1. Az indítványozó beadványában azt sérelmezte, hogy a "különleges rendeltetésű melléktermékek" előállítása -..." />

410/B/1996. AB végzés

a személyi jövedelemadóról szóló indítvány tárgyában

Kiválasztott időállapot: Mi ez?
  • Kibocsátó(k):
  • Jogterület(ek):
  • Tipus:
  • Érvényesség kezdete: 
  • Érvényesség vége: 

MIRŐL SZÓL EZ A JOGSZABÁLY?

Az Alkotmánybíróság jogszabály alkotmányellenességének utólagos vizsgálatára irányuló indítvány tárgyában meghozta a következő
Az Alkotmánybíróság a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 6. számú melléklete 1/c. pontjában szereplő "a különleges rendeltetésű melléktermékeket (METJ 93-91)" szövegrész alkotmányellenességének vizsgálatára irányuló eljárást megszünteti.
1. Az indítványozó beadványában azt sérelmezte, hogy a "különleges rendeltetésű melléktermékek" előállítása -...

410/B/1996. AB végzés
a személyi jövedelemadóról szóló indítvány tárgyában
Az Alkotmánybíróság jogszabály alkotmányellenességének utólagos vizsgálatára irányuló indítvány tárgyában meghozta a következő
végzést:
Az Alkotmánybíróság a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 6. számú melléklete 1/c. pontjában szereplő "a különleges rendeltetésű melléktermékeket (METJ 93-91)" szövegrész alkotmányellenességének vizsgálatára irányuló eljárást megszünteti.
INDOKOLÁS
1. Az indítványozó beadványában azt sérelmezte, hogy a "különleges rendeltetésű melléktermékek" előállítása - melybe beletartozik a kézi tépésű toll is - nem minősül mezőgazdasági kistermelői tevékenységnek. Álláspontja szerint ez a szabályozás az Alkotmány több rendelkezését is sérti.
Az indítvány beterjesztését követően az - időközben szintén módosításra került - 1997. évi XVII. törvény 4. §-a 1997. április 5-i hatállyal a jogszabályt megváltoztatta oly módon, hogy a mezőgazdasági őstermelői tevékenységről szóló 6. számú mellékletében, az 1/b. pontban a saját gazdaságban történő állattenyésztést és állattenyésztési melléktermékek előállítását is őstermelői tevékenységnek minősítette.
2. Az Alkotmánybíróság az utólagos normakontroll esetében csak hatályban lévő jogszabályt vizsgál, márpedig a módosítás következtében a hatályon kívül helyezett rendelkezés helyébe tartalmilag új rendelkezés lépett. Hatályon kívül helyezett adóügyi jogszabály esetében is a vizsgálat lefolytatására általában csak alkotmányjogi panasz, illetve folyamatban lévő bírósági eljárás keretében történt felterjesztés alapján van lehetőség [10/1992. (II. 25.) AB határozat, ABH 1992, 76., 1278/B/1990. AB végzés, ABH 1994, 868., 1472/B/1996. AB végzés, ABH 1997, 953., 675/B/1993. AB végzés, ABK, 1999. január, 15.]. Az új rendelkezés egyébként tartalmilag megfelel annak a kifogásnak, amelyet az indítványozó az Alkotmánybíróság elé terjesztett, ezért az indítvány okafogyottá vált.
Fentiekre figyelemmel az Alkotmánybíróság az eljárást megszüntette. Döntése kialakításakor az Alkotmánybíróságról szóló 1989. évi XXXII. törvény 1., 37., 40. §-a, valamint 42. § (1) bekezdésére figyelemmel járt el.
Budapest, 1999. január 25.
Dr. Németh János s. k.,
az Alkotmánybíróság elnöke
Dr. Bagi István s. k.,
alkotmánybíró
Dr. Erdei Árpád s. k.,
alkotmánybíró
Dr. Kiss László s. k.,
alkotmánybíró
Dr. Strausz János s. k.,
alkotmánybíró
Dr. Vörös Imre s. k.,
előadó alkotmánybíró
Dr. Czúcz Ottó s. k.,
alkotmánybíró
Dr. Holló András s. k.,
alkotmánybíró
Dr. Lábady Tamás s. k.,
alkotmánybíró
Dr. Tersztyánszky Ödön s. k.,
alkotmánybíró
A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A jogszabály aktuális szövegét és időállapotait előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el!
{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

A folytatáshoz előfizetés szükséges!
A jogi tudástár előfizetői funkcióit csak előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink használhatják: az aktuális időállapottól eltérő jogszabály tartalma (korábban vagy később hatályos), nyomtatás, másolás, letöltés PDF formátumban, hirdetés nélküli nézet.

A folytatáshoz lépjen be, vagy rendelje meg előfizetését.