Ez a törvény 2013. január 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
A kormány korábban megállapodott a Bankszövetségge..." />

T/9365. számú törvényjavaslat indokolással - A vállalati hitelezés beindítása érdekében az államháztartás egyensúlyát javító különadóról és járadékról szóló 2006. évi LIX. törvény módosításáról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

Az államháztartás egyensúlyát javító különadóról és járadékról szóló 2006. évi LIX. törvény 4/A. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
"(5) A (4) bekezdés 1. pontja szerinti adóalapot csökkenti a tárgyévet megelőző évben és a tárgyévet kettővel megelőző évben a mikro-, kis- és középvállalkozások számára nyújtott kölcsönök összegének különbsége."
Ez a törvény 2013. január 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
A kormány korábban megállapodott a Bankszövetségge...

T/9365. számú törvényjavaslat indokolással - A vállalati hitelezés beindítása érdekében az államháztartás egyensúlyát javító különadóról és járadékról szóló 2006. évi LIX. törvény módosításáról
2012. évi ... törvény a vállalati hitelezés beindítása érdekében az államháztartás egyensúlyát javító különadóról és járadékról szóló 2006. évi LIX. törvény módosításáról
1. §
Az államháztartás egyensúlyát javító különadóról és járadékról szóló 2006. évi LIX. törvény 4/A. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
"(5) A (4) bekezdés 1. pontja szerinti adóalapot csökkenti a tárgyévet megelőző évben és a tárgyévet kettővel megelőző évben a mikro-, kis- és középvállalkozások számára nyújtott kölcsönök összegének különbsége."
2. §
Ez a törvény 2013. január 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
INDOKOLÁS
A kormány korábban megállapodott a Bankszövetséggel a banki különadó felének a kivezetéséről 2013-tól. Ezt a kormány ősszel egyoldalúan megváltoztatva mégis úgy döntött, nem csökkenti 50%-kal a banki különadó mértékét a hiánycél tartása érdekében. Viszont a banki vállalati hitelezés mélyponton van, emiatt a beruházási ráta is mélypontra került, a gazdaság recesszióba süllyedt.
A banki különadó indokoltságával - azaz a bankok is jelentősebb mértékben vállaljanak részt a közteherviselésből - egyetértünk, de ennek mértéke és bevezetésének módja vitatható és láthatóan súlyosan hátrányosan érinti a vállalati hitelezési aktivitást ami a beruházások növekedésének kulcsa.
Javaslatunk lényege, hogy a vállalati hitelezés ösztönzése érdekében a bankok 2013-tól a banki különadó felének erejéig adóalap-kedvezményt vehessenek igénybe a 2011-es mikro-, kis-, és közepes vállalkozási hitelállomány növekménye után, amivel csökkenthetik banki különadó befizetési kötelezettségüket legfeljebb 50%-os mértékig.
A banki különadó alapja a bankok 2009-es mérlegfőösszege. A banki mérlegfőösszeg egyik összetevője a vállalati hitelállomány.
Ez az intézkedés a hazai gazdaság fellendülésére hatna serkentőleg oly módon, hogy a bankok előtt megnyitnánk a lehetőséget a banki különadó fizetési kötelezettségük csökkentése előtt amiből a kkv szektor és ezáltal a nemzetgazdaság profitálhatna a kieső adóbevételt meghaladó mértékben.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.