázelosztó, a távhőszolgáltató, a víziközmű-szolgáltató, a hulladékgazdálkodási és a kéményseprő-ipari közszolgáltató által kibocsátott számlák számlaképéne...

T/12977. számú törvényjavaslat indokolással - Az egységes közszolgáltatói számlaképről
2013. évi... törvény az egységes közszolgáltatói számlaképről
Az Országgyűlés - összhangban az Alaptörvény fogyasztók érdekeit védő rendelkezéseivel - a közüzemi szolgáltatási területeken való egységes, érthető és átlátható számlakép megteremtése érdekében, figyelemmel a rezsicsökkentési törekvésekre és szabályozásokra, a villamos energia és a földgáz egyetemes szolgáltató, a villamos energia és földgázelosztó, a távhőszolgáltató, a víziközmű-szolgáltató, a hulladékgazdálkodási és a kéményseprő-ipari közszolgáltató által kibocsátott számlák számlaképének formai és tartalmi meghatározására az alábbi törvényt alkotja:
1. §
Ez a törvény a villamos energia és a földgáz egyetemes szolgáltató, valamint a villamos energia és földgázelosztó által az egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználók, a távhőszolgáltató, a víziközmű-szolgáltató és a hulladékgazdálkodási közszolgáltató (a továbbiakban együtt: szolgáltató) által a felhasználók részére kibocsátott, szolgáltatási díjat tartalmazó számla számlaképére, valamint a kéményseprő-ipari közszolgáltató által a természetes személy tulajdonában lévő, lakhatás célját szolgáló ingatlanokat és a természetes személy tulajdonában lévő, időlegesen használt ingatlanokat érintő számlák tekintetében alkalmazandó számlaképre (a továbbiakban: számlakép) vonatkozó tartalmi és formai követelményeket határozza meg.
2. §
(1) Ha az egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználó hálózathasználati és villamosenergia-vásárlási szerződését a villamos energia egyetemes szolgáltató megbízottként, összevontan kezeli, akkor a villamos energia egyetemes szolgáltató által alkalmazható számlaképre vonatkozó részletes előírásokat
a) részszámla esetében az 1. melléklet,
b) elszámoló számla esetében a 2. melléklet
tartalmazza.
(2) Ha az egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználó hálózathasználati szerződését a villamos energia elosztó külön kezeli, a villamos energia egyetemes szolgáltató és a villamos energia elosztó az 1. melléklet és a 2. melléklet előírásait kizárólag az általa nyújtott szolgáltatásra vonatkozó tételekre köteles alkalmazni.
3. §
(1) Ha az egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználó elosztóhálózat-használati és földgáz-kereskedelmi szerződéseit a földgáz egyetemes szolgáltató megbízottként, összevontan kezeli, akkor a földgáz egyetemes szolgáltató által alkalmazható számlaképre vonatkozó részletes előírásokat
a) részszámla esetében a 3. melléklet,
h) elszámoló számla esetében a 4. melléklet
tartalmazza.
(2) A mérő nélküli fogyasztási helyek esetében a 4. melléklet szerinti számlakép alkalmazandó, azzal, hogy a mérőre vonatkozó adatok értelemszerűen elhagyhatók.
(3) Ha az egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználó elosztóhálózat-használati szerződését a földgázelosztó külön kezeli, akkor a földgázelosztó és a földgáz egyetemes szolgáltató a 3. melléklet és a 4. melléklet előírásait kizárólag az általa nyújtott szolgáltatásra vonatkozó tételekre köteles alkalmazni.
4. §
(1) A távhőszolgáltató által a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény (a továbbiakban: Tszt.) 3. § b) pontjában meghatározott díjfizetők közül a lakossági díjfizető (a továbbiakban: lakossági díjfizető) és a Tszt. 3. § g) pont ga) alpontjában meghatározott lakossági felhasználó részére kiállított számlák tekintetében alkalmazható számlaképre vonatkozó részletes előírásokat
a) részszámla esetében az 5. melléklet,
b) közvetített szolgáltatást tartalmazó részszámla esetében a 6. melléklet,
c) elszámoló számla esetében a 7. melléklet,
d) közvetített szolgáltatást tartalmazó elszámoló számla esetében a 8. számú melléklet
tartalmazza.
