CÉGKAPU A GYAKORLATBAN 2019 szakmai partner: Adozona.hu

SEGÉDANYAGOK ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉSHEZ

CÉGKAPUNYITÁS,
-MÓDOSÍTÁS

ÜGYKEZELŐK,
JOGOSULTSÁGKEZELÉS

KÜLDÉS CÉGKAPUN
ÉS E-PAPÍRON

SEGÉDANYAGOK ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉSHEZ

Üdvözöljük!

Ha van jogosultsága a Cégkapu a gyakorlatban 2019 termékcsomagunk segédanyagainak letöltéséhez, kérjük lépjen be! Ha nincs, webshopunkban megrendelheti a termékcsomagot!

HASZNÁLATI ÚTMUTATÓ

2018. január 1-jétől a közigazgatásban általánosan kötelezővé vált az elektronikus ügyintézés, illetve a gazdasági társaságok számára kötelező a cégkapu használata. Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet alapján 2019. január 1-jétől a gazdálkodó szervezetek kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket az állami adóhatóságnál. Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi. CCXXII. törvény szerint a gazdálkodó szervezeteknek be kell bejelenteniük a Rendelkezési Nyilvántartásba az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló hivatalos elérhetőségüket, amihez szintén cégkapu-regisztráció kell. A mindennapi ügyintézéshez éppen ezért elengedhetetlen a cégkapu kezeléséhez, az elektronikus ügyintézés lépéseihez szükséges ismeretek elsajátítása. Ehhez nyújt segítséget az Adózóna tematikus segédanyagcsomagja a leggyakrabban felmerülő ügyintézéstípusok folyamatainak – videókkal, ppt-kkel, gyakran ismételt kérdésekkel – történő gyakorlati bemutatásával.

Az Adózóna Cégkapu a gyakorlatban 2019 anyagait ezen az oldalon lejjebb görgetve érheti el.

A használathoz szükséges hozzáférések

A Cégkapu a gyakorlatban 2019 termékcsomag anyagainak a letöltéséhez az alábbi hozzáférések valamelyikének megléte szükséges:

Korlátozott hozzáférésű Adózóna-előfizető – azon felhasználók, akik 2019. 04. 30. és 2019. 05. 28. között megrendelt és befizetett Adózóna előfizetésük révén férnek hozzá korlátozottan a kiadványhoz, a megrendelt előfizetési csomag típusától függetlenül díjmentesen jogosultak az Adózóna szakértői által kiválasztott, alábbi segédanyagok letöltésére:

  • ügykezelő hozzáadása a cégkapuhoz – videóanyag,
  • AVDH-hitelesítés – általános információk,
  • E-papír – gyakori kérdések.
Cégkapu a gyakorlatban 2019-előfizető (továbbiakban előfizető) – a Cégkapu a gyakorlatban 2019 termékcsomag előfizetői hozzáférnek valamennyi segédanyaghoz.

Ha önnek még nincs, vagy nem teljes a hozzáférése a Cégkapu a gyakorlatban 2019 segédanyagaihoz, lehetősége van megvásárolni a teljes termékcsomagot webshopunkban.

A segédanyagok letöltése

Az oldalon lejjebb görgetve éri el a segédanyagokat.

Az egyes anyagokhoz letöltési lehetősége a fentiekben részletezett hozzáférésének típusától függően van.

Amely segédanyagok letöltésére nem jogosult, ott a „Letöltés” gomb nem működik, illetve a video inaktív lesz, ez nem hibás működés.

Azoknál a segédanyagoknál, amelyek letöltésére hozzáférése alapján jogosult, a „Letöltés” gombra kattintva:
  • az esetek többségében a böngésző automatikusan elmenti a dokumentumot a „Letöltések” mappába;
  • korábbi verziójú operációs rendszerek esetében előfordulhat, hogy az operációs rendszerének fájlkezelésre alkalmas ablaka ugrik fel, amelyben ön jelölheti ki, hogy mely mappába szeretné elmenteni a dokumentumot.
A letölthető dokumentumok az online felületről a felhasználó számítógépére letölthetők, a letöltést követően pdf formátumban állnak rendelkezésre, így böngészőjével vagy az Adobe Reader alkalmazással megtekintheti.

Azoknál a video-segédanyagoknál, amelyek az Adózóna felületén megtekinthetőek, a lejátszás gombra kattintva a böngésző elindítja az adott videót.

Figyelem! A videók lejátszását a Safari nem támogatja (Apple készülékek alapbeállítása). Kérjük, töltsön le más böngészőt, és nyissa meg abban az oldalt. Az Adózóna oldalak használatához a Chrome használatát javasoljuk.

Ha a használat során bármilyen technikai problémába ütközik, keresse ügyfélszolgálatunkat hétköznapokon 9:00-től 14:00 óráig, az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen vagy a (+36 1) 436 2045 telefonszámon.

A közzétett segédanyagok a vonatkozó, 2019 májusában hatályos jogszabályi rendelkezések és az általános gyakorlat alapján készültek.
Lásd még: Felhasználási feltételek.

Elméleti háttér, a vonatkozó jogszabályok előírásai

Jelen kiadványnak nem célja az elektronikus ügyintézés törvényi szabályozásának részletes megismertetése.

Az elektronikus ügyintézés általános szabályait külön jogszabályok – az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.), valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. kormányrendelet (e-ügyintézési rendelet) – tartalmazzák, melyek az adóigazgatási eljárások speciális szabályaival – az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvénnyel (Air.) és az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvénnyel (Art.) együtt teremtik meg a NAV előtti, illetve a NAV által megvalósított elektronikus ügyintézés keretrendszerét.

