Az egyes, a vállalkozásokat korlátozó törvényi rendelkezések hatályon kívül helyezéséről szóló T/8661. számú törvényjavaslat indokolása

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

Hatályát veszti
a) a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény 110. §-ának (10) bekezdése;
b) az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 172. §-ának (20) bekezdése;
c) a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 14. §-ának (9)-(10) bekezdése.
(1) Az egyes adó- és járuléktörvények módosításáról szóló 2008. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tv.) 201. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) A Jöt...

Az egyes, a vállalkozásokat korlátozó törvényi rendelkezések hatályon kívül helyezéséről szóló T/8661. számú törvényjavaslat indokolása
2009. évi ... törvény egyes, a vállalkozásokat korlátozó törvényi rendelkezések hatályon kívül helyezéséről
1. §
Hatályát veszti
a) a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény 110. §-ának (10) bekezdése;
b) az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 172. §-ának (20) bekezdése;
c) a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 14. §-ának (9)-(10) bekezdése.
2. §
(1) Az egyes adó- és járuléktörvények módosításáról szóló 2008. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tv.) 201. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) A Jöt. e törvénnyel megállapított 73. §-ának (12) bekezdése, 98. §-ának (12) bekezdése 2009. február 1-jén lép hatályba."
(2) A Tv. 206. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) 2009. február 1-jén lép hatályba e törvénynek az Art. 14. §-ának (1) bekezdését, 16. §-a (4) bekezdésének c) pontját, 17. §-ának (12) bekezdését, 24/A. §-ának (1), (4), (7), (11), (12) bekezdéseit, 30. §-át, 32. §-ának (1) bekezdését, 33. §-a (3) bekezdésének c) pontját, 46. §-ának (1) bekezdését, 47. §-ának (7) bekezdését, 54. §-a (5) bekezdésének b) pontját, 92. §-ának (7) bekezdéseit, 117. §-ának (4) bekezdését, 124. §-ának (2) bekezdését, 132 . §-ának (3) és (7) bekezdéseit, 154. §-át, 164. §-ának (6) bekezdését, 170. §-ának (1) és (6) bekezdéseit, 172. §-ának (3), (5) és (18)-(19) bekezdéseit módosító rendelkezése."
3. §
Ez a törvény a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, rendelkezéseit az 1. §-ban meghatározott törvényi rendelkezések megsértése miatt indult és e törvény kihirdetésekor még jogerősen el nem bírált hatósági ügyekben is alkalmazni kell .
INDOKOLÁS
A gazdasági válság által különösen sújtott vállalkozói szférát a kormánypárt és a vele együtt szavazó törpepártok újabb korlátozásokkal, előírásokkal terhelték egyes adózással kapcsolatos törvénymódosítások révén. A Fidesz módosító javaslati ellenére több adminisztratív és helyenként betarthatatlan, illetve a vállalkozások ellehetetlenülését eredményező rendelkezések ellen már tiltakozó mozgalom is indult a felháborodott vállalkozók részéről. A legsúlyosabb hatást előidéző három adminisztratív korlát, illetve kötelezettség megszüntetésére haladéktalanul szükség van. Ezt a célt szolgálja a jelen javaslat.
Az ún. napi standolás bevezetése óriási adminisztrációs terhet ró a vendéglátósokra és pontos betartása szinte lehetetlen. A gyakorlatban végrehajthatatlan törvényi rendelkezés célját nem, csak a vendéglátós szakma ellenállását és bizalmatlanságát érheti el a jogalkotóval szemben.
Egy ilyen rendelkezés bevezetésére csak az érdekeltek egyetértésével kerülhetett volna sor.
2004-ben ugyanígy járt el a kormány a napi standolás bevezetésével az óriási felháborodás miatt azonban kénytelenek voltak a Fidesznek a rendelkezés eltörlésére vonatkozó törvénymódosítását elfogadni. Úgy látszik azóta semmit sem tanultak és semmit sem felejtettek.
A készpénzes fizetés 250 ezer forintban való maximalizálása kimondottan nehéz helyzetbe hozhatja azokat a kis-és közép vállalkozókat, akik a körbetartozás elburjánzása s az alacsony fizetési fegyelem közepette az azonnali készpénzzel való fizetést az áru átadásával egy időben bonyolítják, elkerülendő az utólagos banki átutalás esetleges elmaradását.
Indokolatlannak tartjuk továbbá a házipénztárban tartott készpénzállomány további korlátozását is, ez a rendelkezés csak a pénzintézeteknek használ, míg a vállalkozások számára csak fölösleges nehézségeket jelent a készpénzkezelésnél és a készpénzes fizetéseknél.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.