(2) Nem minősül a 8. § (1) bekezdésben meghatározott formai követelmények megsértésének, ha a távhőszolgáltató a számlarészletező táblázatban a "vízmérőn mért ivóvíz fogyasztással arányos díj" sor vagy sorok számát a felhasználó birtokában lévő fogyasztásmérők számával összhangban határozza meg.
5.§
(1) A víziközmű-szolgáltató által a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény (a továbbiakban: Vksztv.) 2. § 15. pontjában meghatározott lakossági felhasználók részére kiállított számlák tekintetében alkalmazható számlaképekre vonatkozó részletes előírásokat
a) részszámla esetében az 9. melléklet,
b) elszámoló számla esetében a 10. melléklet
tartalmazza.
(2) Nem minősül a 8. § (1) bekezdésben meghatározott formai követelmények megsértésének, ha a víziközmű-szolgáltató a számlarészletező táblázatban a "vízmérőn mért ivóvíz fogyasztással arányos díj" sor vagy sorok számát a felhasználó birtokában lévő fogyasztásmérők számával összhangban határozza meg.
6. §
A hulladékgazdálkodási közszolgáltató által a természetes személy ingatlanhasználó, valamint a társasház és a lakásszövetkezet részére kiállított számlák tekintetében alkalmazható számlaképre vonatkozó részletes előírásokat a 11. melléklet tartalmazza.
7. §
A kéményseprő-ipari közszolgáltató által a természetes személy tulajdonában lévő ingatlanokat érintő számlák tekintetében alkalmazható számlaképekre vonatkozó részletes előírásokat a 12. melléklet tartalmazza.
8. §
(1) Az 1-12. mellékletekben meghatározott adatokat a szolgáltató az ott meghatározott elrendezésben, Times New Roman betűtípussal köteles feltüntetni. A számlák első oldalán, színes mezőben szereplő adatokat 11 pontos betűmérettel kell feltüntetni. A számlában szereplő további adatokat a szolgáltató jól olvashatóan, - figyelemmel a méretarányokra és a kitöltendő adatok karaktereinek számára - minimum 8 pontos betűmérettel köteles szerepeltetni. A betűméret megválasztása és az adatok kitöltése nem járhat a számlakép elrendezésének sérelmével.
(2) Postai készpénzátutalási megbízással (a továbbiakban: csekk) történő befizetés esetén - a (3) bekezdés kivételével - a csekk az első oldal része. A számla csekket tartalmazó első lapjának második oldalán számlainformáció nem szerepeltethető, azon a szolgáltató azonban bármilyen egyéb, közérdekű információt feltüntethet.
(3) Ha a csekk nem része a számla első lapjának (pl. elektronikus számla, csoportos beszedési megbízás), annak helyén a számla kiállításával és befizetésével kapcsolatos adatokat kell feltüntetni a fogyasztók megfelelő tájékoztatásához szükséges mértékben.
(4) A szolgáltató az 1-12. mellékletekben meghatározott számlakép adattartalmát más adatsorokkal bővítheti további oldalak hozzáadása révén. A szolgáltató valamennyi oldalt köteles folyamatos számozással ellátni. A szolgáltató az 1-12. mellékletekben alkalmazott sormagasságtól és oszlopszélességtől - a számlakép elrendezésének sérelme nélkül - eltérhet.
(5) A számla első oldalán a színes mezők háttérszíneként
a) villamos energia szolgáltatás esetében a #FF7F50 kódszámú (coral),
b) földgázszolgáltatás esetében a #FF8C00 kódszámú (darkorange),
c) távhőszolgáltatás esetében a #DDA0DD kódszámú (plum),
d) a víziközmű-szolgáltatás esetében #00FFFF kódszámú (aqua),
e) hulladékgazdálkodási közszolgáltatás esetében #32CD32 kódszámú (limegreen),
f) kéményseprő-ipari közszolgáltatás esetén #FFFF00 kódszámú (yellow)
színárnyalatot kell használni.
(6) Az (5) bekezdésben szabályozott alsó, rezsicsökkentéssel kapcsolatos adatokat tartalmazó színes mező az 1-4. melléklet esetében a nem lakossági felhasználó számlájában nem jelenik meg.
(7) Az 1-12. mellékletekben meghatározott adatokhoz tartozó szöveges magyarázatok nem képezik a számlakép részét.