Cégkapu segédanyagok

Képviselet a hatósági eljárásokban cégkapu-ügykezelőként vagy meghatalmazás útján


Hatósági eljárásokban (NAV, önkormányzat, Céginformációs Szolgálat stb.) a cégkapus vélelem [451/2016. kormányrendelet 89. § (9)] értelmében képviselhetjük az ügyfelünket oly módon, hogy a szervezet nevében a képviselt szervezet cégkapuján ügykezelőként tartjuk a kapcsolatot a hivatalokkal. Beszámoló benyújtásakor (jelenleg) ez a kizárólagos képviseleti lehetőség. A legtöbb hatóságnál (NAV, önkormányzat stb.) azonban állandó vagy eseti meghatalmazással is megoldható a képviselet.

Képviselet a hatósági eljárásokban cégkapu-ügykezelőként vagy meghatalmazás útján – általános információ

• Meghatalmazási formák • Szervezeti specialitások (NAV, Céginformációs Szolgálat, önkormányzat, kormányhivatalok) • Elektronikus meghatalmazás okirat hitelesítése • EGYKE adatlap benyújtása ÁNYK-val vagy EBEV felületen • Eseti meghatalmazás E-papír felületen

Képviselet a hatósági eljárásokban cégkapu-ügykezelőként vagy meghatalmazás útján – gyakori kérdések

• Meghatalmazással összefüggő általános kérdések • Cégkapuhasználat • Rendelkezési nyilvántartás • EGYKE adatlap benyújtása ÁNYK-val vagy EBEV felületen • Meghatalmazás hitelesítése • Meghatalmazás E-papír felületen
i

Aktuális jogosultságok ellenőrzése az EBEV felületen – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Adózó és képviselő kiválasztása • EGYKE adatlap ellenőrzése
i

EGYKE meghatalmazás benyújtása az EBEV felületen képviselőként – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Adózó kiválasztása • EGYKE adatlap kitöltése az EBEV felületen • Meghatalmazás jóváhagyása az EBEV felületen
i

EGYKE meghatalmazás benyújtása ÁNYK-val képviselőként – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• EGYKE űrlap elkészítése ÁNYK-val • Meghatalmazás hitelesítése AVDH-val • Csatolás, feltöltés hivatali kapura
i

NAV jogorvoslati kérelem benyújtása képviselőként, eseti meghatalmazással, E-papír beadványon – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Meghatalmazás hitelesítése AVDH-val • Jogorvoslati kérelem E-papír űrlap kitöltése • Iratok csatolása • Hitelesítés AVDH-val • Beküldés a NAV-hoz

Cégkapu-regisztráció és a regisztráció módosítása


Az adószámmal, belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet, egyéni ügyvéd, európai közösségi jogász és az egyéni szabadalmi ügyvivő cégkapu-regisztrációra kötelezett. A cégkaput a képviseletre jogosult személy vagy meghatalmazottja regisztrálhatja.

Cégkapu-regisztráció és regisztrációmódosítás – általános információ

• Cégkapu-regisztrációra kötelezettek köre • Speciális esetek, kivételek • Cégkapu-regisztráció feltételei • Automatikus és űrlapos cégkapu-regisztráció • Cégkapu-regisztráció módosítása • Visszaigazolások • A cégkapumegbízott funkciói • Cégkapumegbízott módosítása • Cégkapu megszüntetése

Cégkapu-regisztráció és regisztrációmódosítás – gyakori kérdések

• Cégkapuregisztráció-kötelezettség jogi háttere • Adatok módosítása önálló és űrlapos regisztrációesetén • Speciális esetek – külföldi képviselő • Speciális esetek – hogyan törölhető a cégkapu, ha megszűnt a cég? • Milyen dokumentumokat kell csatolni a cégkapu-regisztrációhoz?
i

Automatikus cégkapu-regisztráció – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Bejelentkezés a cégkapu-regisztrációs felületre • Automatikus cégkapu-regisztráció űrlap kitöltése – cégjegyzékben szereplő gazdálkodó szervezet – a regisztrációt a képviseletre jogosult képviselő végzi • Cégkapumegbízott adatainak kitöltése (záró dia)
i

Cégkapumegbízott módosítása – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Bejelentkezés a cégkapu-regisztrációs felületre • Automatikus cégkapuregisztráció-módosítás űrlap kitöltése – cégjegyzékben szereplő gazdálkodó szervezet – a regisztráció módosítását a képviseletre jogosult képviselő végzi
i

Cégkapu megszüntetése cégjegyzékből törölt cég esetében – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Bejelentkezés a cégkapu-regisztrációs felületre • Cégkapu-regisztráció – egyéb gazdálkodó szervezet opció • IForm űrlap kitöltése • Mellékletek csatolása

Cégkapu-adminisztráció


A cégkaput a cégkapumegbízott adminisztrálhatja. Megváltoztathatja az értesítési e-mail-címet, hozzáadhat ügykezelőket, módosíthatja az vevénykezelést, címkézheti az üzeneteket, automatikus címkézési szabályokat hozhat létre, valamint a korlátozott hozzáférésű címkéken keresztül beállíthatja az ügykezelők letöltési jogosultságait.

