T/6495. számú törvényjavaslat indokolással - A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény módosításáról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 3. § (5) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
"(5) A törvény hatálya - a 34. §-ban foglaltak kivételével - nem terjed ki a Magyar Államra, a helyi önkormányzatra, a Magyar Állam illetve a helyi önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdálkodó szervezetre, az országos és helyi kisebbségi önkormányzatra, a költségvetési szervre, az egyházra, a büntetés-végrehajtásért felelős miniszter felügyelete alá tartozó büntetés-végrehajtási gazd...

T/6495. számú törvényjavaslat indokolással - A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény módosításáról
2012. évi ... törvény a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény módosításáról
1. §
A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 3. § (5) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
"(5) A törvény hatálya - a 34. §-ban foglaltak kivételével - nem terjed ki a Magyar Államra, a helyi önkormányzatra, a Magyar Állam illetve a helyi önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdálkodó szervezetre, az országos és helyi kisebbségi önkormányzatra, a költségvetési szervre, az egyházra, a büntetés-végrehajtásért felelős miniszter felügyelete alá tartozó büntetés-végrehajtási gazdálkodó szervezetre, továbbá a helyi iparűzési adó vonatkozásában a Magyar Nemzeti Bankra."
2. §
Ez a törvény a kihirdetését követő 30. napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Indokolás
Általános indokolás
Ellentétben a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvényt is módosító, az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról szóló T/4662. számú törvényjavaslat 153. §-ához fűzött miniszteri indokolásban foglaltakkal, az állami, önkormányzati ingatlanok vagyonkezelője nem tipikusan költségvetési szerv, hanem - különösen az önkormányzatok esetében - jellemzően gazdálkodó szervezet, amely a jogszabály értelmében alanya mindkét vagyoni típusú adónak. (Építmény- és telekadó)
Sajátosan jelentkezik e helyzet a Fővárosi Önkormányzat, illetve a kerületi önkormányzatok vonatkozásában, ugyanis mind a jelenleg hatályos szabályozásban, azaz a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 62. § (2) bekezdésében, mind pedig a 2013. január 1-től hatályos Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 22. § (1) bekezdésében foglaltak szerint a főváros, az országban egyedüli módon kétszintű önkormányzattal bír. Semmi nem indokolja, hogy akár a Főváros, akár a Magyar Állam kizárólagos tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek adót fizessenek a helyi önkormányzatoknak.
Részletes indokolás
Az 1. §-hoz
Az általános indokolásban megfogalmazott jogpolitikai célok érdekében a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény módosítása szükséges.
A 2. §-hoz
A törvénymódosítás hatályba lépése a kihirdetést követő 30. napon következzen be, mivel ezáltal a törvény a jogalkalmazásra való felkészülésre kellő időt biztosít. A tervezet a hatályba lépést követő napon saját maga technikai deregulációját irányozza elő.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.