9. §
Amennyiben a számlát a szolgáltatóval kötött szerződés alapján egy másik vállalkozás állítja ki, úgy e törvény előírásainak megtartásáért egyetemleges felelősség terheli a szolgáltatót és a vállalkozást.
10. §
A szolgáltató köteles a számlán alkalmazott, a felhasználók számára nehezen érthető szakkifejezések magyarázatát rendszeresen, legalább évente egyszer a számlához csatoltan megadni.
11. §
E törvény rendelkezései a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések.
12. §
(1) Ez a törvény - a (2) és (3) bekezdésben foglaltak kivételével - a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A 18. § (2) bekezdés 2013. december 31-én lép hatályba.
(3) A 1-11. §, a 13-14. §, a 15. § (1) bekezdés, a 16-17. § és a 18. § (1) bekezdés 2014. január 1-jén lép hatályba.
13. §
E törvényt a 2013. december 31-ét követő elszámolási időszakot is tartalmazó számlákra kell alkalmazni.
14. §
(1) A kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló 2012. évi XC. törvény (a továbbiakban: Kstv.) 10/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi a közszolgáltató számlázására vonatkozó előírások megtartását."
(2) A Kstv. 10/B. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
"(4) Az (1)-(3) bekezdésben foglalt rendelkezések a fogyasztóvédelemről szóló törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések."
15. §
(1) A földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény (a továbbiakban: GET) 3. § 72. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[E törvény alkalmazásában:]
"72. PB-gáz forgalmazó: aki PB-gáz forgalmazási tevékenység végzésére a műszakibiztonsági hatóság által kiadott, hatályos engedéllyel rendelkezik, vagy a forgalmazási tevékenység folytatására irányuló szándékát a műszaki-biztonsági hatóságnak bejelentette."
(2) A GET 104/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A rendszerhasználati díj, a 106. § szerinti külön díj, a csatlakozási díj és az egyetemes szolgáltatás ára miniszteri rendeletben meghatározott elemeinek szabályozása négyéves árszabályozási ciklusokkal történik, amelynek kezdő időpontját a Hivatal elnöke rendeletben állapítja meg. A Hivatal az árszabályozási ciklus indulását megelőzően, az árszabályozási ciklus kezdő időpontját meghatározó rendelet kihirdetését követően költség-felülvizsgálatot végez, amelynek eredményéről tájékoztatja az érintett engedélyeseket."
(3) A GET 104/A. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A Hivatal az (1) bekezdésben meghatározott díj vagy ár megállapításának szabályaira vonatkozó javaslatát a következő árszabályozási ciklus kezdete előtt legalább 4 hónappal a honlapján nyilvánosságra hozza, és ezzel egyidejűleg kezdeményezi a miniszternél rendelettel történő kihirdetését."
(4) A GET 133/A. §-a a következő 3. ponttal egészül ki:
[Felhatalmazást kap a Hivatal elnöke, hogy rendeletben állapítsa meg]
"3. a 104/A. § szerinti árszabályozási ciklus kezdetének időpontját."
(5) A GET a következő 146/H. §-sal egészül ki:
"146/H. § (1) Az a PB-gáz forgalmazó, aki a forgalmazási tevékenység folytatására irányuló szándékát a műszaki-biztonsági hatóságnak 2013. december 31-ig bejelentette, a 146/G. § (6) bekezdése szerinti adatszolgáltatási kötelezettségének 2014. január 15-ig tesz eleget.
(2) Az (1) bekezdés alapján meghatározott átlagárakat a Hivatal a honlapján 2014. március 1-ig közzéteszi. A közzétett árakat a közzétételt követő naptól kell alkalmazni.
(3) Ha az a PB-gáz forgalmazó, aki a forgalmazási tevékenység folytatására irányuló szándékát a műszaki-biztonsági hatóságnak bejelentette, az (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatás részét képező árakat külföldi devizanemben adja meg, az átlagárak számításakor a Hivatal a Magyar Nemzeti Bank által meghirdetett, 2012. január 1. és 2012. december 31. között irányadó hivatalos devizaárfolyamok átlagát alkalmazza."