Cégkapu-adminisztráció – általános információ

• Cégkapuszereplők • Cégkapumegbízott szerepkör • Cégkapu-adminisztrációs felület • Cégkapumegbízott módosítása • Tárhely-adminisztráció • Cégkapu-adminisztrációs lehetőségek • Ügykezelő hozzáadása • Vevénykezelési profil • Automatikus címkézés • Cégkapu-jogosultság korlátozása

Cégkapu-adminisztráció – gyakori kérdések

• Cégkapu-adminisztrációs felület elérése • Ki adminisztrálhatja a cégkaput? • E-mail-értesítések • Ügykezelő hozzárendelésével kapcsolatos kérdések • Tárhely-adminisztráció • Cégkapu-adminisztrációs lehetőségek • Ügykezelő hozzáadása • Vevénykezelési profil • Címkekezeléssel kapcsolatos kérdések • Automatikus címkézéssel kapcsolatos kérdések • Cégkapujogosultság-korlátozással kapcsolatos kérdések
i

Címkekezelés – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• „NISZ tájékoztatás” címke létrehozása a cégkapu üzenetek felületen • „NISZ tájékoztatás” címke hozzárendelése a „NISZ tájékoztatás” tárgyú üzenetekhez • Címke szerkesztése, törlése
i

Ügykezelő hozzáadása a cégkapuhoz – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Belépés a tárhely-adminisztrációs felületre • Ügykezelő hozzáadása
i

NAV dokumentumok automatikus címkézése – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Belépés a tárhely-adminisztrációs felületre • NAV korlátozott hozzáférésű címke létrehozása • NAV automatikus címkézési szabály létrehozása, hozzárendelés
i

Összetett automatikus címkézés szabály (egy ügyfél bevallásaival kapcsolatos NAV üzenetek címkézése) – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Belépés a tárhely-adminisztrációs felületre • „Arconsult bevallás” korlátozott hozzáférésű címke létrehozása • „Arconsult bevallás” összetett szabályrendszer létrehozása (a szabályban az ügyfél adószámával lesz beazonosítva) • „Arconsult bevallás” szabály hozzárendelése az „Arconsult bevallás” címkéhez
i

Jogosultság beállítása kizárólag NAV dokumentumok letöltéséhez – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Belépés a tárhely-adminisztrációs felületre • T korlátozott hozzáférésű címke létrehozása • „TILTÁS” szabály létrehozása, hozzárendelés • NAV korlátozott hozzáférésű címke létrehozása • NAV automatikus címkézési szabály létrehozása és hozzárendelése a NAV korlátozott hozzáférésű címkéhez • Ügykezelők hozzárendelése a NAV korlátozott hozzáférésű címkéhez
i

Vevénykezelési profil létrehozása – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Annak beállítása, hogy a feladási igazolásokról is érkezzen e-mail-értesítés • Annak beállítása, hogy a beérkezett üzenetek átvételéről is érkezzen e-mail-értesítés • Annak beállítása, hogy a minden ügykezelő kapjon átvételi értesítő e-mailt

Küldés a cégkapun


Az adószámmal, belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet, egyéni ügyvéd, európai közösségi jogász és az egyéni szabadalmi ügyvivő ÁNYK küldés esetén köteles a cégkapus tárhelyét használni. Küldhet közvetlenül az ÁNYK programból, vagy feltöltheti az elkészült KR fájlokat a cégkapus tárhely webes felületéről is.

Küldés cégkapun – általános információ

• E-kapcsolattartás – ki milyen kapun küld? • Cégkapus e-kapcsolattartás szereplői • Cégkapus e-kapcsolattartást biztosító / nem biztosító rendszerek • Küldés cégkapuról ÁNYK programmal • Küldés cégkapuról webes felületen

Küldés cégkapun – gyakori kérdések

• Cégkapu elérése • Ki köteles cégkaput használni? • Speciális esetek (egyéni vállalkozó, küldés ügykezelőként) • ÁNYK beállítások • ÁNYK-beküldés lépései • Webes beküldés lépései • Csoportos beküldés • Űrlap áthordozása másik számítógépre
i

Az ÁNYK optimális beállítása – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• ÁNYK beállítások menü • Javasolt beállítások
i

Küldés ÁNYK-val cégkapun – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• ÁNYK megnyitása, beállítások ellenőrzése • Űrlap betöltése, beküldése cégkapun
i

Küldés ÁNYK-val közjegyzőnek, AVDH aláírással – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Űrlap betöltése, melléklet csatolása • Megjelölés beküldésre AVDH aláírással • Űrlap beküldése cégkapun
i

Csoportos beküldés ÁNYK-val cégkapun – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• ÁNYK megnyitása • Küldendő űrlapok kijelölése • Csoportos beküldés cégkapun
i

Küldés cégkapuról, webes felületen – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Belépés a KÜNY tárhelyre • Belépés a cégkapura • KR file küldése

AVDH hitelesítés


E-kapcsolattartás esetén hiteles okirat beküldéséhez a papíralapú okirat egyszerű beszkennelése nem elegendő (szkenneléskor elveszti hitelességét). Ilyen esetekben a legegyszerűbb az okiratot eleve elektronikusan elkészíteni és hitelesíteni. A hitelesítés történhet elektronikus aláírással vagy AVDH hitelesítéssel. Mivel az elektronikus aláírás díjköteles és eszközfüggő, célszerű a díjmentes AVDH aláírást választani, amely a magyar jogrendben teljes bizonyító erejű elektronikus okirat eszközfüggetlen előállítására biztosít lehetőséget.

AVDH hitelesítés – általános információ

• AVDH hitelesítés folyamatábrája • AVDH hitelesítés joghatása • AVDH hitelesítés és elektronikus aláírás összehasonlítása • AVDH hitelesítés gyakorlati kivitelezése • Önálló AVDH hitelesítés lépései • Igazolás záradék • AVDH-val hitelesített PDF dokumentum megnyitása, ellenőrzése • ASiCE dokumentum megnyitása, ellenőrzése

AVDH hitelesítés – gyakori kérdések

• Mi az AVDH, mire jó az AVDH hitelesítés? • Milyen módon érhető el az AVDH hitelesítés? • Milyen fájlokat lehet AVDH-val hitelesíteni? • Hogyan olvasható ki az AVDH dokumentumból az azonosított hitelesítő személy? • „Beépített” – „önálló” AVDH hitelesítés, példák
i

AVDH hitelesítés (meghatalmazás hitelesítése) – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Belépés a SZÜF portálra • Meghatalmazás feltöltése • Azonosítás • Hitelesített dokumentum letöltése

Küldés E-papíron


Az elektronikus ügyintézésről szóló törvény abban az esetben, ha az e-ügyintézést biztosító szervezet nem rendelkezik kitölthető űrlappal (ÁNYK, iForm, ONYA stb.), de csatlakozott az E-papír rendszerhez, lehetővé teszi az általános űrlapon – E-papíron – keresztül történő küldést. Az E-papír felület használatához KAÜ azonosítás (pl. ügyfélkapus bejelentkezés) szükséges.

