Aki a 8. § szerint iskoláztatási támogatásra jogosult, az minden évben további egy havi ellátásban részesül. Az ellátást a folyósító szerv az augusztus hónapra járó ellátással egyidejűleg folyósítja."
A Cst. 11. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
"(1) A családi pótlék havi összege
a) egygy..." />

T/17159. számú törvényjavaslat indokolással - a családi pótlék emelése valamint az iskolakezdéshez nyújtott egy havi külön juttatás bevezetése érdekében szükséges törvénymódosításról

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

(1) A családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvény (továbbiakban: Cst.) az alábbi alcímmel egészül ki:
(2) A Cst. az alábbi 8/A. §-sal egészül ki:
"8/A. §
Aki a 8. § szerint iskoláztatási támogatásra jogosult, az minden évben további egy havi ellátásban részesül. Az ellátást a folyósító szerv az augusztus hónapra járó ellátással egyidejűleg folyósítja."
A Cst. 11. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
"(1) A családi pótlék havi összege
a) egygy...

T/17159. számú törvényjavaslat indokolással - a családi pótlék emelése valamint az iskolakezdéshez nyújtott egy havi külön juttatás bevezetése érdekében szükséges törvénymódosításról
2017. évi.....törvény a családi pótlék emelése valamint az iskolakezdéshez nyújtott egy havi külön juttatás bevezetése érdekében szükséges törvénymódosításról
1. §
(1) A családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvény (továbbiakban: Cst.) az alábbi alcímmel egészül ki:
"EGY HAVI KÜLÖN JUTTATÁS AZ ISKOLAKEZDÉSHEZ"
(2) A Cst. az alábbi 8/A. §-sal egészül ki:
"8/A. §
Aki a 8. § szerint iskoláztatási támogatásra jogosult, az minden évben további egy havi ellátásban részesül. Az ellátást a folyósító szerv az augusztus hónapra járó ellátással egyidejűleg folyósítja."
2. §
A Cst. 11. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
"(1) A családi pótlék havi összege
a) egygyermekes család esetén 17 100 forint,
b) egy gyermeket nevelő egyedülálló esetén 19 500 forint,
c) kétgyermekes család esetén gyermekenként 18 600 forint
d) két gyermeket nevelő egyedülálló esetén gyermekenként 21 000 forint,
e) három- vagy többgyermekes család esetén gyermekenként 22 400 forint,
f) három vagy több gyermeket nevelő egyedülálló esetén gyermekenként 24 200 forint,
g) tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos gyermeket nevelő család esetén, valamint a gyermekotthonban, javítóintézetben, büntetés-végrehajtási intézetben vagy szociális intézményben élő, továbbá nevelőszülőnél elhelyezett tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos gyermek után 32 700 forint,
h) tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos gyermeket nevelő egyedülálló esetén a tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos gyermek után 36 900 forint,
i) a 7. § (2) bekezdése szerinti személy esetén - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - 28 500 forint,
j) a gyermekotthonban, javítóintézetben, büntetés-végrehajtási intézetben vagy szociális intézményben élő, továbbá nevelőszülőnél elhelyezett, a g) és h) pontok alá nem tartozó, továbbá a Gyvt. 72. §-ának (1) bekezdése alapján ideiglenes hatállyal elhelyezett gyermek, a gyámhatóság által a szülői ház elhagyását engedélyező határozatban megjelölt személy, valamint a 8. § (3) bekezdése alá tartozó személy esetén 20 800 forint."
3. §
Ez a törvény a kihirdetését követő napon lép hatályba.
INDOKOLÁS
ÁLTALÁNOS INDOKLÁS
Az Orbán-kormány az elmúlt nyolc évben egy forinttal nem emelte az alanyi jogon járó családi juttatásokat (családi pótlék, anyasági támogatás, gyes, gyet), sőt a legrászorultabbaktól még el is vett számos szociális támogatást. Mindez azt jelenti, hogy a gyermeket nevelő családokat elérő legfontosabb ellátás, a családi pótlék összege is jelentősen veszített értékéből. A családi adóalapkedvezmény pedig az alacsony jövedelmű családok számára, az adójóváírás eltörlése miatt sem, jelentett akkora támogatást, mint a magasabb jövedelműek esetében. A gyed-extra csomag is elsősorban a jobb helyzetűeknek kedvezett. Tehát ma Magyarországon a családtámogatások területén is az kap többet, akinek magasabb a jövedelme.
Ezt ellensúlyoznánk azzal, hogy a legfőbb alanyi jogú családi juttatást megemelnénk legalább 40%-os mértékben.
A kormány idén is megpróbálta elhitetni a családokkal, hogy augusztusban duplaösszegben folyósítják a családi támogatásokat. De ez csupán annyit jelent, hogy az augusztus havi juttatást nem a tárgyhót követő hónap elején kapják meg a jogosultak, hanem néhány héttel korábban, így viszont szeptemberben egy forint támogatást sem utalnak a családoknak. Pedig az iskoláztatás valóban többletterhet jelent a családoknak. A KSH szerint átlagosan 15 300 forint az egy iskolásra jutó összes iskoláztatási költség a tanévkezdéskor0.
Ezt a problémát kívánjuk orvosolni a plusz egyhavi juttatás bevezetésével, amelyet az iskolakezdésre tekintettel kapnának a családok, meghagyva az ellátás utalási rendjét.
RÉSZLETES INDOKLÁS
1. §
A családok számára mindig jelentős teher a tanévkezdés. A tanszerek, az iskolatáska, a szükséges ruházati cikkek, mind külön kiadással járnak. Mindezek miatt szükséges látjuk egy plusz egyhavi juttatás bevezetését az iskolakezdésre tekintettel.
2. §
A családi pótlék jelentős értékvesztését ellensúlyozandó, az ellátás 40%-os emelését javasoljuk, a gyermeküket/gyermekeiket egyedül nevelő szülők esetében - különösen nehéz helyzetükre tekintettel pedig - ennél is magasabb emelésre teszünk javaslatot.
3. §
Hatályba léptető rendelkezés.
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.