(6) A GET a következő 146/I. §-sal egészül ki:
"146/I. § A Hivatal elnöke által kiadott rendeletben meghatározott, 104/A. § szerinti árszabályozási ciklus kezdőidőpontjáig az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló 2013. évi... törvény hatálybalépésekor folyamatban lévő árszabályozási ciklus meghosszabbodik."
16. §
A Tszt. 11. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
"(3) A fogyasztóvédelmi hatósági eljárásban a fogyasztónak igazolnia kell, hogy a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos és az eljárás alapjául szolgáló panaszt az érintett távhőszolgáltató felé megtette."
17. §
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 46. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
"(5) A fogyasztóvédelmi hatóság közszolgáltatással kapcsolatos eljárásában az ügyintézési határidő 90 nap."
18. §
(1) Hatályát veszti:
a) a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény 170. § (4) bekezdése,
b) a GET 133. § (3) bekezdése,
c) a Vksztv. 74. § (2) bekezdés 5. pontja, továbbá
d) a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (3) bekezdés bd) pontja.
(2) Nem lép hatályba az egyes törvényeknek a rezsicsökkentés végrehajtásához szükséges módosításáról szóló 2013. évi CLXVII. törvény 5. § (7) bekezdés a) pontja.
1. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A villamos energia egyetemes szolgáltató, illetve a villamosenergia-elosztó által alkalmazandó számlakép részszámla esetében
1. A villamos energia egyetemes szolgáltató, illetve a villamosenergia-elosztó az egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználó részére a részszámlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
2. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A villamos energia egyetemes szolgáltató, illetve a villamosenergia-elosztó által alkalmazandó számlakép elszámoló számla esetében
1. A villamos energia egyetemes szolgáltató, illetve a villamosenergia-elosztó az egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználó részére az elszámoló számlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
3. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A földgáz egyetemes szolgáltató, illetve a földgázelosztó által alkalmazandó számlakép részszámla esetében
1. A földgáz egyetemes szolgáltató, illetve a földgázelosztó az egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználó részére a részszámlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
4. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A földgáz egyetemes szolgáltató, illetve a földgázelosztó által alkalmazandó számlakép elszámoló számla esetében
1. A földgáz egyetemes szolgáltató, illetve a földgázelosztó az egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználó részére az elszámoló számlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
5. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A távhőszolgáltató által alkalmazandó közvetített szolgáltatást nem tartalmazó számlakép részszámla esetében
1. A távhőszolgáltató a lakossági díjfizető és a lakossági felhasználó részére a részszámlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
6. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A távhőszolgáltató által alkalmazandó számlakép közvetített szolgáltatást is tartalmazó részszámla esetében
1. A távhőszolgáltató a lakossági díjfizető és a lakossági felhasználó részére a közvetített szolgáltatást is tartalmazó részszámlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
7. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A távhőszolgáltató által alkalmazandó számlakép közvetített szolgáltatást nem tartalmazó elszámoló számla esetében
1. A távhőszolgáltató a lakossági díjfizető és a lakossági felhasználó részére az elszámoló számlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
8. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A távhőszolgáltató által alkalmazandó számlakép közvetített szolgáltatást is tartalmazó elszámoló számla esetében
1. A távhőszolgáltató a lakossági díjfizető és a lakossági felhasználó részére a közvetített szolgáltatást is tartalmazó elszámoló számlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
9. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A víziközmű-szolgáltató által alkalmazandó számlakép részszámla esetében
1. A víziközmű-szolgáltató a lakossági felhasználók részére, valamint a lakossági díjon elszámolt felhasználásról kiállított részszámlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
10. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A víziközmű-szolgáltató által alkalmazandó számlakép elszámoló számla esetében
1. A víziközmű-szolgáltató a lakossági felhasználók részére, valamint a lakossági díjon elszámolt felhasználásról kiállított elszámoló számlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
11. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A hulladékgazdálkodási közszolgáltató által alkalmazandó számlakép
1. A hulladékgazdálkodási közszolgáltató a természetes személy ingatlanhasználó részére kiállított számlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
12. melléklet az egységes közszolgáltatói számlaképről szóló törvényhez
A kéményseprő-ipari közszolgáltató által alkalmazandó számlakép
1. A kéményseprő-ipari közszolgáltató a természetes személy részére - lakhatás célját szolgáló és időlegesen használt ingatlanokat érintő - kiállított számlát - a számlázással kapcsolatos pénzügyi és számviteli jogszabályok előírásainak betartása mellett - az alábbiak szerint bocsátja ki.