E-papír – általános információ

• E-papír jogszabályi háttere, funkciója • Az E-papír adattartalma • Példák az E-papír használatára • Az E-papír-beadvány készítésének lépései • A letöltött, hitelesített beadvány / mellékletek megnyitása, ellenőrzése

E-papír – gyakori kérdések

• Milyen esetekben használunk E-papírt? • Küldés képviselt szervezet nevében • A kitöltés megfelelő sorrendje • Csatolmányok hitelesítése • PDF és ASiCE AVDH dokumentum megnyitása, ellenőrzése • E-papír beküldését követő lépések, küldést követő nyugták • Nagy méretű melléklet beküldése
i

E-papír – NAV igazolási kérelem küldése E-papíron – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• E-papír űrlap kitöltése • Mellékletcsatolás, -hitelesítés • Beadvány beküldése

Adóbevallás önkormányzati hivatali portálon


Az önkormányzatok többségével az elektronikus kapcsolatot az önkormányzati ASP-ről szóló 257/2016. (VIII. 31.) kormányrendelet értelmében az Önkormányzati Hivatali Portálon (ÖHP) lehet tartani. Az ÖHK-hoz csatlakozott önkormányzatok köre folyamatosan bővül. A portál használatához KAÜ azonosítás (pl. ügyfélkapus bejelentkezés) szükséges.

Adóbevallás az önkormányzati hivatali portálon (ÖHP) – általános információ

• Az önkormányzatnak küldendő bevallások lehetséges változatai • Adóbevallás az önkormányzati hivatali portálon (ÖHP) – elvi összefoglaló • Adóbevallás az önkormányzati hivatali portálon (ÖHP) – képernyőképekkel illusztrált folyamat • Visszaigazolások

Adóbevallás az önkormányzati hivatali portálon (ÖHP) – gyakori kérdések

• Az ÖHP elérése • Milyen önkormányzatok érhetők el az ÖHP-n? • Egyéb beküldési csatornák, amennyiben egy önkormányzat / ügytípus nem érhető el az ÖHP-n • Mellékletek csatolása, hitelesítése, megnyitása
i

Iparűzésiadó-bevallás benyújtása önkormányzati hivatali portálon, hitelesített meghatalmazás csatolásával (ÖHP) – bemutató videó

Lejátszás Lejátszás
• Meghatalmazás hitelesítése SZÜF portálon • Ügyindítás, űrlapválasztás • iForm űrlap és betétlapok kitöltése • Mellékletek csatolása, hitelesítése • Beküldés

Ajánlott termékeink

  • GDPR ADATVÉDELEM A GYAKORLATBAN

    Az új GDPR-előírások nemcsak lényegesen bonyolultabbak, hanem több kötelezettséget is rónak az érintett hazai vállalkozásokra, melyek megsértéséhez akár 20 millió eurós bírság is kapcsolódhat. Ön felkészült a változásokra?

    Hogy segítsünk megfelelni, igyekszünk minél több tanácsot, praktikát és esettanulmányt megosztani az Adózóna oldalain, és tanácsadóink is várják a témával kapcsolatos kérdéseit. Emellett, hogy még egyszerűbben átláthassa a GDPR előírásait, és könnyedén felmérhesse, pontosan milyen feladatokat ró önre az új szabályozás, illetve, hogy minél egyszerűbben felkészülhessen a várható ellenőrzésekre, az Adózóna legújabb kiadványában egy helyen foglaltuk össze a témával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

    1. Olyan gyakorlati kérdésekre kaphat választ, mint például:

    • Kire vonatkozik az új szabályozás?
    • Mekkora bírságra lehet számítani nem megfelelés esetén?
    • Hogyan kezdjen hozzá a felkészüléshez?
    • Mik a munkahelyi adatkezelés, a hírlevélküldés, marketing, az elektronikus megfigyelés legfontosabb szabályai?
    • Bekamerázható-e a telephely, rendelő, bolt?
    • Új elv: az elszámoltathatóság – hogyan igazolható a jogszerű adatkezelés?
    • Mennyiben eltérő a felelősség adatvédelem és adatbiztonság tekintetében?
    • Hol van az önkéntesség határa a hozzájárulásnál?
    • Ki az az adatvédelmi tisztviselő?
    • Mi az az adatkezelési incidens?

    2. Megtudhatja a legfontosabb információkat a jogi háttérről:

    • az adatvédelem alapfogalmairól,
    • az adatkezelés jogalapjairól,
    • az érintetti jogokról,
    • az adatkezelés és az adatfeldolgozás elhatárolásáról,
    • az adatvédelmi hatásvizsgálatról,
    • az adatvédelmi tisztviselőről,
    • a munkaviszonnyal összefüggő adatkezelésekről,
    • az ügyféladatok kezeléséről,
    • az adatvédelmi megfelelés ellenőrzéséről,
    • a jogorvoslati lehetőségekről,
    • az információ- és adatbiztonságról.

    3. Elolvashatja a GDPR rendelet szövegét.

  • GDPR-MUNKAÜGYI IRATMINTACSOMAG

    Az Adózóna GDPR szakértői által összeállított digitális iratmintacsomag 28 különböző dokumentumot tartalmaz, amelyek lefedik a leggyakrabban előforduló eseteket, amelyekben a munkáltatónak a GDPR előírásai szerinti gondossággal kell eljárnia.

    Az iratmintacsomag tartalma:

    • adatkezelési tájékoztató új belépő munkavállalónak
    • adatkezelési tájékoztató kölcsönzött munkavállalónak
    • adatkezelési tájékoztató iskolaszövetkezeti tagnak
    • adatkezelési tájékoztató nyugdíjas szövetkezeti tagnak
    • érdekmérlegelési teszt alap-sablon
    • munkavállaló tájékoztatása érdekmérlegelési teszt lényegéről
    • közös adatkezelői szerződés
    • adatfeldolgozói szerződés
    • közös adatkezelői megállapodás lényegéről szóló tájékoztatás
    • munkaügyi adatkezelési szabályzat
    • adatkezelési nyilvántartás – munkáltató
    • adatkezelési nyilvántartás – adatfeldolgozó
    • adattovábbítási nyilvántartás
    • adatvédelmi incidens nyilvántartás
    • hatósági megkeresések nyilvántartása
    • érintetti megkeresések nyilvántartása
    • törlési nyilvántartás
    • munkaszerződés DPO-val
    • megbízási szerződés DPO-val
    • DPO munkaköri feladatai
    • munkáltatói szabályzat internethasználatról
    • munkáltatói szabályzat e-mail-használatról
    • munkáltatói szabályzat távmunkáról
    • munkáltatói szabályzat kamerákról
    • munkavállalók tájékoztatása megfigyelési eszközökről
    • jelentkező tájékoztatása toborzás-kiválasztás kapcsán (önéletrajz, kiválasztási tesztek)
    • ellenőrző lista incidenskezeléshez
    • jegyzőkönyv e-mail-fiók ellenőrzéséhez
  • GDPR - KERESKEDELMI IRATMINTACSOMAG KIS ÉS NAGYKERESKEDŐK, VALAMINT WEBÁRUHÁZAK SZÁMÁRA

    Az Adózóna GDPR szakértői által összeállított digitális iratmintacsomag 25 különböző dokumentumot tartalmaz, amelyek segítséget nyújtanak azokhoz a leggyakrabban előforduló esetekhez, amelyekben a kereskedőknek, webáruház üzemeltetőknek a GDPR előírásai szerinti gondossággal kell eljárnia.

    Az iratmintacsomag tartalma:

    • Általános adatkezelési tájékoztató-minta
    • Személyes adat és marketing
    • Hozzájárulás-minta személyes adatok kezeléséhez
    • Minta érintetti megkeresések nyilvántartásához
    • Hozzájárulás direkt marketing célú adatkezeléshez
    • Checklist
    • Adatvédelmi szabályzat
    • Adatleltár
    • Hatályosság a GDPR-nél (kire és mikor vonatkozik az EU-s norma)
    • Adatkezelési nyilvántartás
    • Közös adatkezelési megállapodás
    • Adatfeldolgozásiszerződés-minta
    • Adatfeldolgozóinyilvántartás-minta
    • Adattovábbításinyilvántartás-minta
    • Egyéb adatfeldolgozási szerződés külső céggel
    • Adatkezelési tájékoztató szerződéses kapcsolat esetére
    • Munkaviszonnyal kapcsolatos adatkezelések nyilvántartása
    • Direkt marketing célú adatkezelések nyilvántartása
    • Hírlevéllel és regisztrációval kapcsolatos adatkezelések nyilvántartása
    • Ügyfelek adatainak kezelésére vonatkozó nyilvántartás
    • Adatvédelmikiegészítés-minta munkaszerződéshez
    • Munkahelyi adatkezelési tájékoztató-minta
    • Tájékoztatóminta kamerák üzemeltetéséről
    • Minta adatvédelmi tisztviselő tevékenységének nyilvántartásához
    • Adatvédelmi incidens bejelentése
    • Adatvédelmiincidensnyilvántartás-minta
  • ADÓZÓNA ÉVES ELŐFIZETÉS

    Fizessen elő az Adózónára, és kérdezzen akár a munkaügyekkel kapcsolatban szakértőinktől!

    Amiért érdemes az Adózónára előfizetni:
    Széles szolgáltatáscsomag, kimagasló szakmai színvonal, verhetetlen ár!

    • Adózás, számvitel, társadalombiztosítás, munka- és cégjog egy helyen
    • egész évben kérdezheti szakértőinket, és hozzáfér a kérdés-válasz archívumhoz,
    • megbízható, színvonalas szakmai tartalmat biztosít,
    • naprakész információkkal segít frissen tartani az ismereteit,
    • napi és heti hírlevelekben tájékoztatja a jogszabályok változásairól,
    • nyomtatható változatban is elérhetők a cikkek, a kérdés-válaszok és a jogszabályok is,
    • előszűrt törvénytár időállapotok szerinti kereséssel (adózás, számvitel, tb, munkajog, cégjog).
    • Prémium Kredit és Extra csomagjainkban garantált éves kreditpontok (minimum 16+16+1).
  • CÉGEK ÁTALAKULÁSA ÉS MEGSZŰNÉSE

    Ahogyan a cégek megalakulnak, úgy meg is szűnnek. Ez nem feltétlenül jár veszteséggel vagy kudarccal, azonban bármilyen esetről is legyen szó, egy cég működésének lezárása hosszú és összetett folyamat.