INDOKOLÁS
Általános indokolás
A törvényjavaslat legfőbb célja a fogyasztók eligazodásának, tájékozódásának segítése az egységes közszolgáltatói számlakép megteremtésével. Összhangban az Alaptörvény fogyasztók érdekeit védő rendelkezéseivel, valamint figyelembe véve a rezsicsökkentési törekvéseket és szabályozásokat a távhőszolgáltatás, villamos energia és földgázszolgáltatás, vízközmű szolgáltatás, továbbá a hulladékgazdálkodási és a kéményseprő-ipari közszolgáltatás területén, egy egységes, érthető és átlátható számlakép rendszer kerül kialakításra. A jelenlegi számlázási rendszer számos esetben bonyolult, az átlagfogyasztó számára érthetetlen megfogalmazású havi tájékoztatás.
A Magyar Állam kötelessége, hogy a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva alakítsa át és erősítse meg a hazai fogyasztóvédelmi rendszert. Ennek elengedhetetlen eleme a háztartások irányába történő egységes tájékoztatás kialakítása. A cél elérése érdekében mind az öt közszolgáltatási ágazatban a számla első oldalán kizárólag a legfontosabb és legalapvetőbb adatok kerülhetnek feltüntetésre. A szolgáltatónak a további oldalakon kell megjelenítenie a tételes elszámolást és az egyéb, számlával kapcsolatos információkat. A megkülönböztethetőség érdekében az egyes ágazatokat külön színek fogják jelölni.
A fogyasztók az új számlakép rendszerrel a 2014. január 1-jei fogyasztási időszakot követően találkozhatnak először.
Részletes indokolás
Az 1-10. §-hoz
A törvényjavaslat a földgáz és villamos energia egyetemes szolgáltató, a távhőszolgáltató, a víziközmű-szolgáltató, a hulladékgazdálkodási közszolgáltató, valamint a kéményseprő-ipari közszolgáltató által kibocsátott számlák tartalmi és formai előírásait határozza meg. Ezen szolgáltatási területeken - az egyes ágazati sajátosságokra is figyelemmel - egységes tartalmi és formai követelmények kerültek kialakításra, célkitűzés továbbá az egyszerű és átlátható számlakép megteremtése.
A 11. §-hoz
A törvényjavaslat rendelkezései a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezésnek minősülnek.
A 12-13. §-hoz
Hatályba léptető és átmeneti rendelkezéseket tartalmaz.
A 14. §-hoz
A módosítás annak biztosítása érdekében szükséges, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság kéményseprő-ipari közszolgáltatás esetén is ellenőrizhesse a számlázás, ezen belül a számlakép jogszabályi megfelelőségét.
A 15. §-hoz
Bizonyos PB-gáz forgalmazók nem érvényesítették a jogszabály által előírt 10%-os rezsicsökkentést, így a rezsicsökkentések átfogó érvényesülése érdekében pontosításra kerül a "PB-gáz forgalmazó" meghatározása. Indokolt a piaci tendenciákat közvetlenül értékelő Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal jogkörébe helyezni az árszabályozási ciklus mindenkori kezdő időpontjának meghatározását, mely a rendszerszintű átláthatóság növelése mellett igazítja ki a ciklus kezdetét.
A 16. §-hoz
A módosítás a fogyasztóvédelmi hatósági eljárás megindulásának feltételét határozza meg távhőszolgáltatás esetén hasonlóan a többi közszolgáltatási területhez.
A 17. §-hoz
A fogyasztóvédelmi hatóság eljárása során - hasonlóan a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal részére közszolgáltatást érintő hatósági ügyekben rendelkezésre álló ügyintézési határidő mértékéhez - a közszolgáltatási területeken a tényállás pontos és teljes körű tisztázásához szükséges a hosszabb ügyintézési határidő biztosítása.
A 18. §-hoz
Az új egységes és átlátható számlakép-rendszer kialakítása következtében szükségtelenné válnak a miniszteri felhatalmazó rendelkezések, így a VET., a GET., a Vksztv., valamint a hulladéktörvény vonatkozó részeinek hatályon kívül helyezése indokolt.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.