    A cégeljárási feladatok mellett rendezni kell az adózási és számviteli tennivalókat, emellett az adatszolgáltatási kötelezettségről sem szabad megfeledkezni. Ezek a feladatok ugyanakkor komoly kihívás elé állíthatják a társaságokat, hiszen a cégek megszüntetése nem a mindennapi rutin részét képezi. Hiánypótló kiadványunk a fenti feladatok elvégzésében nyújt gyakorlati segítséget a szakemberek számára. A cégek megszüntetésének, végelszámolásának meglehetősen szegényes az irodalma, pedig egy vállalkozás Magyarországon nem ér meg átlagosan csak öt évet. Vagyis aki egyszer alapított egy társaságot, az jó eséllyel be is fogja zárni azt. De ha nem is jut el a vállalkozás a végelszámolásig, akkor a beolvadás vagy a felvásárlás is okozhat fejtörést a cégvezetésnek. Nem elsősorban a cégjogi kérdések szempontjából, hanem egy sor adózási, számviteli kérdés miatt. Veszteségelhatárolás, áfakérdések és munkaügyi rendelkezések egyaránt megoldásra várnak, ha a vállalkozás megszüntetéséről kell intézkedni. Legújabb kiadványunk sorra veszi a főbb eljárási formákat, döntési szempontokat és feladatokat, gyakorlatias segítséget ad ezzel egy végelszámolás vagy egy felszámolás véghezviteléhez, de segítséget nyújt például abban is, hogy egy beolvadás vagy egyesülés során hogyan kell elkészíteni a vagyonmérleget szabályszerűen.

    Ízelítő a kiadványban tárgyalt témakörökből:

    • felelősség megszűnt cégek kötelezettségeiért;
    • kényszertörlési eljárás esetei, elrendelése és befejezése;
    • a végelszámoló visszahívása;
    • munkavállaló jövője, jogok és kötelezettségek;
    • számviteli feladatok a felszámolás alatt;
    • cég törlése utáni feladatok;
    • vagyonmérleg összeolvadás előtt és után.
  • CÉGKAPU A GYAKORLATBAN 2019 SEGÉDLETEK

    Gondjai vannak a cégkapu használatával? Az Adózóna segítségére lesz! Most 10% kedvezménnyel vásárolhatja meg kiadványunkat, a Cégkapu a gyakorlatban 2019 című segédanyag-gyűjteményt, amelyből választ kaphat azokra a kérdésekre, amelyek a leggyakoribb problémát okozzák a felhasználók számára.

    Minden gazdálkodó szervezet számára kötelező a teljes körű elektronikus ügyintézés. A törvény hatályba lépése óta a cégek számára csak az ebbe a körbe tartozó biztonságos kézbesítési szolgáltatásnak minősülő hivatalos elérhetőségek (KÜNY tárhely, cégkapu, hivatali tárhely) állnak rendelkezésre, amelyeken keresztül a hatóságokkal tartani tudják a kapcsolatot.

    Az Adózóna az önök véleménye alapján leginkább problémásnak talált területek használatának részletes bemutatásával szeretné segíteni a cégkapus ügyintézést. Az összeállított segédanyag-gyűjtemény 35 letölthető segédletet tartalmaz, amelyek videók, leírások és kérdés-válasz-gyűjtemények formájában támogatják az egyes funkciók használatát.

    Ízelítő a termék tartalmából:

    • Képviselet a hatósági eljárásokban cégkapu ügykezelőként, vagy meghatalmazás útján
    • Cégkapu regisztráció és a regisztráció módosítása
    • Cégkapu adminisztráció
    • Küldés a cégkapun
    • AVDH hitelesítés
    • Küldés E-papíron
    • Adóbevallás önkormányzati hivatali portálon


    A segédanyagok a problémás kérdésekre fókuszálva, tömören, gyakorlatiasan mutatják be a cégkapu kezelésének legfontosabb tudnivalóit. Ha szeretne átfogó képet kapni a témáról, a segédanyagok áttanulmányozásával magabiztos felhasználói tudást szerezhet. Ha kevés az ideje, és mindig inkább célirányosan egy-egy területet szeretne ellenőrizni, a kiadvány részletes tematikus alábontása ezt is lehetővé teszi.

  • Ingatlanügyletek adózása, számvitele

    Az ingatlanügyletek nagy értéket képviselnek. Előfordulásuk a cégek életében viszonylag gyakori, magánszemélyeknél ritkább, de értéküknél fogva magas kockázatot hordoznak. Ezt a kockázatot erősíti a rendkívül bonyolult szabályozás.

    A kiadvány körbejárja az ingatlanokkal kapcsolatos ügyleteket mind a magánszemélyek, mind a cégek vonatkozásában. Gyakorlati segítséget ad egy-egy ügylet kapcsán a kapcsolódó kötelezettségek teljesítéséhez; döntési helyzetekben megkönnyíti a választást a lehetőségek közül. Tartson velünk, vegyük át közösen az eszköztárat, hogy biztosan mindenre gondoltak-e, minden lehetőséggel élnek-e.

    Válságkezelés az Adózónával

    Ha most rendeli meg előfizetését, akkor az Adózóna előfizetési csomag részeként garantáltan megkapja az Ingatlanügyletek adózása, számvitele című legújabb kiadványunkat.

    Ízelítő a kiadvány tartalmából:

    • Ingatlan-bérbeadás
    • Csok, állami támogatások, bankhitelek
    • Ingatlan értékesítése és áfaalanyiság
    • Kiva, tao és ingatlanberuházás
    • Garázs és lakóingatlan eltérő megítélése
    • Osztalékfizetés ingatlannal.
  • Speciális esetek a számvitelben 3

    Már harmadik kiadványunkat szenteljük a számvitel speciális eseteinek, melyben olyan gazdasági események számvitelével foglalkozunk, melyek egy-egy ágazat sajátos tevékenységéhez kapcsolódóan merülnek fel.

    Kiadványunk segítséget nyújt a cégvezetőknek és könyvelőknek könnyebben eligazodni a nem szokványos számviteli ügyletekben, és hasznos iránymutatást ad példákkal és esettanulmányokkal alátámasztva, legyen szó értékpapírok kezeléséről, támogatások könyveléséről, illetve a kártérítés vagy a kártalanítás eseteiről.

    Ízelítő a kiadvány tartalmából:

    • Kamatozó értékpapírok hozama
    • Támogatásból tőkeemelés?
    • Céltartalék képzése visszafizetendő támogatásra
    • Felszámolásnál be nem jelentett követelés
    • Pénztárhiány könyvelése
    • Visszavásárolt üzletrész térítés nélküli átadása
    • Részesedés értékvesztése
  • ÁFA – SPECIÁLIS ESETEK

    Példákkal, összefoglaló táblázatokkal

    Az áfatörvény az egyik legnehezebben értelmezhető jogszabály az adózásban, megfelelő rutin és tudás mellett is könnyen elvesznek még a szakemberek is a jogszabályi szöveg értelmezésében.
    Kiadványunk nem teljes körű áfamagyarázat, csak szemezget az áfatörvény speciális eseteiből, vagyis a példák, problémák és kérdések nem fedik le a jogszabály teljes terjedelmét, viszont így is számos, eddig nem részletezett témát bont ki.

    Ízelítő a termék tartalmából:

    • áthárított közüzemi költségek adózása,
    • napelemek felszerelése új lakóingatlanra,
    • kapott előleg adózása,
    • viszonteladó különbözet szerinti adózása,
    • teljesítés igazolás kelte = teljesítési időpont?,
    • a kompenzációs felár és a kapcsolódó levonási jog,
    • adóalap csökkentése behajthatatlan követelés esetében.
  • EGYÉNI VÁLLALKOZÓK ADÓZÁSA, SZÁMVITELE

    Esettanulmányok, példák, táblázatok

    Milyen típusú adózást választhat az egyéni vállalkozó? Lehet-e munkavállaló? Milyen tb-szabályokkal érdemes tisztában lenni? Mire kíváncsi a NAV? Milyen a szabályszerű nyilvántartás, könyvvezetés? Kiadványunk az egyéni vállalkozók döntéseihez kíván segítséget nyújtani.

    Ízelítő a termék tartalmából:

    • Választható adózási módok és áttérési szabályok
    • Egyéni cég alapítása egyéni vállalkozóként
    • Őstermelők, családi gazdaságok adózása
    • Munkajogi kötelezettségek és esetjog
    • Főbb gazdasági események könyvelése
    • Társadalombiztosítási közterhek
  • MUNKAÜGYI IRATMINTATÁR - az új Mt.-változásokkal

    Az 2023-as Mt. változások rég nem látott mértékű módosítást jelentenek, időszerű frissíteni a céges iratmintákat. Ha megfizethető áron szeretne túlesni ezen, megtalálta a legjobb lehetőséget. Kösse meg könnyedén munkaügyi szerződéseit, és vezesse munkaügyi nyilvántartásait egyszerűen a csomagban található 117 irat- és szerződésminta segítségével!
    A letölthető és szerkeszthető dokumentumok felhasználásával szakszerű munkaszerződéseket köthet a legkülönfélébb jogi helyzetekben, emellett a nyilvántartási kötelezettség teljesítéséhez is talál iratokat, a tájékoztatási és munkakörileírás-minták használatával pedig könnyebbé és gyorsabbá teheti a munkaszervezést, a napi személyügyi munkát. A kiadvány tartalmilag felöleli a foglalkoztatás folyamatát, kezdve a munkaviszony létesítésétől annak befejezéséig.

    Ízelítő a kiadványban található szabályzatokból, iratmintákból:

    • munkaszerződés, határozatlan időre – próbaidő kikötéséve;
    • távmunkaszerződés
    • munkaköri leírás
    • vállalkozási szerződés
    • fegyelmi határozat
    • azonnali hatályú felmondás a munkáltató által, indokolással
    • kollektív szerződés
    • munkaszerződés módosítás – részmunkaidőre áttérés

IMPRESSZUM

KIADJA: HVG Kiadó Zrt., 1037 Budapest Montevideo u. 14. ▪ FELELŐS KIADÓ: Szauer Péter vezérigazgató ▪ A kiadvány készült: 2019. május ▪ SZAKÉRTŐ SZERZŐNK: Ardó Péter ▪ AZ ÖSSZEÁLLÍTÁSBAN KÖZREMŰKÖDÖTT: Batki Anita, Beke Szilvia, Kékesi Zsuzsa, Kőhegyes Anikó, Nagy Márton, Nagy Norbert, Vörös Tünde ▪ ÜGYFÉLSZOLGÁLAT: 06 1 436 2045, e-mail: ugyfelszolgalat@hvg.hu ▪ HIRDETÉSFELVÉTEL: Sallay Éva, Kazamér Andrea, 1037 Budapest Montevideo u. 14., telefon: 06 1 436 2020, 06 1 436 2000, fax: 06 1 436 2089, e-mail: hirdet@hvg.hu ▪ TERJESZTÉS: Szauer Tamás, e-mail: ugyfelszolgalat@hvg.hu ▪ INFORMATIKAI ELŐKÉSZÍTÉS, KIVITELEZÉS: Nádas Péter, Rendes Róbert, Tinnyei István

FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

a Cégkapu a gyakorlatban 2019 termékcsomag online felületének felhasználói részére

1. Tartalom általános védelme
Valamennyi felhasználó azzal, hogy belép a HVG Kiadó Zrt. (továbbiakban Kiadó) által működtetett Cégkapu a gyakorlatban 2019 oldalaira, automatikusan elfogadja az alábbi felhasználási feltételeket.

A Cégkapu a gyakorlatban 2019 oldalain megjelenő minden tartalom a Kiadó törvény által védett szellemi tulajdonát képezi, ezért az oldalon közzétett tartalmak és azok egyes részei (videók, ppt-k, pdf-ek, cikkek, grafikák, képek, kalkulátorok, kérdések és válaszok, jogszabályok, leírások, iratminták stb.) bármilyen módon történő felhasználása, különösen másolása, többszörözése, feldolgozása, átdolgozása, adatbázisban történő tárolása, rendszerezése, átcsoportosítása, változatlan vagy bármilyen módosítással, átszerkesztéssel történő közzététele, terjesztése, nyilvánossághoz közvetítése és kereskedelmi forgalomba hozatala kizárólag a Kiadó előzetes írásbeli engedélyével történhet (szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény). A felhasználó a Cégkapu a gyakorlatban 2019 egyes részeit kizárólag saját felhasználás céljából saját tárhelyére lementheti.

A Cégkapu a gyakorlatban 2019 oldalairól értesülést és információkat átvenni és más felületeken publikálni vagy más módon nyilvánosságra hozni szigorúan TILOS. A tartalmak átvétele a szokásos hivatkozási szabályok betartása mellett sem engedélyezett! A jogosulatlan felhasználás büntető- és polgári jogi, illetőleg szerzői jogi következményeket von maga után, amelynek során a Kiadó – önkéntes teljesítés hiányában – értesítési-eltávolítási eljárásban követelheti az interneten megjelentetett jogsértő tartalom eltávolítását, illetőleg ahhoz a hozzáférés biztosításának megszüntetését, továbbá bírósági úton követelheti a jogsértés megállapítását, abbahagyását, a jogsértéstől való jövőbeni eltiltást, valamint elégtétel adását és a jogsértéssel okozott vagyoni és nem vagyoni károk megtérítését. A fentiekben foglaltak a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény szerinti tiltó nyilatkozatnak minősülnek.


2. Felhasználói hozzáférések
Felhasználó: a Látogató, a Korlátozott hozzáférésű Adózóna-előfizető és a Cégkapu a gyakorlatban 2019-előfizető.
Látogató: a Cégkapu a gyakorlatban 2019 jogosultsági szintet nem kapó felhasználói. A site ingyenesen és jogosultsági szinttől függetlenül elérhető tartalmait olvashatják. Segédanyag letöltésére és video megtekintésére a látogatók nem jogosultak.
Regisztrált felhasználó: a www.adozona.hu portál regisztrált látogatói hozzáférnek a site regisztrációhoz kötött tartalmaihoz, és megkapják az Adózóna Heti szemle című hetente kiküldött szakmai értesítőt.
Korlátozott hozzáférésű Adózóna-előfizető: azon felhasználók, akik 2019. 04. 30. és 2019. 05. 28. között megrendelt, és befizetett Adózóna előfizetésük révén férnek hozzá korlátozottan a kiadványhoz, a megrendelt előfizetési csomag típusától függetlenül díjmentesen jogosultak az Adózóna szakértői által kiválasztott következő segédanyagok letöltésére:

  • ügykezelő hozzáadása a cégkapuhoz – videóanyag,
  • AVDH-hitelesítés – általános információk,
  • E-papír – gyakori kérdések.
A felhasználóknak lehetőségük van megvásárolni a teljes Cégkapu a gyakorlatban 2019 csomagot, amennyiben szeretnének hozzáférni valamennyi elérhető segédanyaghoz.
Cégkapu a gyakorlatban 2019-előfizető: a Cégkapu a gyakorlatban 2019 előfizetői hozzáférnek valamennyi segédanyaghoz: letölthetik a pdf anyagokat, illetve megtekinthetik a videókat.

3. Kiadó felelősségének korlátozásai
A Kiadót nem terheli felelősség a fentiek szerint nem kellő elővigyázatossággal kezelt jogosultságok miatt bekövetkező esetleges károkért, valamint személyiségi jogsérelmekért.

A közzétett segédanyagok a vonatkozó, 2019. május 1-jén hatályos jogszabályi rendelkezések és az általános gyakorlat alapján készültek. A kiadó felhívja a figyelmet arra, hogy az egyes segédanyagokat minden esetben felhasználójuk egyedi sajátosságainak megfelelően kell alkalmazni! A Kiadó nem vállal felelősséget az ennek elmulasztásából eredő károkét és következményekért. A Kiadó szerkesztői, szakértői által összeállított és az oldalon bármilyen formában közzétett tartalmak nem minősülnek tanácsadásnak, ezért azok alkalmazása és annak következményei a felhasználó kizárólagos felelősségi körébe tartoznak. A Kiadó kizárja a felelősségét minden olyan kárért, mely a szolgáltatás és a segédanyagok nem szakszerű vagy nem jogszerű felhasználásából ered. A Kiadó az online működés tekintetében kizárja a felelősségét minden olyan kárért, mely előre nem látható, illetve el nem hárítható külső okból (pl. vis maior) ered. A Kiadó kifejezetten kizárja felelősségét a következményi károk tekintetében. A Szolgáltató kártérítési felelősségének felső összeghatára a segédanyagcsomag díjára korlátozott, kivéve, ha jogszabály a felelősség ilyen korlátozását kifejezetten kizárja.


4. Adatvédelem
A Cégkapu a gyakorlatban 2019 oldalainak felhasználóira a HVG Kiadó Zrt. általános adatvédelmi elvei az irányadók.

A HVG Kiadó Zrt. részletes Adatvédelmi tájékoztatóját ITT olvashatja el.